سری وان‌پلاس 9 در 3 مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد

امروزه برخی شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون برای بهره‌برداری حداکثری از وضعیت دشوار فعلی کمپانی هواوی شتاب‌زده هستند و تعدادی از آن‌ها نیز در زمینه جذب طرفداران بیش‌تر به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند. تصمیم سامسونگ مبنی بر معرفی پیش از موعد هندست‌های سری گلکسی S21 نیز در همین راستا قابل تفسیر است. کمپانی وان‌پلاس نیز با عرضه خانواده پرچم‌دار وان‌پلاس 9 نیز از همین رویه تبعیت خواهد کرد. یک شایعه اخیرا مطرح شده نشان می‌دهد که هندست‌های فوق در ماه مارس سال 2021 معرفی خواهند شد.

سری پرچم‌دار وان‌پلاس 9 در 3 مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد

برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که کمپانی چینی تعداد اعضای خانواده وان‌پلاس 9 را از 2 به 3 دستگاه افزایش خواهد داد. در این میان مدل پایه مجهز به شماره مدل LE2110 خواهد بود. همچنین شماره مدل‌های LE2117، LE2119 و LE2120 احتمالا متعلق به ورژن‌های منطقه‌ای اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 پرو هستند. با این‌حال به دستگاهی با شماره مدل LE2127 نیز اشاره شده است. برخی کارشناسان معتقدند که این دستگاه نیز احتمالا متعلق به سری وان‌پلاس 9 خواهد بود. اگرچه عرضه اسمارت‌فونی با نام وان‌پلاس 9T به بازار نیز گزینه‌ای است که نبایستی نادیده گرفته شود.

از جمله ویژگی‌های محصولات جدید سری وان‌پلاس 9 می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 875، نمایشگر اولد با نرخ نوسازی 144 هرتزی، گواهی حفاظتی IP68، یک جفت اسپیکر استریو و اتصال NFC اشاره کرد. همچنین هندست‌های مذکور احتمالا از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی خواهند کرد. وان‌پلاس در پرچم‌داران آینده خود از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد؛ بلکه دوربین سلفی درون حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر مستقر خواهد شد.

سری وان‌پلاس 9 بسیار زودتر از موعد مورد انتظار معرفی خواهد شد

تعدادی از منابع خبری آنلاین اعلام کرده‌اند که سامسونگ در تدارک معرفی سری پرچم‌دار گلکسی S21 خود حدودا 1 ماه زودتر از موعد معمول است. در ادامه گزارشاتی مبنی بر دنباله‌روی وان‌پلاس از همین رویه منتشر شد. بر این اساس هندست‌های سری وان‌پلاس 9 احتمالا در اوایل ماه مارس سال آینده معرفی خواهند شد. کمپانی چینی پیش‌تر و بر اساس یک قاعده کلی ترجیح می‌داد تا از پرچم‌داران خود در ماه‌های مه یا ژوئن رونمایی کند. اما در خصوص سری وان‌پلاس 8 کمپانی از رویکرد سنتی خود فاصله گرفت و این هندست‌ها در اواسط ماه آوریل معرفی شدند. در صورت صحت آخرین پیش‌بینی‌های مطرح شده، سری وان‌پلاس 9 حتی پیش از این تاریخ رونمایی خواهد شد.

اما شتاب کمپانی چینی برای معرفی سری وان‌پلاس 9 از چه عواملی ناشی می‌شود؟ این پدیده احتمالا ریشه در عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها دریافت بخشی از سهم هواوی در بازار است. ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی بر فعالیت این شرکت تاثیرگذار بوده و موقعیت آن در بازار را تضعیف خواهند کرد. یکی از گمانه‌زنی‌های دیگر این است که کمپانی شخصا از ارتقاء ضعیف وان‌پلاس 8T و فروش احتمالا نه‌چندان چشمگیر این هندست مطلع بوده و به منظور جلوگیری از انصراف خریداران بالقوه هندست‌های خود بایستی در عرضه سری جدید پرچم‌دارانش تعجیل نماید.

تصمیمات کمپانی در رابطه با عرضه سری وان‌پلاس 9 در سال آینده مشخص خواهند شد. علاقه‌مندان به وان‌پلاس احتمالا در ماه جاری شاهد معرفی 2 اسمارت‌فون جدید با اسامی وان‌پلاس N10 و وان‌پلاس N100 خواهند بود. نخستین مدل احتمالا نسخه‌ای از اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 690 بوده و در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که هندست دوم به‌عنوان جانشین مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه کمپانی عرضه شده و مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 460 خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH