اپل به دنبال توسعه فناوری 6G

اگرچه شبکه 5G هنوز در سراسر جهان و حتی کل گستره ایالات‌متحده به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که برخی کمپانی‌ها وقت را تلف نکرده و به‌دنبال توسعه فناوری ارتباطی نسل آینده هستند. این فناوری تحت‌عنوان شبکه نسل ششم (6G) مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. در واقع اپل یکی از آخرین شرکت‌هایی است که به ائتلاف جهانی توسعه فناوری 6G ملحق می‌شود. غول کوپرتینویی اخیرا نخستین مدل‌های آی‌فون 5G خود را به بازار عرضه کرد.

اپل در کنار چندین شرکت بزرگ دیگر در حوزه فناوری و تعدادی کمپانی ارتباطاتی به اتحادیه‌ای تحت‌عنوان “ائتلاف برای ایده‌های صنعتی ارتباطات از راه دور (ATIS)” پیوسته است. هدف این اتحادیه کمک به توسعه فناوری 6G برای آینده است. اگرچه این شرکت‌ها ظاهرا در حال پیش‌دستی برای سبقت گرفتن از یکدیگر هستند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شروع زودهنگام تحول ناخوشایندی به‌شمار نمی‌رود.

بر اساس اعلامیه منتشر شده “این ائتلاف با هدف پیاده‌سازی بستری برای ایجاد یک بازار پر جنب‌وجوش و نوآوری در منطقه آمریکای‌شمالی طی نسل‌های آینده فناوری موبایلی طراحی شده است. پس از روشن شدن هدف اصلی اتحادیه یعنی شاخص نمودن منطقه آمریکای‌شمالی در مسیر تکامل فناوری 5G و توسعه تکنولوژی 6G نام Next G Alliance برای آن در نظر گرفته شد. فعالیت‌های این اتحادیه شامل چرخه کامل تحقیق و توسعه، تولید، استانداردسازی و آماده‌سازی بازار است.”

تاکنون علاوه بر اپل کمپانی‌های دیگری نیز عضویت خود در این اتحادیه را اعلام نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Charter، سیسکو، گوگل، Hewlett Packard Enterprise، اینتل، AT&T، Bell Canada، Ciena، اریکسون، فیس‌بوک، InterDigital، JMA Wireless، مایکروسافت، نوکیا، Qualcomm Technologies Inc، سامسونگ، T-Mobile، TELUS، Telnyx، UScellular و ورایزن اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH