معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت تصاویر گیف

در این مطلب با معرفی بهترین برنامه دوربین گیف ساز ، برای ساخت گیف و بهترین برنامه تبدیل ویدیو به گیف همچنین تبدیل فیلم به گیف به علاوه لینک دانلود با شما هستیم.

تصاویر متحرک یا گیف (Gif) یکی از پرطرفدار‌ترین انواع فرمت‌های تصویری هستند، شهرت اینگونه تصاویر با محبوبیت شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و تا همین امروز نیز کاربرد اصلی تصاویر گیف بروز احساسات و واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. البته در ایران با روی کار آمدن تلگرام و پشتیبانی این پیام‌رسان از ارسال تصاویر Gif، اینگونه تصاویر بیشتر شناخته شدند و حالا به محبوبیت رسیدند.

در تصاویر گیف با تبدیل یک قطعه کوتاه ویدئویی به تصویر متحرک بدون صدا، می‌توانید حرکت‌های خاص صورت، واکنش‌ها و بروز احساسات را با یک فایل تصویری کم حجم نمایش بدهید، البته تصاویر گیف در جاهای دیگر هم کاربرد دارد، به طور مثال برای ساخت یک تصویر کوتاه آموزشی از یک ترفند یا یک گزینه در تلفن هوشمند یا هر پلتفرم دیگری، می‌توانید از تصاویر گیف استفاده کنید.

در حال حاضر تصاویر Gif مختلفی با موضوعات متنوع در سراسر اینترنت یافت می‌شود، اما گاهی کاربران دوست دارند تا تصاویر اختصاصی خود را بسازند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ارسال استوری به شکل گیف، طرفداران زیادی دارد، بسیاری به دنبال آن هستند تا با چهره خود یک تصویر گیف متفاوت درست کنند، یا آنکه قسمتی از یک فیلم یا کلیپ را به گیف تبدیل کنند. به این منظور باید از انواع برنامه ساخت گیف یا اپلیکیشن‌های تبدیل فیلم به گیف استفاده کنید.

این دو نوع برنامه با یکدیگر متفاوت هستند، نوع اول با نام برنامه ساخت گیف ، برنامه گیف ساز یا برنامه gif شناخته می‌شوند. در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید یک عکس یا ویدیو از خود تهیه کرده و بلافاصه آن را به گیف تبدیل کنید. در واقع برنامه ساخت گیف یک رابط کاربری خاص برای دوربین گوشی شماست و قابلیت‌هایی را برای دوربین فراهم می‌کند که بتواند همزمان با تهیه عکس یا فیلم، آن را با فیلترهای مختلف، استیکرها، متن، ایموجی یا هر المان دیگری، به گیف تبدیل کرد و آن را به اشتراک گذاشت.

اما برنامه‌های تبدیل ویدیو یا فیلم به گیف ، کاری به دوربین شما ندارند، این برنامه‌ها به صورت اختصاصی فیلم‌ها و عکس‌های شما را به روش خودتان به گیف تبدیل می‌کنند، برای استفاده از این برنامه‌ها باید فیلم یا عکس مورد نظر را پیشتر ضبط یا به گوشی خود منتقل کرده باشید و تنها با این اپلیکیشن‌ها جزئیات بیشتری به آن‌ها اضافه کرده و فرمتش را به گیف تبدیل کنید.

برنامه ساخت گیف

در این مطلب قصد داریم تا سه برنامه Gif برتر برای تبدیل ویدئو به فیلم یا ساخت گیف را به شما معرفی کنیم، این سه اپلیکیشن تفاوت‌های زیادی با یک دیگر دارند و هر کدام با استفاده از یک روش خاص، تصاویر گیف را می‌سازند، در عین حال هر سه برنامه گیف ساز ، جزو اپ‌های پرطرفدار و با امتیاز بالا هستند و قابلیت‌های بسیار زیادی را به شما می‌دهند. با معرفی سه برنامه برتر ساخت گیف همراه ما باشید:

برنامه تبدیل فیلم به گیف GIF Maker

برنامه Gif Maker یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های تبدیل عکس و ویدیو به گیف است. در این برنامه می‌توانید از قابلیت‌های متعددی مانند تبدیل عکس به گیف، تبدیل فیلم به گیف و فیلم گرفتن از صفحه گوشی و تبدیل به گیف استفاده کنید. البته برای تبدیل عکس یا ویدیو به گیف نیز می‌توانید از گزینه‌هایی مانند تغییر اندازه صفحه، برش صفحه، اضافه کردن افکت‌های مختلف، کشیدن نقاشی، اضافه کردن فریم و… استفاده کنید. این برنامه امکانت بسیار زیادی دارد، در قسمت ادیت گیف، بعد از ساخت گیف می‌توانید آن را ویرایش کنید و برخی از آن‌ها را تغییر دهید، البته همواره می‌توانید متن، استیکر، عکس و حتی یک گیف دیگر را به گیف خود اضافه کنید. حتی امکان افزایش یا کاهش سرعت گیف نیز در برنامه GIF Maker وجود دارد.

جدا از تمامی این موارد، هنگامی که عکس یا فیلم خود را به گیف تبدیل کردید، برای گرفتن خروجی می‌توانید کیفیت گیف را از بین سه حالت پایین، متوسط و با کیفیت بالا انتخاب کنید، همچنین امکان فشرده سازی حجم فایل گیف نیز وجود دارد. در برنامه گیف ساز GIF Maker می‌توانید گیف‌های یک دقیقه‌ای تولید کنید و از نظر مدت زمان گیف محدودیتی تا سقف یک دقیقه وجود ندارد.

برنامه ساخت گیف GIF Maker این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویر خود را نیز به صورت گیف در بیاورید، در این حالت می‌توانید بر روی یک تصویر خود متن، استیکر، ایموجی یا گیف در حال حرکت اضافه کنید یا چند تصویر خود را با سرعت بالا به صورت پشت سر هم به نمایش بگذارید و با ویرایشگر برنامه قابلیت‌هایی که دوست دارید را به گیف خود اضافه کنید.

در این برنامه می‌توان به صورت برعکس گیف‌های خود را به عکس یا ویدیو تبدیل کنید. همچنین به پایگاه داده Giphy و Tenor هم دسترسی خواهید داشت تا گیف‌های این دو سایت را ادیت یا آن‌ها را به گیف‌های خود اضافه کنید.

برنامه gif

قابلیت‌های تبدیل ویدیو به گیف GIF Maker

  • تبدیل عکس و فیلم به گیف
  • تغییر اندازه صفحه، برش صفحه
  • اضافه کردن افکت‌های مختلف به علاوه متن، استیکر، عکس و گیف
  • اضافه کردن قاب و فریم
  • قابلیت فشرده سازی گیف
  • رکورد کردن از صفحه گوشی با فرمت گیف
  • دسترسی به گیف‌های دو سایت Giphy و Tenor

دانلود برنامه تبدیل فیلم به گیف GIF Maker

تبدیل فیلم به گیف

برنامه گیف ساز

برنامه گیف ساز Pixtica

این اپلیکیشن دقیقا در نقطه مقابل برنامه GIF Maker قرار می‌گیرد، یعنی در آن نمی‌توانید تصاویر یا ویدئو‌های خود را به گیف تبدیل کنید اما این قابلیت را دارید که با دوربین خود مدل‌های مختلف تصاویر گیف را ضبط کنید. محیط این برنامه مانند اپ دوربین گوشی شماست، با این تفاوت که ده‌ها قابلیت جدید برای ساخت تصاویر گیف یا تصاویر خلاقانه دیگر به آن اضافه شده است.

اولین و ساده‌ترین کاربرد برنامه تهیه یک ویدئو کوتاه و تبدیل آن به گیف است، با این برنامه می‌توانید با دوربین اصلی یا سلفی، تصویر گیف 4 ثانیه‌ای بگیرید. البته می‌توانید یک ویدیو ساده از خود بگیرید و آن را با اضافه کردن ویژگی‌های مختلف مانند تغییر سرعت، برش صفحه، قطع کردن صدا، اضافه کردن عکس، استیکر، متن یا گیف‌های مختلف ویرایش کرده و آن را به ویدئویی مشابه تصاویر گیف تبدیل کنید.

اپلیکیشن Pixtica به طور کلی یک برنامه دوربین حرفه‌ای است که قابلیت ضبط ویدیو گیف را هم دارد، اکثر قابلیت‌های این برنامه مربوط به تصویربرداری در حالت‌های مختلف مانند اسلوموشن، سریع، کروی، پرتره، استوری، تایم لپس، بومرنگ، پانوراما و حرفه‌ای است.

این برنامه حالت دارک مود دارد، در تنظیمات برنامه می‌توانید کیفیت تصاویر ذخیره شده، دکمه‌های میانبر و مقدار روشنایی صفحه رو انتخاب کنید. همچنین با دانلود نسخه آنلاک Pixtica قابلیت واترمارک برای اضافه کردن لوگو یا عکس و متنی خاص به ویدئوها و تصاویر نیز برای شما باز می‌شود.

برنامه gif

قابلیت‌های برنامه گیف ساز Pixtica

  • ضبط فیلم گیف
  • اضافه کردن افکت‌های مختلف، متن، استیکر، عکس و گیف
  • قابلیت تصویر برداری در حالت‌های مختلف

دانلود برنامه برنامه گیف ساز Pixtica

برنامه گیف ساز

برنامه ساخت گیف Gif Me! Pro

در این برنامه به هر دو حالت تبدیل فیلم و عکس به گیف و یا استفاده از دوربین برای گرفتن ویدیو به صورت گیف دسترسی دارید. با باز کردن برنامه Gif Me! Pro چهار گزینه اصلی به نمایش در می‌آید، گزینه اول دوربین نام دارد که با آن می‌توانید از خود فیلم با فرمت گیف تهیه کنید. البته قبل از دانلود ویدیو گیف خود با گزینه‌های ویرایش می‌توانید ویدیو را از نظر نور و کنتراست ویرایش کنید، همچنین تصاویر، استیکرها و متن‌های متنوعی را به گیف اضافه کرده یا سرعت ویدیو را کاهش یا افزایش دهید. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این برنامه قابلیت حذف یا اضافه کردن فریم‌های فیلم است، فیلم گیف شما در واقع از تعداد زیادی عکس تشکیل شده است، برنامه Gif Me! Pro این امکان را به شما می‌دهد که هر تصویری را که خواستید، حذف کنید و یا تصاویر جدیدی به انتهای ویدیو اضافه نمایید.

دو گزینه دیگر برنامه، به ترتیب اضافه کردن تصویر و اضافه کردن ویدیو است که در هر دو حالت با ورود به گالری، می‌توانید تصاویر یا ویدیوهای مد نظر خود را انتخاب کرده و به گیف تبدیل کنید. برای این کار نیز تمام قابلیت‌های ویرایش گیف که اعلام شد در دسترس شما خواهد بود. البته برای تبدیل عکس یا ویدیو به گیف می‌توانید از تنظیمات بیشتری بهره ببرید، به طور مثال می‌توانید تعداد فریم‌ریت تصویر را کاهش یا افزایش دهید، همچنین با تغییر سایز تصویر گیف خروجی، مقدار حجم برنامه را تنظیم کنید. برای ویدیوها می‌توان یک قسمت به خصوص را انتخاب و همان قسمت را به گیف تبدیل کرد.

در قسمت تنظیمات برنامه می‌توانید تعداد فریم در یک ویدیو و تعداد فریم در یک ثانیه را معین کنید. همچنین با فعال کردن بخش واترمارک، لوگو یا متن اختصاصی خود را به گیف‌ها اضافه کنید.

برنامه gif

قابلیت‌های برنامه گیف ساز Gif Me! Pro

  • ضبط فیلم گیف
  • تبدیل عکس و ویدیو به گیف
  • اضافه کردن عکس، متن، استیکر و گیف به تصاویر
  • اضافه کردن فیلترهای جذاب

دانلود برنامه برنامه ساخت گیف Gif Me! Pro

برنامه ساخت گیف

تبدیل ویدیو به گیف

2 در مورد “معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت تصاویر گیف”

  1. ویدئو رو توی تلگرام بی صدا سند کنی گیف میشه
    این نرم افزارا از بس تبلیغات داره نمیشه استفاده کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH