ال‌جی در تدارک عرضه 2 اسمارت‌فون اقتصادی جدید با اسامی Q63 و Q83 است

کمپانی ال‌جی در تدارک عرضه اسمارت‌فون‌های جدیدی از سری Q خود است. این برند پیش‌تر مدل‌های متعددی از جمله ال‌جی Q31، ال‌جی Q51 و ال‌جی Q61 را به بازار عرضه کرده است. بر اساس شایعات جدید مورد اشاره توسط وبسایت 91mobiles، کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا در 3 ماهه نخست سال 2021 اسمارت‌فون‌های جدید سری Q خود را به بازار عرضه نماید.

ال‌جی در تدارک عرضه اسمارت‌فون‌های اقتصادی جدید خود با اسامی ال‌جی Q63 و ال‌جی Q83 است

تولیدکننده کره‌ای پیش‌تر نمادهای تجاری مربوط به 13 اسمارت‌فون از سری Q خود را به ثبت رساند. در این میان مدل‌های ال‌جی Q63 و ال‌جی Q83 بیش از سایر مدل‌ها شناخته شده هستند. وبسایت 91mobiles ضمن اشاره به مشخصات فنی و کلیدی هندست‌ها از طراحی ظاهری آن‌ها نیز رونمایی کرده و بر اساس داده‌های موجود به گردآوری تصاویر تقریبی از گجت‌های مذکور پرداخته است.

تصاویر شماتیک نشان می‌دهند که اسمارت‌فون‌های ال‌جی Q63 و ال‌جی Q83 از الگوی طراحی بسیار مشابهی برخوردار هستند. هر 2 اسمارت‌فون از نمایشگرهای تخت با چانه تحتانی ضخیم و یک حفره قطره‌ای شکل در قسمت جلویی بهره می‌گیرند. اندازه این نمایشگرها حدودا برابر با 6.5 اینچ خواهد بود. بر اساس اعلام منبع منتشرکننده خبر ابعاد این دستگاه‌ها برابر با 164.4×76.3×7.8 میلی‌متر است.

در قسمت پشتی هندست‌ها شاهد به‌کارگیری ماژول دوربین اصلی با طراحی کاملا نامتعارف مثلثی‌شکل هستیم. این ماژول مجهز به 3 لنز دوربین، 1 فلاش LED و یک حفره کماکان ناشناخته است. کمپانی در اسمارت‌فون‌های جدید خود کماکان از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره گرفته است. همچنین شارژ دستگاه از طریق پورت USB-C انجام خواهد شد.

اسکنر اثرانگشت در سمت راست بدنه دستگاه قرار دارد؛ در حالی‌که لبه سمت چپ گوشی از دکمه‌های تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه سخت‌افزاری اختصاصی برای اجرای دستیار صوتی گوگل اسیستنت میزبانی می‌کند. در حال حاضر سایر مشخصات فنی اسمارت‌فون‌ها کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

عملکرد مثبت کسب‌وکار اسمارت‌فونی ال‌جی در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی نویدبخش احیاء مجدد فعالیت‌های کمپانی در این حوزه است

اخیرا کسب‌وکار اسمارت‌فونی ال‌جی با مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان بوده است و امسال کمپانی کره‌ای راهبرد خود در این حوزه را تغییر داد. ال‌جی با توقف تولید پرچم‌داران کسالت‌بار سری G عرضه اسمارت‌فون‌های میان‌رده ممتاز خود موسوم به ال‌جی Velvet را آغاز کرد. همچنین کمپانی بر تولید گوشی‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه نیز تمرکز نمود و اخیرا از یکی از ارزان‌ترین اسمارت‌فون‌های 5G در بازار رونمایی کرد. در نخستین ماه‌های سال 2020 کل دنیای اسمارت‌فون با شرایط دشواری مواجه شد؛ اما در 3 ماهه سوم سال شاهد ثبت عملکردی مثبت از سوی برخی تولیدکنندگان بودیم.

ظاهرا اوضاع ال‌جی نیز در 3 ماهه سوم سال 2020 کاملا مثبت بوده است؛ چرا که کسب‌و کار اسمارت‌فونی کمپانی علائم بهبود شرایط را نشان داده است. تولیدکننده کره‌ای گزارش مربوط به درآمدهای خود طی 3 ماهه سوم سال 2020؛ در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر را منتشر نموده است. بر اساس این گزارش درآمد عملیاتی کمپانی از محل کسب‌وکار موبایلی معادل با 1.52 تریلیون وون کره (1.34 میلیارد دلار) بوده است. این رقم در مقایسه با دوره 3 ماهه قبلی رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد. صرفنظر از این افزایش، واحد موبایل ال‌جی کماکان در وضعیت زیان‌ده فعالیت می‌کند. زیان‌دهی این واحد طی 3 ماهه سوم امسال معادل با 124.9 میلیون دلار بود. با این‌حال این رقم در مقایسه با زیان‌دهی 169.1 میلیون دلاری کسب‌وکار موبایلی ال‌جی طی 3 ماهه دوم سال 2020 به‌مراتب کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH