کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس از دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد پشتیبانی خواهد کرد

اگرچه اکثر بازی‌های موبایلی با استفاده از فرامین کنترلی روی نمایشگر به شکلی کاملا مطلوب قابل اجرا هستند؛ اما برخی بازی‌ها احتمالا از کنترلر خارجی بهره خواهند برد. البته این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را به‌دنبال دارد. در این‌حالت کاربران به منظور خریداری یک ابزار جانبی مجزا ناچار به پرداخت هزینه اضافی خواهند بود.

خبر خوش اینکه تاکنون بسیاری از دستگاه‌های موبایلی از کنترلرهای گیمینگ ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کنند. اما در خصوص کنترلرهای نسل آینده وضعیت به چه شکل است؟ چنان‌چه از دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری S هستید؛ در این‌صورت خبر خوشحال‌کننده اینکه کمپانی اپل در یک سند پشتیبانی اعلام کرده که به منظور پشتیبانی از کنترلرهای این کنسول‌ها با شرکت مایکروسافت همکاری می‌کند.

با توجه به اینکه از زمان عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس جدید مایکروسافت زمان چندان زیادی نگذشته است؛ لذا وقت گذاشتن اپل برای اضافه نمودن قابلیت پشتیبانی از این کنترلرهای جدید یقینا پدیده‌ای فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. در حقیقت در جدیدترین نسخه بتای iOS 14.3 شواهدی وجود دارند که نشان‌دهنده تلاش اپل برای پشتیبانی از کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 سونی هستند. بنابراین با انتشار سیستم‌عامل iOS 14.3 احتمالا این مشخصه برای نخستین بار معرفی خواهد شد.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که کنترلر نینتندو سوئیچ پرو کماکان تنها کنترلر کنسولی است که در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی‌شود. امیدواریم که اپل و نینتندو برای حل این مشکل در آینده تدبیری بیندیشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH