مایکروسافت بر روی نسخه جامع اپلیکیشن آفیس برای تراشه M1 شرکت اپل کار می‌کند

توسعه نرم‌افزارها برای 2 سیستم‌عامل مجزا نظیر macOS و ویندوز همواره با چالش‌های ویژه‌ای مواجه بوده است. اما در گذشته هر 2 پلتفرم حداقل بر روی سخت‌افزار مشابه و مشترکی اجرا می‌شدند. این موضوع بدان معناست که پیش‌تر هر 2 سیستم‌عامل بر روی پردازنده‌های X86 قابل اجرا بودند؛ اما اکنون با به‌کارگیری تراشه سفارشی M1 توسط اپل، شرایط تا حدودی دشوارتر به‌نظر می‌رسد.

این موضوع موجب پیدایش نگرانی‌هایی در خصوص پشتیبانی تراشه M1 از برخی برنامه‌ها و دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌ها شده است. اما خبر خوشحال‌کننده اینکه کمپانی مایکروسافت کماکان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آفیس خود ادامه خواهد داد. اریک شوئیبرت؛ مهندس ارشد نرم‌افزار محصولات اپلی در شرکت مایکروسافت با انتشار توئیتی اعلام کرد که مایکروسافت به‌دنبال عرضه نسخه بتای آفیس 2019 طراحی شده برای تراشه M1 است.

در واقع و به بیان دقیق‌تر آقای شوئیبرت خاطرنشان کرد که شرکت مایکروسافت در زمینه انتشار نسخه جامع اپلیکیشن Mac Office 2019 تلاش می‌کند. جهت اطلاع افراد احتمالا ناآگاه بایستی اعلام کرد که این ورژن از آفیس با مدل‌های قدیمی‌تر مک مجهز به پردازنده‌های اینتلی و مدل‌های جدیدتر آن با تراشه M1 سازگاری خواهد داشت.

با این‌حال شایان به ذکر است که در حال حاضر اپلیکیشن مذکور در فاز آزمایشی قرار دارد و زمان انتشار عمومی آن نیز هنوز اعلام نشده است. کمپانی اپل در جریان رویداد معرفی تراشه M1 ادعا کرد که به منظور کمک به اجرای اپلیکیشن‌های x86 بر روی کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M1، کاربران به یک برنامه شبیه‌ساز موسوم به Rosetta 2 دسترسی خواهند داشت. با این‌حال برخی کارشناسان بر این باورند که مشخصه مذکور بیش از آنکه یک راهکار دائمی قلمداد شود؛ راه حلی موقت به‌شمار می‌رود. بنابراین تلاش مایکروسافت برای عرضه نسخه‌ای از اپلیکیشن آفیس با قابلیت پشتیبانی از کامپیوترهای مک جدیدتر یقینا قابل تحسین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH