تیم کوک به فریب‌کاری عمدی متهم شد!

به باور برخی کارشناسان، تیم کوک در زمینه مسائل مالی یک شخصیت نابغه بوده و با مدیریت موثر خود اپل را به یکی از موفق‌ترین کمپانی‌ها در جهان تبدیل نموده است. تقریبا تمامی گزارشات منتشر شده در خصوص اپل به رشد درآمدهای کمپانی با سرعتی فوق‌العاده و درآمدزایی بسیار مطلوب غول کوپرتینویی اشاره دارند. اما گزارشات مذکور به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که کاهش میزان فروش گوشی‌های آی‌فون را پنهان نمایند.

سهام‌داران اپل تیم کوک را به فریب‌کاری عمدی متهم می‌کنند

برخی سهام‌داران اپل با متهم نمودن تیم کوک به فریب‌کاری و پنهان‌کاری عمدی در خصوص کاهش میزان تقاضا برای اسمارت‌فون‌های کمپانی این اقدام وی را مصداق کلاه‌برداری اعلام می‌کنند. آن‌ها اطمینان دارند که مدیرعامل کمپانی بایستی در این زمینه مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشد. بنابراین سهام‌داران و صندوق بازنشستگی اصلی بریتانیا با طرح یک دادخواست حقوقی ادعا کردند که تیم کوک با انتشار بیانیه خود در روز 1 نوامبر سال 2018 (10 آبان ماه 1397) بسیاری از سهام‌داران را دچار سردرگمی نموده است.

وی هنگام گفتگو با تحلیل‌گران در پاسخ به پرسشی پیرامون کاهش میزان فروش آی‌فون در چین خاطرنشان کرد: ” به عقیده من چین در این گروه قرار نمی‌گیرد.” تنها چند روز پس از سخنرانی تیم کوک، اپل میزان تولید آی‌فون‌های خود را کاهش داد و در روز 2 ژانویه سال 2019 (12 دی ماه 1397) اعلام کرد که پیش‌بینی خود پیرامون درآمدهای 3 ماهه کمپانی را به رقم 9 میلیارد دلار کاهش داده است. تیم کوک در راستای توجیه چنین اقدامی اعلام کرد که تیرگی روابط میان چین و ایالات‌متحده در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

بدین‌ترتیب میزان درآمد کمپانی برای نخستین بار پس از سال 2007 کاهش یافت. بازار بورس نیز با کاهش 10 درصدی ارزش سهام اپل نسبت به این اعلامیه واکنش نشان داد. همچنین ارزش کمپانی آمریکایی در بازار نیز به 74 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر سهام‌داران نیز بخشی از سود سهام خود را از دست دادند.

کمپانی اپل و شخص تیم کوک ادعا کردند که شاکیان برای اثبات اتهام تقلب یا تلاش‌های گمراه‌کننده از جانب آن‌ها هیچ‌گونه مدرکی در اختیار ندارند. قاضی نیز در گزارش خود اعلام کرد که بر اساس ادعای مطرح شده توسط سهام‌داران، بیانیه تیم کوک در ماه نوامبر سال 2018 نادرست و گمراه‌کننده بوده است.

پیش‌سفارش 1.47 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس از طریق خرده فروشی JD.com

در روز 14 اکتبر (23 مهرماه) شرکت اپل از گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 خود رسما رونمایی کرد. با این‌حال صرفا مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) به بازار عرضه شدند. گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس در ماه نوامبر روانه بازار خواهند شد. پیش‌سفارش این هندست‌ها از ساعت 9.00 شب روز 6 نوامبر آغاز می‌شود و فروش رسمی آن‌ها نیز از روز 13 نوامبر (23 آبان ماه) رسما کلید خواهد خورد. در حال حاضر مهلت پیش‌سفارش گوشی‌های آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی از طریق خرده فروشی JD روبه پایان است.

بر اساس گزارشات میزان استقبال کاربران از آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی بسیار چشمگیر بوده است. با بررسی اطلاعات مربوط به پیش‌سفارش هندست‌ها از طریق وبسایت JD.com می‌توان دریافت که میزان تقاضا برای آی‌فون 12 پرو مکس از مرز 890 هزار دستگاه تجاوز کرده است. همچنین آی‌فون 12 مینی نیز رکورد پیش‌سفارش 580 هزار واحدی را شکسته است. بدین‌ترتیب تعداد کل دستگاه‌های پیش‌خرید شده برای 2 مدل فوق از مرز 1.47 میلیون واحد نیز فراتر رفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH