کمپانی HMD از اسمارت‌فون نوکیا 8V 5G پرده برداشت

بی‌تردید اسمارت‌فون نوکیا 8.3 در سریع‌ترین زمان ممکن به بازار عرضه نشده است. این هندست ابتدا در ماه مارس سال جاری میلادی معرفی شد و عرضه آن در بازارهای سراسر جهان نیز مدتی زمان برد. اکنون کمپانی HMD Global اعلام کرده که اسمارت‌فون مذکور بالاخره در بازار ایالات‌متحده قابل دسترس است.

این هندست از طریق شرکت مخابراتی ورایزن و به‌صورت اختصاصی در بازار آمریکا عرضه شده و در واقع نوکیا 8V 5G UW نام دارد. این الگوی نامگذاری اصطلاحا دهان پرکن به‌نظر می‌رسد. به هرحال هندست عرضه شده توسط اپراتور ورایزن در برخی جوانب با مدل استاندارد نوکیا 8.3 تفاوت دارد.

نخستین وجه تفاوت میان 2 هندست مذکور این است که نوکیا 8V 5G UW علاوه بر امواج 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز از قابلیت اتصال به شبکه‌های موج میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های میان 2 مدل فوق این است که نسخه ارائه شده توسط اپراتور ورایزن صرفا در یک پیکره‌بندی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقاء عرضه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن جهانی این هندست در 2 پیکره‌بندی مختلف شامل 6 گیگابایت رم/ 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و 8 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود.

سایر اطلاعات قابل‌توجه پیرامون اسمارت‌فون نوکیا 8V 5G UW

در سایر موارد هندست جدید از ویژگی‌هایی مشابه با مدل قدیمی‌تر برخوردار است. این موضوع بدان معناست که نوکیا 8V 5G UW کماکان به‌همراه تراشه اسنپ‌دراگون 765G، نمایشگر 6.81 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 20:9، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 18 واتی و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی درون حفره کروی‌شکل عرضه می‌شود.

از جنبه مشخصات دوربین نیز بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا 8V 5G UW مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه است. این ماژول از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه‌ای میزبانی می‌کند. همچنین HMD به منظور افزایش تعداد سنسورهای دوربین در این اسمارت‌فون از 2 حسگر 2 مگاپیکسلی نیز بهره گرفته است. بدین‌ترتیب حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند.

از سایر ویژگی‌های قابل‌توجه دستگاه می‌توان به حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور در قسمت جانبی بدنه، دکمه اختصاصی مربوط به دستیار صوتی، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، اتصال NFC و سیستم‌عامل اندروید 10 اشاره کرد. از جنبه نرم‌افزاری نیز کمپانی HMD وعده داده که این اسمارت‌فون از قابلیت ارتقاء سیستم‌عامل اندروید برای 2 ورژن و دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی طی مدت 18 ماه بهره‌مند خواهد شد.

وعده انتشار پچ‌های امنیتی برای مدت 1.5 سال تا حدودی مایه تعجب خواهد بود؛ زیرا هندست‌های تولید شده توسط سایر برندها نظیر سامسونگ و وان‌پلاس با وعده پشتیبانی امنیتی 3 ساله در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. بعلاوه کمپانی فنلاندی نسخه جهانی اسمارت‌فون نوکیا 8.3 را با وعده انتشار پچ‌های امنیتی برای مدت 3 سال به بازار عرضه نموده است.

با آغاز فروش این هندست از روز 12 نوامبر (22 آبان ماه) کاربران علاقه‌مند با پرداخت مبلغ 699 دلار قادر به خریداری آن خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH