تعدادی از کارمندان فروشگاه آمازون صدها دستگاه گوشی آی‌فون را به سرقت بردند

5 کارمند انبار فروشگاه آمازون در شهر مادرید به جرم سرقت اسمارت‌فون‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو بازداشت شدند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا با دور زدن سیستم به ساده‌ترین روش ممکن یعنی ارسال سایر اقلام در عوض گوشی‌های هوشمند به درآمد بیش‌تری دست پیدا کنند.

کارمندان آمازون صدها دستگاه گوشی آی‌فون به ارزش 500 هزار یورو را به سرقت بردند

شرکت آمازون با مشاهده اختلاف در وزن جعبه‌های حاوی اسمارت‌فون‌ها فرآیند تحقیقات داخلی خود را آغاز کرد. دوربین‌های مدار بسته نصب شده در انبار امکان شناسایی کارمندان خاطی را فراهم کرد. در جریان بازرسی‌ها 10 دستگاه به سرقت رفته کشف شد.

یکی از کارمندان خاطی شخصا خود را به پلیس معرفی کرد و فرد دیگر نیز در محل کار دستگیر شد. سایر کارمندان نیز در خارج از ساعات کاری بازداشت شدند. اکنون آن‌ها منتظر صدور حکم دادگاه هستند. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که فروش هندست‌های به سرقت رفته توسط کارمندان آمازون انجام نشده است؛ بلکه این‌کار از طریق هم‌دستان آن‌ها صورت گرفته است. کارمندان خاطی نیز از محیط کار اخراج شده‌اند.

تعداد اسمارت‌فون‌های به سرقت رفته هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است. بر اساس برآوردها خسارت ناشی از این سرقت معادل 500 هزار یورو است. با توجه به اینکه گوشی آی‌فون 12 با 64 گیگابایت حافظه‌داخلی در کشور اسپانیا معادل 910 یورو قیمت‌گذاری شده و قیمت پیشنهادی نسخه 512 گیگابایتی آی‌فون 12 پرو نیز برابر با 1510 یورو است؛ لذا به‌طور تقریبی بین 330 تا 550 دستگاه آی‌فون به سرقت رفته است.


DxOMark: آی‌فون 12 پرو مکس بهترین گوشی دوربین‌دار تاریخ اپل به‌شمار می‌رود

چند روز پیش کارشناسان وبسایت DxOMark گزارش دقیق خود در خصوص ارزیابی عملکرد دوربین اصلی آی‌فون 12 پرو را منتشر کردند. این هندست همانند اسمارت‌فون شیائومی می 10 پرو با کسب امتیاز 128 در رتبه چهارم فهرست DxOMark جای گرفت. اکنون نیز گزارش ارزیابی دقیق دوربین آی‌فون 12 پرو مکس منتشر شده است. تفاوت‌های دوربین میان این مدل و برادر جوان‌تر خود به وجود حسگر دوربین عریض، قابلیت‌های زوم اپتیکال و تثبیت‌کننده نوری مربوط می‌شود. تمامی این پیشرفت‌ها نتیجه‌بخش بوده و موجب کسب امتیاز کلی 130 توسط آی‌فون 12 پرو مکس شده است. بدین‌ترتیب این هندست با پیشی گرفتن از آی‌فون 12 پرو رتبه چهارم DxOMark را به خود اختصاص داد. خبر ناخوشایند اینکه حتی گران‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل آی‌فون نیز از رقابت با پرچم‌داران هواوی و شیائومی ناتوان است. هواوی P40 پرو مقام سوم رتبه‌بندی DxOMark را کسب نموده است. این در حالیست که از زمان آغاز فروش رسمی این اسمارت‌فون (و نه موعد رونمایی از آن) حدودا 6 ماه گذشته است. همچنین شیائومی می 10 اولترا برخلاف هواوی میت 40 پرو (صاحب رتبه نخست) ابدا محصول جدیدی محسوب نمی‌شود.

آی‌فون 12 پرو مکس در زمینه عکاسی، قابلیت‌های زوم و فیلم‌برداری به‌ترتیب امتیازات 138، 68 و 113 را کسب کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که امتیازات کسب شده توسط آی‌فون 12 پرو در هر یک از این حوزه‌ها به‌ترتیب برابر با 135، 66 و 112 بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH