فروش تراشه‌های Dimensity شرکت مدیاتک در سال 2020 به 45 میلیون واحد خواهد رسید

در جریان جلسه ارتباط رسانه‌ای اخیر شرکت مدیاتک موسوم به MediaTek US، گو داوی؛ مدیراجرایی کمپانی اعلام کرد که مدیاتک به‌دنبال کسب درآمد بیش از 10 میلیارد دلاری تا پایان سال 2020 است. بدین‌ترتیب شرکت تایوانی به لحاظ میزان درآمد به چهارمین کمپانی بزرگ طراح IC در جهان تبدیل خواهد شد. شایان به ذکر است که بر اساس پیش‌بینی‌ها رقم سرمایه‌گذاری مدیاتک در زمینه تحقیق و توسعه طی سال 2020 احتمالا به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید. تراشه‌های سری Dimensity کمپانی تاکنون فروش مناسبی را تجربه نموده‌اند.

رشد سریع مدیاتک در سال 2020 از پیشرفت همه‌جانبه کمپانی تایوانی در بازار اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، روترها، تلویزیون‌های هوشمند و سایر حوزه‌ها ناشی شده است. در این میان کسب‌وکار اسمارت‌فون‌ها بیش از سایر حوزه‌ها جالب‌توجه بوده است. شرکت مدیاتک در جریان کنفرانس اخیر خود از تراشه جدید Dimensity 700 رونمایی کرد. این نیمه‌هادی آخرین عضو از خانواده Dimensity به‌شمار رفته و از قابلیت‌ تجمیع سرویس‌دهنده‌های مخابراتی (2CC 5G-CA) و دریافت 2 سیم‌کارت 5G با حالت آماده به کار دوگانه (5G Dual SIM- Dual Standby) پشتیبانی می‌کند. همچنین این تراشه امکان ارائه خدمات صوتی 5G VoNR به شکلی سریع‌تر و همراه با نویز کمتر را فراهم می‌کند. تراشه Dimensity 700 از پردازنده مرکزی با معماری 8 هسته‌ای بهره می‌گیرد. این CPU مجهز به 2 هسته بزرگ از نوع ARM Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز است.

مدیاتک به‌دنبال افزایش تنوع در سبد تراشه‌های 5G خود است

از زمان عرضه تراشه Dimensity 1000 در سال گذشته شرکت مدیاتک طیف جامعی از تراشه‌های 5G را تولید نموده و به رقیبی قدرتمند در بازار تبدیل شده است. بروز شرایط پیچیده به لحاظ بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی مشخصا موجب شده تا ارزش مدیاتک بیش از پیش آشکار شود. دکتر ژو جینگ‌کوان؛ معاون مدیرکل مدیاتک و سرپرست واحد ارتباطات بی‌سیم این شرکت اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2020 تولیدکننده تایوانی بیش از 45 میلیون واحد تراشه را به فروش خواهد رساند. تراشه‌های این شرکت در بازارهای منطقه آمریکای‌شمالی، اروپا، خاورمیانه، چین، جنوب‌شرق آسیا و استرالیا عرضه خواهند شد. همچنین بر اساس پیش‌بینی کمپانی در سال 2021 بازارهای مناطق آمریکای‌جنوبی و آفریقا نیز به این فهرست اضافه خواهند شد. در ادامه نیز کشورهای منطقه شرق اروپا، روسیه، هندوستان، ژاپن، کره‌جنوبی و سایر بازارهای منطقه‌ای نیز به فهرست مشتریان تراشه‌های مدیاتک افزوده خواهند شد.

بعلاوه ژو جینگ‌کوان خاطرنشان کرد که فروش جهانی اسمارت‌فون‌های 5G در سال 2020 از مرز 200 میلیون دستگاه نیز فراتر خواهد رفت. همچنین این رقم با رشدی فزآینده در سال 2021 به 500 میلیون دستگاه خواهد رسید. این پدیده به منزله فرصتی بزرگ برای مدیاتک قلمداد می‌شود.

دکتر لیکسینگ کای؛ مدیرعامل مدیاتک گفت: “ما می‌خواهیم به یک کمپانی بسیار قابل احترام تبدیل شده و نفوذ استراتژیک خود در صنعت جهانی تولید نیمه‌هادی را به معرض نمایش بگذاریم. به باور من با توجه به عملکرد شاخص کمپانی در سال 2020 این اهداف کاملا قابل دسترس هستند. سبد محصولات امسال مدیاتک ارائه‌دهنده ایده‌های رقابتی بوده و رشد جامع و قدرتمند کمپانی را در پی خواهد داشت. چنین رشدی صرفا مدیون یک مجموعه خاص از محصولات نخواهد بود؛ موضوعی که بسیار حائز اهمیت است.”

لیکسینگ کای اعلام کرد که هر ساله تقریبا 2 میلیارد دستگاه پایانه از تولیدات مدیاتک استفاده می‌کنند. این شرکت تایوانی در زنجیره تامین خود با برندهایی نظیر اوپو، ال‌جی، سامسونگ، آمازون، مایکروسافت، VIZIO، بلکین، لنوو و پلوتون همکاری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH