DxOMark: دوربین آی‌فون 12 پرو نسبت به نسل قبلی پیشرفت خاصی نداشته است!

وبسایت DxOMark نتیجه بررسی دوربین آی‌فون 12 پرو اپل را منتشر نموده و حکم نهایی در این زمینه را صادر کرده است. مدل جدید با پیشرفت‌های جزئی نسبت به مدل سال گذشته آی‌فون 11 پرو (صرفا در موقعیت‌های مناسب) عرضه شده و در نتیجه امتیاز کسب شده توسط این هندست در مقایسه با آی‌فون 11 پرو 4 واحد افزایش یافته است.

فهرست امتیازات دوربین آی‌فون 12 پرو

نهایتا هندست مذکور به امتیاز کلی 128 دست یافت؛ امتیازی که آی‌فون 12 پرو را در رتبه چهارم فهرست DxOMark یعنی جایگاهی مشابه اسمارت‌فون شیائومی می 10 پرو و یک امتیاز عقب‌تر از هواوی P40 پرو قرار می‌دهد. از جنبه سخت‌افزاری نیز هر 3 سنسور قادر به ارائه تصاویر 12 مگاپیکسلی در خروجی هستند. دوربین اصلی هندست از یک لنز 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت OIS برخوردار است. لنز فوق‌عریض 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری با دیافراگم f/2.0 و قابلیت OIS سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. حسگر LiDAR یکی از مولفه‌های جدیدا اضافه شده به آی‌فون‌های پرو امسال محسوب می‌شود. این سنسور به منظور تشخیص عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آی‌فون 12 پرو در تمامی حوزه‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود ارائه می‌دهد. فهرست DxOMark از عملکرد سیستم فوکوس خودکار ثابت، دقت رنگ و حفظ جزئیات صحنه به‌عنوان نقاط قوت دوربین آی‌فون 12 پرو یاد می‌کند. جزئیات موجود در تصاویر ثبت شده داخل فضاهای مسقف به شکلی فوق‌العاده پردازش شده و نوردهی مطلوب در تمامی بخش‌های تصاویر کاملا مشهود است.

عکس‌های ثبت شده هنگام شب نیز از نورپردازی مناسبی برخوردار هستند؛ اما نویز داخل آن‌ها مشهود بوده و جزئیات تصاویر نیز تا حدودی از بین می‌روند. محدوده دینامیکی مشخصا یکی از نقاط قوت دوربین به‌شمار نمی‌رود و عملکرد حسگر تله‌فوتو نیز در صورت استفاده از بزرگنمایی بیش‌تر به چالش کشیده می‌شود. عملکرد دوربین فوق‌عریض مطلوب ارزیابی می‌شود؛ اما میزان جزئیات تصاویر در مقایسه با سایر پرچم‌داران به‌مراتب کمتر است.

قابلیت ضبط ویدیویی مشخصا یکی از نقاط قوت آی‌فون 12 پرو محسوب می‌شود. در نتیجه شاهد عملکرد فوق‌العاده مشخصه فوکوس خودکار، نورپردازی و دقت رنگ هستیم. پایداری مطلوب ویدیوها، حفظ جزئیات حتی در شرایط نوری ضعیف و گستره وسیع محدوده دینامیکی سایر مزایای دوربین قلمداد می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH