ایکس‌باکس سری ایکس نسبت به کامپیوتر شخصی با عملکرد مشابه 70 درصد ارزان‌تر است!

دیر یا زود بالاخره بسیاری از گیمرها از خود خواهند پرسید که از میان یک کنسول بازی و کامپیوتر شخصی با عملکردی مشابه خریداری کدام‌یک گزینه معقول‌تری خواهد بود؟ کنسول بازی یک ایده کاملا تخصصی و البته مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در مقابل طیف کارهای قابل انجام روی یک کامپیوتر شخصی بسیار متنوع‌تر است؛ اما خریداری یک PC کاملا کارآمد هزینه بیش‌تری را بر کاربران تحمیل خواهد کرد. در صورت مقایسه جدیدترین کنسول بازی شرکت مایکروسافت با نام ایکس‌باکس سری ایکس و یک کامپیوتر شخصی با عملکردی مشابه متوجه خواهیم شد که خریداری گزینه دوم برای کاربران حداقل 70 درصد گرا‌ن‌تر تمام خواهد شد. اگرچه این اختلاف قیمت بزرگ‌ترین مشکل پیش رو به‌شمار نمی‌رود.

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در مقایسه با کامپیوترهای شخصی با عملکردی مشابه 70 درصد ارزان‌تر است

کاربران به منظور اسمبل نمودن یک کامپیوتر شخصی با عملکردی مشابه ایکس‌باکس سری ایکس شرکت مایکروسافت بایستی اقدام به خریداری یک پردازنده 8 هسته‌ای مناسب با عملکردی همتراز با تراشه Ryzen 7 3700X نمایند. خریداری این محصول در بازار آمریکا حداقل 300 دلار هزینه در برخواهد داشت. همچنین خریداری یک حافظه SSD با رابط PCIe 4.0 نیز حداقل 200 دلار و تهیه یک کارت گرافیکی نظیر رادون RX 6800 نیز حدودا 580 دلار (در بازار آمریکا) هزینه خواهد داشت. فروش کارت گرافیکی رادون RX 6800 حدودا 10 روز دیگر آغاز خواهد شد و بی‌تردید این محصول به‌صورت محدود در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. اکنون مدت‌هاست که کمبود موجودی کارت گرافیکی جیفورس RTX 3080 در بازار احساس می‌شود و این وضعیت برای مدت بیش از 1 ماه دیگر نیز ادامه خواهد یافت. البته مشتریان با پرداخت مبالغی بیش‌تر به دلالان قادر به خریداری یک کارت گرافیکی خواهند بود؛ اما این اقدام موجب افزایش هزینه‌های اسمبل کردن کامپیوتر شخصی خواهد شد. از این گذشته هنوز هزینه‌های مربوط به خریداری مادربرد، کیس، سیستم خنک‌کننده و منبع تغذیه نیز محاسبه نشده است.

به‌طور کلی راه‌اندازی یک سیستم کامپیوتری با عملکردی مشابه ایکس‌باکس سری ایکس اقدامی پر دردسر و هزینه‌بر است. بنابراین به کاربرانی که بخش عمده‌ای از زمان روز را به گیمینگ و امور چندرسانه‌ای اختصاص می‌دهند؛ قویا توصیه می‌شود تا خریداری یک کنسول بازی جدید را با جدیت بیش‌تری مدنظر قرار دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH