آموزش ده ترفند اینستاگرام

10 ترفند اینستاگرام که شما را در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای می‌کند

اینستاگرام از زمان راه‌اندازی تاکنون به بزرگ‌ترین سرویس اشتراک عکس و رسانه اجتماعی در جهان تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث پیشرفت این سرویس شد، سهولت استفاده از آن بود. با این حال، مانند دیگر سرویس‌ها، اینستاگرام هم با سخت‌تر شدن رقابت مجبور به اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی شد که منجر به پیچیده‌تر شدن آن شد. معنای آن این است که بسیاری از ترفند های جالب اینستاگرام را کاربران نمی‌دانند. هرچند برخی از امکانات آن مثل فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت هم برای همه در دسترس نیستند.

در این مطلب از آموزش اینستاگرام، ۱۰ ترفند اینستاگرام که حتما باید بدانید را به شما خواهیم گفت. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

آموزش اینستاگرام:

۱. پنهان کردن وضعیت فعالیت در دایرکت

مدتی قبل، اینستاگرام قابلیت «Activity Status» را اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان آخرین فعالیت شما را در اینستاگرام از طریق دایرکت چک کنند. با این حال، اگر این قابلیت را دوست ندارید، خوشبختانه راهی وجود دارد که می‌توانید آن را غیرفعال کنید. تمام کاری که برای این ترفند اینستاگرام باید بکنید، این است که وارد پروفایل خود شوید و «Settings» را لمس کنید. وارد «Privacy» شوید و «Activity Status» را بزنید؛ در اینجا می‌توانید «Show Activity Status» را غیرفعال کنید. با این حال حواستان باشد که این قابلیت مانند واتساپ است و اگر نمی‌خواهید که کسی وضعیت فعالیت شما را ببیند و آن را غیرفعال می‌کنید، دیگر خودتان هم نمی‌توانید وضعیت فعالیت بقیه افراد را مشاهده کنید.

۲. آرشیو و هایلایت استوری

این ترفند از مقاله آموزش اینستاگرام ما ممکن است خیلی کار شما را راحت کند. سال ۲۰۱۷ اینستاگرام قابلیت جدیدی معرفی کرد که استوری‌های شما را پس از پایان زمان یک روزه استوری، به صورت خودکار آرشیو می‌کند. برای دسترسی به تمام استوری‌های بایگانی شده فقط کافی است وارد منو شوید و اولین گزینه آن را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید به تمام استوری‌های منقضی شده خود دسترسی پیدا کنید و در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را مشاهده کرده یا به صورت یک استوری جدید دوباره به اشتراک بگذارید.

آموزش ده ترفند اینستاگرام

۳. ساخت مجموعه‌ای از پست‌های مورد علاقه

سومین ترفند این آموزش اینستاگرام را ممکن است خیلی از شما ندانید. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا پست‌های مورد علاقه خود را ذخیره یا بوکمارک کنید؛ اما آیا می‌دانستید که می‌توانید کالکشنی از این پست‌ها برای خود بسازید؟ برای این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

۱- در پروفایل خود وارد منو شوید؛ در منویی که باز می‌شود می‌توانید گزینه «Saved» را مشاهده کنید. آن را لمس کنید. در اینجا وارد صفحه جدیدی می‌شوید.

۲- حالا «+» را بزنید. در اینجا با انتخاب تصاویری که مدنظر دارید، می‌توانید مجموعه خود را بسازید.

۳- برای اضافه کردن مجموعه‌ای جدید می‌توانید به پست‌های ذخیره شده برگردید و دوباره مرحله ۲ را از اول اجرا کنید.

۴. آموزش ساخت متن رنگین‌کمانی در استوری اینستاگرام

قابلیت استوری اینستاگرام طی این سال‌ها ویژگی‌های جالب و کاربردی را به خود دیده است و یکی از آن‌ها متن رنگین‌کمانی در استوری است. متن رنگین‌کمانی باعث می‌شود تا عبارات بی‌روح و تک‌رنگ شما خوش‌رنگ‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسند. برای استفاده از این ترفند اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- عکسی که می‌خواهید استوری کنید را انتخاب کنید و متن مورد نظرتان را هم بنویسید.

۲- حالا متنی که نوشتید را به طور کامل انتخاب کنید.

۳- انگشت خود را روی یکی از رنگ‌ها نگه دارید تا حالت گرادیانت زیر ظاهر شود.

۴- حالا همانطور که متن را انتخاب کرده‌اید مکان‌نمای انتخاب رنگ را حرکت دهید و همزمان حروف متن را از حالت انتخاب خارج کنید (انگشت خود را به سمت مخالف حرکت دهید).

این روش کمی سخت است؛ اما با کمی امتحان می‌توانید نوشته‌های زیبایی را درست کنید.

آموزش ده ترفند اینستاگرام

۵. کنترل چند حساب کاربری روی اینستاگرام

داشتن چند حساب کاربری اینستاگرام برای افرادی که هم حساب شخصی و هم حساب کاربری دارند، یکی از حیاتی‌ترین چیزهاست. اینستاگرام به فکر افرادی مثل ما هم بوده و این قابلیت را در اپلیکیشن خود اضافه کرده است. برای این کار نام کاربری خود را در بالا سمت چپ پروفایل لمس کنید؛ سپس گزینه «Add Account» را بزنید. همچنین در این بخش می‌توانید بین حساب‌های کاربری خود جابجا شوید.

۶. تجزیه و تحلیل رایگان حساب کاربری

اینستاگرام قابلیت جالبی به نام «Professional Account» دارد که پس از فعال کردن آن نه تنها می‌توانید به طور رایگان حساب کاربری خود را تجزیه و تحلیل کنید، بلکه می‌توانید دکمه تماس مستقیم و ایمیل و دیگر موارد را به حساب خود اضافه کنید و ما در این آموزش اینستاگرام فعال کردن آن را به شما یاد خواهیم داد. برای این کار در پروفایل خود وارد «Settings» شوید؛ سپس گزینه «Switch to Professional Account»را بزنید. پس از انتقال حساب شما به اکانت حرفه‌ای، تمام امکانات بالا به اضافه چندین قابلیت جذاب دیگر در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

آموزش ده ترفند اینستاگرام

۷. آموزش روشن کردن نوتیفیکیشن پست‌های کاربران خاص اینستاگرام

اگر نمی‌خواهید که پست‌های اشخاص خاصی را از دست دهید، این ترفند اینستاگرام حتما به شما کمک خواهد کرد. وقتی نوتیفیکشن پست فرد خاصی را روشن می‌کنید، زمانی که او پستی را به اشتراک می‌گذارد، از طرف اپلیکیشن برای شما اعلانی ارسال خواهد شد. برای این کار به صفحه کاربر مورد نظر رفته و «Following» را بزنید. در پنجره باز شده، «Notifications» را انتخاب کرده و در ادامه اعلان هرکدام از پست‌های کاربر مورد نظر را که می‌خواهید، روشن کنید.

۸. حذف کردن تگ در عکس‌هایی که تگ شده‌اید

دوستان شما می‌توانند روی تصاویری که به اشتراک می‌گذارند، شما را هم تگ کنند؛ اما اگر کسی ما را تگ کرد و علاقه‌ای نداشتیم که کسی آن پست و عکس را مشاهده کند چه کار کنیم؟ بهتر است در این مواقع خودتان را از آن عکس اصطلاحا آن‌تگ کنید یا تگ آن عکس را بردارید. برای این کار در پروفایل خود وارد بخش «Your Photos» (همانطور که در عکس می‌بینید) شوید.

حالا عکسی که می‌خواهید تگ خودتان را از آن بردارید، باز کنید. یک بار عکس را لمس کنید تا نام کاربری خودتان را در عکس ببینید. حالا نام کاربری‌تان را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه «Remove me from post» را بزنید تا دیگر نگران مشاهده عکس مورد نظر توسط دیگران نباشید.

آموزش ده ترفند اینستاگرام

۹. آموزش استفاده از قابلیت Restrict

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که همه جور آدم از هر قشری در آن پیدا می‌شود. برای اینکه افرادی که شما را اذیت می‌کنند، محدود کنید، پیشنهاد من به شما این است که از قابلیت جدید «Restrict» استفاده کنید. اینستاگرام این قابلیت را برای جلوگیری از آزار و اذیت و مزاحمت توسط دوستان نه چندان نزدیک، ایجاد کرده است. می‌دانم که الان در ذهنتان می‌گویید که پس گزینه بلاک چه؟ بله؛ حق با شماست؛ اما قابلیت بلاک برای افرادی است که شما را نمی‌شناسند و با بلاک کردنشان مشکلی برای‌تان پیش نمی‌آید. قابلیت «محدود کردن» برای افرادی است که شما را می‌شناسند. نگران نباشید، ما این ترفند اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

پس با «محدود کردن» یک پیج، به راحتی دیگر صدای این افراد را نمی‌شنوید. آن‌ها می‌توانند به شما پیام بدهند، زیر پست‌هایتان کامنت بگذارند، در عکس‌هایشان شما را تگ کنند؛ اما با هیچکدام از آن‌ها برای شما نوتیفیکیشن ارسال نخواهد شد. در طرف مقابل اگر آن‌ها پست، استوری یا هر فعالیت دیگری در اینستاگرام داشته باشند، از دید شما پنهان خواهد ماند و به عبارتی دیگر آن‌ها را نمی‌بینید اما همچنان جز فالوورهای‌تان هستند. برای استفاده از این ترفند اینستاگرام فقط کافی است که وارد پروفایل کسی که می‌خواهید محدودش کنید، شوید؛ گزینه سه نقطه در بالا سمت راست را بزنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه «Restrict» را انتخاب کنید و تمام!!

۱۰. آموزش آنفالو گروهی در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه کرده که در آن می‌توانید به صورت گروهی کاربرانی را که با آن‌ها تعامل ندارید، آنفالو کنید. به علاوه می‌توانید افرادی که به آن‌ها فالو بک نداده‌اید را هم ببینید و آن‌ها را فالو کنید یا از پروفایل خود حذف کنید. برای این کار در پروفایل خود گزینه «Following» را بزنید. در اینجا افرادی که کمترین تعامل را با آن‌ها دارید، مشاهده می‌کنید و می‌توانید به راحتی آن‌ها را آنفالو کنید. در ادامه به بخش «Followers» بروید. در اینجا هم می‌توانید کسانی که شما را فالو کرده‌اند اما شما آن‌ها را فالو نکرده‌اید را هم مشاهده کنید. حالا تصمیم با شماست؛ می‌توانید به آن‌ها فالو بک بدهید یا از فالوورهای خود حذف‌شان کنید.

آموزش ده ترفند اینستاگرام

1 در مورد “10 ترفند اینستاگرام که شما را در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH