تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ از پردازنده اسنپ‌دراگون 875 کوالکام قدرتمندتر خواهد بود!

شرکت سامسونگ اخیرا از تراشه اگزینوس 1080 خود رونمایی کرد. این تراشه نخستین نیمه‌هادی تولید شده توسط غول کره‌ای بر پایه فرآیند 5 نانومتری به‌شمار می‌رود و یقینا به لحاظ تئوری کارآیی آن برای یک چیپست میان‌رده مطلوب به‌نظر می‌رسد. نتایج بنچمارک لو رفته نشان می‌دهند که توان پردازشی تراشه اگزینوس 1080 در مقایسه با پردازنده اسنپ‌دراگون 865 ساخت کوالکام به‌مراتب بیش‌تر است. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا تراشه اسمارت‌فونی پرچم‌دار آینده سامسونگ موسوم به اگزینوس 2100 از چیپست نسل بعدی کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 875 پیشی خواهد گرفت؟ به‌نظر می‌رسد که پاسخ این سوال مثبت است.

یک خبرچین مشهور با نام IceUniverse با اطمینان اعلام می‌کند که تراشه اگزینوس 2100 از اسنپ‌دراگون 875 پیشی خواهد گرفت. مدل‌های آمریکایی و چینی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ به‌طور معمول از تراشه‌های ساخت کمپانی کوالکام بهره می‌گیرند؛ در حالی‌که مدل‌های مجهز به تراشه بومی اگزینوس در سایر بازارها از جمله اروپا و خاورمیانه عرضه خواهند شد.

“تقریبا با قطعیت می‌توان اعلام کرد که پردازنده اگزینوس 2100 دارای عملکرد قدرتمندتری نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 875 خواهد بود. بالاخره لبخند بر روی چهره کاربران اروپایی نقش خواهد بست.” – UniverseIce@؛ 15 نوامبر 2020

اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون در باور عموم قدرتمندتر قلمداد می‌شوند. سامسونگ به منظور استفاده از تراشه‌های ممتاز کوالکام در کلیه مدل‌های پرچم‌دار خود درخواست‌های فزآینده‌ای را دریافت نموده است. احتمالا به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته تا در عوض استفاده از CPUهای سفارشی خود از الگوهای طراحی کمپانی ARM بهره‌برداری نماید.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه‌های اگزینوس 2100 و اسنپ‌دراگون 875 از هسته‌های پردازشی با پیکره‌بندی مشابه بهره خواهند برد. حتی در صورت عدم برتری تراشه سامسونگ نسبت به اسنپ‌دراگون 875 نیز تقریبا می‌توان اطمینان داشت که اختلاف عملکرد میان این 2 تراشه به اندازه سابق مشهود نخواهد بود. به‌طور خلاصه هر 2 تراشه فوق احتمالا مجهز به یک هسته ARM Cortex-X1، سه هسته کورتکس A78 و چهار هسته کورتکس A55 خواهند بود. تراشه اگزینوس 2100 احتمالا از پردازنده گرافیکی Mali-G78 بهره خواهد برد؛ در حالی‌که چیپست اسنپ‌دراگون 875 احتمالا مجهز به GPU آدرنو 660 خواهد بود. اگرچه عملکرد گرافیکی این 2 تراشه ظاهرا با یکدیگر قابل مقایسه است؛ اما کوالکام احتمالا کماکان برتری خود در این بخش را حفظ خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH