اپل فرآیند توسعه آی‌فون تاشو خود را آغاز کرد

به‌نظر می‌رسد که طرح مفهومی اسمارت‌فون‌های تاشو یکی از مهم‌ترین تحولات آینده در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. تاکنون اکثر شرکت‌ها برای ورود به این عرصه تلاش کرده‌اند و ظاهرا تنها سامسونگ طیف کاملی از فناوری‌ها و ادوات لازم برای تولید گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد. در حال حاضر شرکت موتورولا 2 دستگاه تاشو را به بازار عرضه نموده است. این گجت‌ها به‌دلیل مشخصات میان‌رده و برچسب قیمتی بالای خود از جذابیت چندانی برای کاربران برخوردار نیستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال آینده کمپانی‌های بیش‌تری از جمله اپل به عرصه تولید گجت‌های تاشو وارد خواهند شد.

غول کوپرتینویی همواره به‌عنوان عامل تعیین‌کننده رویکردهای حوزه فناوری شناخته شده است. در سال 2017 کمپانی از ایده بحث‌برانگیز ناچ رونمایی کرد و در ادامه کلیه شرکت‌ها از آن الگوبرداری کردند. سال گذشته اپل از ماژول دوربین مربعی‌شکل استفاده کرد و در ادامه سایر کمپانی‌ها از آن الهام گرفتند. اکنون با حذف آداپتور شارژ از بسته‌بندی آی‌فون به‌نظر می‌رسد که سایر شرکت‌ها نیز از این تصمیم جنجالی تبعیت نمایند. اگرچه برخی شرکت‌ها چنین اقدامی را مورد تمسخر قرار داده‌اند؛ اما اکنون می‌دانیم که با گذشت زمان تعداد بیش‌تری از شرکت‌ها اقدام به حذف آداپتور شارژ از بسته‌بندی هندست‌های خود خواهند کرد.

اگرچه اپل ظاهرا سمت و سوی رویکردهای عرصه فناوری را تعیین می‌کند؛ اما این کمپانی از تبدیل شدن به یکی از برندهای پیشتاز دنیای دستگاه‌های تاشو ناتوان بوده است. اما هنوز نمی‌توان در این خصوص با قطعیت اظهارنظر کرد. عرضه یک دستگاه تاشو توسط غول کوپرتینویی احتمالا مدت زیادی زمان خواهد برد؛ اما چنان‌چه کلیه امور مطابق روال به پیش برود؛ در این‌صورت اپل به سادگی می‌تواند به یکی از شرکت‌های پیشرو در این عرصه تبدیل شود.

اپل بالاخره فرآیند توسعه آی‌فون تاشو خود را آغاز نموده است

بر اساس گزارش جدید وبسایت Economic Daily اپل نمونه‌هایی از گوشی‌های تاشوی خود را از تامین‌کنندگان چینی شامل فاکسکان و New Nikko دریافت نموده است. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که غول آمریکایی در حال ارزیابی استفاده از نمایشگرهای اولد یا میکرو LED برای دستگاه تاشوی خود است. این تصمیم احتمالا بر روند تولید دستگاه تاشو تاثیر می‌گذارد؛ زیرا میکرو LED یک فناوری نوظهور در حوزه نمایشگرها محسوب شده و هنوز به رسمیت شناخته نشده است. اما این فناوری از مزایایی نظیر روشنایی مضاعف، اشباع رنگ بالا و مصرف انرژی پایین برخوردار است.

بعلاوه در گزارش اخیر اعلام شده که اپل مرحله تست دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تاشو را آغاز نموده است. بر اساس گزارشات این فناوری نمایشگر توسط کمپانی سامسونگ تامین خواهد شد. زنجیره تامین خاطرنشان می‌کند که لولای مورد استفاده در آی‌فون یا آی‌پد تاشوی اپل عمدتا توسط کمپانی New Nikko تامین خواهد شد. فاکسکان وظیفه مونتاژ این دستگاه پیچیده را بر عهده خواهد داشت. کمپانی Nikko در زمینه توسعه لولا تخصص بالایی دارد. به هرحال این شرکت در زمینه توسعه لولا برای کامپیوترهای مک‌بوک با اپل همکاری نموده است.

چنان‌چه مایل به خریداری یک آی‌فون یا آی‌پد تاشو هستید؛ در این‌صورت چندان هیجان‌زده نشوید. نهایتا این دستگاه تا سال آینده رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. اپل گجت تاشوی خود را در سال 2022 و به بیان دقیق‌تر روز 22 سپتامبر (31 شهریور ماه) عرضه خواهد کرد. البته شرایط احتمالا در گذر زمان دستخوش تغییر خواهد شد. با این‌حال برخی گزارشات از عرضه آی‌فون تاشو در اواخر سال جاری حکایت داشتند. بدیهی است که چنین سناریویی هرگز عملی نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH