رونمایی از طرح مفهومی و بسیار خلاقانه گوشی رول شونده اوپو

کمپانی اوپو با سنت‌شکنی در وضعیت طراحی اسمارت‌فون‌ها چندان بیگانه نیست. پیش‌تر و در سال 2013 شاهد معرفی اسمارت‌فون اوپو N1 بودیم. بعدها و در سال 2018 مدل اوپو فایند ایکس معرفی شد؛ هندستی که به لطف استفاده از ماژول دوربین کشویی از طراحی بحث‌برانگیز نمایشگر ناچ‌دار رهایی یافت. اکنون این تولیدکننده چینی با ارائه طرح مفهومی یک گوشی جمع‌شونده موسوم به اوپو ایکس 2021 بار دیگر معیارهای طراحی اسمارت‌فون‌ها را مورد بازنگری قرار داده است.

عدم برخورداری از نمایشگری با اندازه ثابت بزرگ‌ترین مشخصه حیرت‌انگیز این دستگاه به‌شمار می‌رود. در واقع اندازه نمایشگر اوپو ایکس 2021 در محدوده 6.7 تا 7.4 اینچ متغیر خواهد بود. این قابلیت فرصت‌های جدیدی را در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار خواهد داد. برای مثال اوپو به کلیک کردن روی یک لینک ویدیو و سپس تنظیم خودکار آن متناسب با نسبت ابعاد نمایشگر اشاره نموده است.

نمایشگر گوشی در حالت پایه از اندازه 6.7 اینچی برخوردار است. این پنل از نوع اولد بوده و مجهز به یک صفحه لمینیت با مقاومت بالا موسوم به Warp Track است. بخشی از این صفحه‌نمایش در قسمت زیرین نمایشگر واقعی قرار دارد و ضخامت آن در باریک‌ترین نقطه به تنها 0.1 میلی‌متر می‌رسد. مشخصات مربوط به ماده مورد استفاده روی لایه خارجی نمایشگر هنوز اعلام نشده است؛ اما این ماده احتمالا نوعی پلاستیک خواهد بود.

اوپو به لطف استفاده از موتورهای پیمایشی دوگانه در زیر نمایشگر موفق به تولید یک صفحه‌نمایش کاملا بدون چروکیدگی شده است؛ مشکلی که دستگاه‌های تاشوی فعلی کماکان در تلاش برای رفع آن هستند. موتورهای مورد استفاده از طریق توزیع متوازن نیرو در هر 2 نیمه قادر به باز یا جمع کردن نمایشگر گوشی خواهند بود.

همچنین اوپو ایکس 2021 دارای قاب دینامیکی است. این قاب از یک فریم ثابت و یک فریم متحرک در قسمت فوقانی دستگاه تشکیل شده است. طراحی صفحه‌ای شکل 2 در 1 بدون وجود هرگونه شکاف به لطف استفاده از لایه‌های نگهدارنده فلزی در قسمت زیرین پنل از خراب شدن نمایشگر جلوگیری خواهد کرد.

موتورهای دوگانه (سمت چپ) و طراحی صفحه‌ای 2 در 1 (سمت راست)

در حال حاضر برای عرضه حقیقی اسمارت‌فون اوپو ایکس 2021 هیچ برنامه خاصی وجود ندارد. در واقع به احتمال فراوان این هندست با الگوی طراحی فعلی هرگز به بازار عرضه نخواهد شد. با این‌حال بی‌تردید در آینده شاهد رونمایی محصولات تجاری مجهز به این فناوری خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH