واردکنندگان تلفن همراه

فروشگاه‌های اینترنتی در برابر کاهش قیمت گوشی مقاومت می‌کنند!

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی اعلام کرد که قیمت‌ تلفن همراه در حال کاهش هست. درستی با اشاره به تاثیر قیمت ارز بر روی بازار تلفن همراه گفت: قیمت ارز بر روی کالاهای وارداتی مانند موبایل اثر می‌گذارد. آنچه اکنون مشخص است، آن است که مغازه‌ها با کاهش روند نزولی قیمت ارز، قیمت‌ گوشی را کاهش داده‌اند اما سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در برابر کاهش قیمت متناسب با افت ارزش دلار مقاومت می‌کنند!

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی با گله از سایت‌ها و شبکه‌های فروش کالا اعلام کرد: طبیعتا کاهش قیمت دلار بر روی کلیه‌ کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند تاثیر می‌گذارد، اما سایت‌ها و شبکه‌های فروش کالا، قیمت‌ها را متناسب با ارزش دلار کاهش نمی‌دهند.

ابراهیم درستی ادامه داد: از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت‌ها، تناسب عرضه و تقاضاست. نرخ کالا باید با عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، این موضوع توسط مغازه‌دارها رعایت می‌شود اما سایت‌ها و شبکه‌های فروش چندان از این روال پیروی نمی‌کنند. روند صعودی یا نزولی نرخ گوشی را باید بر اساس سیر افزایش و کاهش قیمت دلار محاسبه کرد، در حال حاضر فروشگاه‌ها قیمت کالاهای خود را به این شکل معین می‌کنند و با قیمت روز به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: موجودی گوشی در بازار نیز بر روی قیمت‌ها تاثیر گذار است، در حال حاضر گوشی فراوانی در بازار وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم، هر ایرانی برای خرید موبایل می‌تواند بسته به بودجه‌ای که دارد یک مدل را انتخاب نماید و محدودیتی از بابت موجودی گوشی‌های پرطرفدار دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH