هواوی برند آنر را به‌صورت مخفیانه به فروش رساند

تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه هواوی فعالیت این شرکت چینی را تحت‌تاثیر قرار داده است. در چنین شرایطی هواوی ناچارا به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای حفظ بقاء خود است. فروش برند فرعی کمپانی موسوم به آنر احتمالا یکی از راهکارهای احتمالی به‌شمار می‌رود. گزارش منتشر شده طی روز گذشته نشان داد که مشکلات پیشین در زمینه فروش مالکیت آنر برطرف شده و مالک جدید برند فرعی هواوی احتمالا تا روز 20 نوامبر (30 آبان ماه) رسما اعلام خواهد شد. نشریه رویترز با استناد به منابع خبری مطلع نام مالک جدید آنر را اعلام نموده است.

هواوی برند آنر را به‌صورت کاملا بی‌سروصدا به فروش رسانده است

مالک جدید آنر در واقع کنسرسیومی مشتمل بر شرکت توزیع‌کننده تلفن با نام Digital China و دولت شنژن است. Digital China با کسب سهم 15 درصدی از آنر نهایتا به یکی از 2 سهام‌دار عمده این برند تبدیل خواهد شد. کمپانی آنر نیز شخصا در ماه آوریل سال جاری میلادی و تحت‌عنوان Honor Terminal Co Ltd تشکیل شد و مالکیت آن تماما متعلق به هواوی است. Digital China حداقل به 3 شرکت سرمایه‌گذاری مورد حمایت مالی دولت و مرکز فناوری شنژن ملحق خواهد شد. هر یک از این شرکت‌ها نهایتا سهم 10 تا 15 درصدی از سهام آنر را به خود اختصاص خواهند داد.

مالکان جدید آنر به‌دنبال خریداری این برند قصد دارند تا بخش عمده‌ای از تیم مدیریتی آن به‌همراه بیش از 7000 کارمند را حفظ نمایند. ظرف مدت 3 سال آینده با عرضه سهام کمپانی به‌صورت عمومی، آنر به یک شرکت سهامی عام تبدیل خواهد شد.

موسسه Digitimes: در سال 2021 جایگاه هواوی به هفتمین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان تنزل خواهد یافت

در سال 2021 و پس از 3 سال رکود پی‌درپی (طی سال‌های 2018 تا 2020) فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها افزایش خواهد یافت. این پدیده مدیون استقرار فزآینده شبکه‌های موبایلی نسل 5 در سراسر جهان است. بر اساس اعلام موسسه Digitimes Research میزان تقاضا برای اسمارت‌فون‌های 5G طی 5 سال آینده روندی روبه رشد را تجربه خواهد کرد. این پدیده از رشد تعداد شبکه‌های 5G تجاری و گسترش محدوده پوشش آن‌ها ناشی می‌شود. همچنین قیمت‌گذاری ارزان دستگاه‌های 5G پایین‌رده در بازارهای نوظهور نیز موجب افزایش فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها خواهد شد. بدین‌ترتیب میزان فروش گوشی‌های هوشمند در جهان طی سال‌های 2023 و 2025 به‌ترتیب به 1.5 و 1.7 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

در سال 2021 شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اپل احتمالا به 2 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهند شد. برندهای اوپو، ویوو و شیائومی نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص خواهند داد. کمپانی چینی Transsion که گوشی‌های پایین‌رده برندهای Tecno، Itel و Infinix را در مناطق آفریقا و جنوب آسیا به فروش می‌رساند نیز در رتبه ششم جای خواهد گرفت. بر اساس پیش‌بینی موسسه Digitimes تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی موجب تنزل جایگاه غول چینی به رتبه هفتم خواهند شد.

بعلاوه Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش جهانی گوشی‌های 5G در سال 2020 از مرز 200 میلیون دستگاه تجاوز نموده و در سال 2025 این رقم به بیش از 1.22 میلیارد دستگاه برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH