اسمارت‌فون شیائومی ردمی K40 تائیدیه EEC را دریافت کرد

اسمارت‌فون‌های سری ردمی K یکی از جالب‌ترین شگفتی‌های رونمایی شده توسط شرکت شیائومی طی سال گذشته محسوب می‌شوند. این خانواده شامل اسمارت‌فون‌های میان‌رده ممتاز و مدل‌های رقیب پرچم‌داران بازار است. برند ردمی اخیرا از اسمارت‌فون ردمی K30S رونمایی کرد. این محصول به‌عنوان یک عضو ارتقایافته از خانواده به بازار عرضه می‌شود. با این‌حال برخی شایعات اخیر از عرضه دستگاه جدیدی با نام ردمی K40 حکایت دارند. با توجه به معرفی خانواده ردمی K30 در ماه دسامبر سال گذشته، رونمایی از سری ردمی K40 در آینده‌ای نزدیک نیز سناریویی منطقی به‌نظر می‌رسد. در همین راستا اخیرا دستگاهی با شماره مدل M2011K2G تائیدیه EEC را دریافت نموده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این دستگاه همان ردمی K40 است.


موضوع جالب‌توجه اینکه اسمارت‌فونی با شماره مدل M2001K2C و قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G در پایگاه داده موسسه MIIT رویت شده است. شماره مدل جدید احتمالا  متعلق به ورژن جهانی اسمارت‌فون ردمی K40 است. در حال حاضر شیائومی در خصوص خانواده ردمی K40 اطلاعات ناچیزی را منتشر نموده است. بر اساس جدیدترین شایعات مخابره شده ورژن معمولی ردمی K40 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 775G خواهد بود. همچنین مدل پیشرفته‌تر این هندست به‌عنوان یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه روانه بازار شده و از تراشه اسنپ‌دراگون 875 بهره خواهد برد. شایان به ذکر است که کمپانی کوالکام با برگزاری رویدادی بزرگ در روز 1 دسامبر (11 آذر ماه) از تراشه اسنپ‌دراگون 875 به‌همراه مدل جدیدتر اسنپ‌دراگون 7xx رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر پیرامون معرفی اسمارت‌فون ردمی K40 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 875 طی سال جاری نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ با این‌حال شایعات اخیر چنین ادعایی را مطرح می‌کنند. عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 875 بر پایه فرآیند 5 نانومتری پیش از سال 2021 می‌تواند به منزله پاسخ کوالکام به شرکت‌های اپل و هواوی قلمداد شود؛ کمپانی‌هایی که پیش‌تر عرضه تجاری اسمارت‌فون‌های خود مجهز به تراشه‌های 5 نانومتری را آغاز نموده‌اند. اگرچه ردمی K40 پرو واقعیتی غیرقابل انکار به‌شمار نمی‌رود؛ اما معرفی نسخه معمولی ردمی K40 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون سری 7xx تا پایان ماه جاری کماکان سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد.

مشخصات احتمالی اسمارت‌فون ردمی K40

ورژن معمولی ردمی K40 احتمالا مجهز به تراشه 8 هسته‌ای +Dimensity 1000 شرکت مدیاتک بوده و از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد. این تراشه با وجود قیمت‌گذاری ارزان‌تر خود عملکردی مشابه مدل‌های پرچم‌دار ارائه خواهد داد. همچنین این دستگاه مجهز به یک دوربین 64 مگاپیکسلی با حسگر IMX686 ساخت سونی بوده و از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی خواهد کرد. ظرفیت باتری هندست نیز دقیقا همانند اسمارت‌فون‌های اخیرا عرضه شده شیائومی در بازه 4500 تا 5200 میلی‌آمپرساعت متغیر خواهد بود.

لو ویبینگ؛ مدیرکل برند ردمی و ریاست Xiaomi Group China اعلام کرد که تولید اسمارت‌فون ردمی K30 پرو به‌زودی متوقف خواهد شد. این اظهارات نشانه‌ای قوی دال بر عرضه هندست‌های نسل بعدی محسوب می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها طی روزهای آینده احتمالا جزئیات بیش‌تری در خصوص اسمارت‌فون‌های سری ردمی K40 منتشر خواهد شد. از این گذشته تا آغاز ماه دسامبر زمان چندانی باقی نمانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH