تراشه Kirin 1000

تولیدکنندگان بزرگ تراشه‌های اندرویدی در سال 2021 از معماری مشابهی استفاده خواهند کرد

امروز یکی از مشهورترین فعالان حوزه صنعت در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که در سال آینده بزرگترین تراشه‌های پرچم‌دار اندرویدی شامل مدل‌های اسنپ‌دراگون کوالکام، های‌سیلیکون کایرین، اگزینوس سامسونگ و Dimensity شرکت مدیاتک و برخی تراشه‌های میان‌رده از طراحی معماری 4+3+1 هسته‌ای بهره‌برداری خواهند کرد.

تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام

تاکنون در خصوص تراشه‌های ساخت کوالکام گزارشات متعددی مخابره شده است. این گزارشات ادعا می‌کنند که تراشه‌ پرچم‌دار آینده کمپانی از طراحی 8 هسته‌ای با چیدمان 4+3+1 استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب این تراشه مشخصا مجهز به 1 هسته بسیار بزرگ کورتکس X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. امتیازات پیشین تراشه اسنپ‌دراگون 875 در تست بنچمارک نشان می‌دهند که این نیمه‌هادی کماکان عنوان کارآمدترین تراشه اندرویدی را به خود اختصاص خواهد داد. در حال حاضر پیرامون مشخصات و امکانات احتمالی تراشه اسنپ‌دراگون 885 حتی هیچ‌گونه تصویر ذهنی نیز وجود ندارد. بنابراین به احتمال فراوان شخص وبلاگ‌نویس در اظهارات خود به تراشه اسنپ‌دراگون 875 اشاره نموده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این تراشه احتمالا در روز 1 دسامبر (11 آذرماه) رسما معرفی خواهد شد.

تراشه‌های سری های‌سیلیکون کایرین هواوی

در حال حاضر اگرچه اطلاعات مربوط به زمان عرضه و الگوی نامگذاری تراشه آینده هواوی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ اما به احتمال فراوان های‌سیلیکون کماکان به عرضه ورژن‌ جدید تراشه‌های سری کایرین خود از قبیل کایرین 10000 ادامه خواهد داد. در این میان تولید محصولات نهایی در نظر گرفته نشده است. همچنین طراحی معماری مورد استفاده نیز احتمالا متعلق به محصولات تراز اول بازار خواهد بود.

تراشه Kirin 1000
تراشه‌های سری اگزینوس سامسونگ

در بخش تولیدات سامسونگی نیز نتایج مربوط به عملکرد تراشه اگزینوس 2100 نشان می‌دهند که این نیمه‌هادی لزوما میدان رقابت را به سایر رقبای هم‌دوره خود واگذار نخواهد کرد. اگرچه اکثر اخبار مغرضانه پیشین از تراشه اسنپ‌دراگون 875 به‌عنوان تنها محصول مجهز به هسته‌های پردازشی نسل جدید شرکت ARM موسوم به کورتکس X1 یاد می‌کردند؛ اما بعدها سایر منابع خبری ادعا کردند که تراشه اگزینوس 2100 نیز از معماری کورتکس X1 شرکت ARM بهره‌برداری خواهد کرد. بعلاوه اگزینوس 2100 مجهز به GPU یکپارچه ARM Mali-G78 با 14 هسته گرافیکی خواهد بود. بنابراین عملکرد این تراشه یقینا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

تراشه‌های سری Dimensity مدیاتک

نهایتا در خصوص تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک بایستی خاطرنشان کرد که تا این لحظه پیرامون مدل جانشین تراشه‌‌ سری Dimensity 1000 هیچ خبری منتشر نشده است. اما صرفنظر از کیفیت تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این تراشه عملکرد و بیس‌باند سری Dimensity 1000 کماکان در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین تا زمانی‌که مدیاتک به ارتقاء گام به گام تراشه‌‌های خود ادامه می‌دهد؛ تراشه‌های پرچم‌دار آینده این شرکت نیز عملکرد تراز بالایی را از خود ارائه خواهند داد.

استفاده از معماری 4+3+1 به یک رویه غالب در سال 2021 تبدیل خواهد شد

به‌زودی شاهد حضور 4 بازیگر بزرگ در بازار پلتفرم‌های موبایلی خواهیم بود. تمامی این تراشه‌ها از جدیدترین فناوری‌ها بهره گرفته و رقابت فشرده‌ای را با یکدیگر رقم خواهند زد. از این منظر تقسیم‌بندی بازار تراشه‌های موبایلی بیش از پیش دستخوش تغییر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH