نمایشگرهای ساخت BOE برای سری آی‌فون 12 موردتائید اپل نیست!

کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر با نام BOE برای ورود به زنجیره تامین شرکت اپل تمامی تلاش خود را انجام داده است. در حال حاضر کمپانی‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ تنها تامین‌کنندگان نمایشگرهای اولد برای گوشی‌های سری آی‌فون 12 به‌شمار می‌روند. با این‌حال برخی گزارشات پیشین از احتمال پیوستن BOE به زنجیره تامین برای دستگاه‌های جایگزین حکایت داشت. اگرچه بر اساس آخرین گزارش مخابره شده به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی عملی نخواهد شد. بر اساس اعلام وبسایت TheElec کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر با نام BOE بار دیگر در دریافت سفارش تامین پنل‌های اولد آی‌فون 12 ناکام بوده است.

بر اساس گزارشات، کارخانه BOE در شهر چنگ‌دو ایالت سیچوآن کماکان با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه است. این موضوع یکی از دلایل ناتوانی کمپانی برای دریافت مجوز از جانب اپل است. اکنون برای دومین بار طی سال جاری شرکت BOE در زمینه کسب تائیدیه از جانب اپل ناتوان ظاهر می‌شود.

کارخانه BOE در شهر میان‌یانگ نیز در ماه ژوئن سال جاری به سرنوشت مشابهی دچار شد؛ زیرا این کارخانه با بازدهی عملیاتی پایین حدودا 20 درصدی فعالیت می‌کرد. بر اساس اعلام گزارش، شرکت اپل فرآیند بررسی کارخانه مستقر در شهر چنگ‌دو را در ماه سپتامبر آغاز کرد. اما این فرآیند تنها 1 ماه زمان برد و نهایتا در ماه اکتبر با شکست مواجه شد. اکنون BOE به منظور تلاش مجدد برای دستیابی به زنجیره تامین اپل ناچارا بایستی تا 6 ماهه نخست سال 2021 منتظر بماند.

BOE به منظور اطلاع از نتایج سومین ارزیابی صورت گرفته توسط اپل بایستی تا ماه مه الی ژوئن سال آینده منتظر بماند. در صورت دریافت تائیدیه‌های لازم توسط BOE این شرکت پنل‌های مورد استفاده در مدل‌های نوسازی شده آی‌فون 12 را تامین خواهد کرد.

خطوط تولید B7 و B11 شرکت BOE با یکدیگر رقابت خواهند کرد

پس از ناکامی اولیه BOE گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی چینی با راه‌اندازی همزمان خطوط تولید B11 و B7 خود در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی مجددا شانس خود را امتحان خواهد کرد. خط تولید B7 عمدتا پنل‌های نمایشگر موردنیاز تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون از جمله هواوی را تامین می‌کند. اما با توجه به تشدید ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی یقینا BOE نیازمند مشتریان جدیدی خواهد بود.

خطوط B7 و B11 شرکت BOE با یکدیگر رقابت خواهند کرد. ملیت و ترکیب شخصیتی مقامات این 2 کارخانه با یکدیگر متفاوت هستند. رئیس کارخانه B11 ملیتی تایوانی دارد؛ در حالی‌که ریاست کارخانه B7 شخصی چینی است. BOE با انتشار گزارش درآمدهای خود طی ماه گذشته اعلام کرد که از 16 میلیون واحد پنل اولد انعطاف‌پذیر فروخته شده طی 6 ماهه نخست سال حدودا 4 میلیون عدد از آن‌ها توسط کارخانه B11 تولید شده است.

اپل به منظور کاهش وابستگی خود به سامسونگ دیسپلی جهت تامین پنل‌های اولد آی‌فون، فرصتی را در اختیار شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و BOE قرار داده است. با اضافه شدن نام BOE به فهرست تامین‌کنندگان پنل‌های اولد برای اپل تعداد شرکای غول کوپرتینویی به 3 شرکت افزایش یافته و این شرکت برای تامین قطعات موردنیاز خود هزینه کمتری را متقبل خواهد شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی در آینده نزدیک عملی نخواهد شد. از آنجا که پنل‌های ساخت BOE بایستی در گوشیهای آی‌فون به‌کار گرفته شوند؛ لذا در سریع‌ترین حالت ممکن این رویداد احتمالا در 3 ماهه چهارم سال 2021 به وقوع خواهد پیوست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH