DxOMark نتیجه بررسی عملکرد دوربین سلفی آی‌فون 12 پرو را منتشر کرد

طی هفته گذشته وبسایت DxOMark نتایج بررسی دوربین آی‌فون 12 پرو را منتشر کرد. این نتایج نشان‌دهنده ارتقاء جزئی عملکرد دوربین نسبت به هندست نسل قبلی هستند. اکنون گزارش بررسی دوربین سلفی این اسمارت‌فون منتشر شده و نتایج نهایی نیز مشابه یکدیگر هستند. دوربین سلفی آی‌فون 12 پرو مجهز به یک سنسور معمولی و البته توانمند است؛ اگرچه این حسگر جزو نمونه‌های برتر صنعتی محسوب نمی‌شود. با این‌حال کیفیت تصاویر ثبت شده در مقایسه با هندست‌های سال گذشته سری آی‌فون 11 پرو کماکان به میزان قابل ملاحظه‌ای بهتر است.

دوربین جلویی آی‌فون 12 پرو موفق به کسب امتیاز کلی 98 شده است. بدین‌ترتیب این هندست در جایگاه هفتم فهرست DxOMark قرار می‌گیرد. رتبه کسب شده توسط آی‌فون 12 پرو مشابه ذن‌فون 6 ایسوس بوده و امتیاز مربوط به دوربین سلفی آن نیز تنها 1 واحد کمتر از سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس است؛ هندستی که موفق به کسب امتیاز 99 از سوی کارشناسان DxOMark شده است.

امتیازات دوربین سلفی آی‌فون 12 پرو

با بررسی دقیق‌تر امتیازات می‌توان دریافت که آی‌فون 12 پرو در بخش عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین سلفی به‌ترتیب امتیازات 101 و 93 را کسب کرد. حسگر 12 مگاپیکسلی با حسگر 1/3.6 اینچی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با وجود نورپردازی مناسب روی چهره‌ها عملکرد کاملا مطلوبی داشته و در شرایط معمول قادر به ثبت تصاویری با جزئیات بالا است. افکت بوکه دقیق و طیف دینامیکی گسترده در عکس‌ها سایر نقاط قوت دوربین سلفی را تشکیل می‌دهند.

کارشناسان DxOMark در گزارش خود از وجود نویز پس‌زمینه مشهود در شرایط عادی و نویز قابل‌توجه درون تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف به‌عنوان نقاط ضعف دوربین سلفی آی‌فون 12 پرو یاد کرده است. سیستم فوکوس ثابت موجب تارشدگی سوژه‌ها در فواصل دوردست می‌شود. سطوح نورپردازی در حالت فلاش با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین سلفی با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم برثانیه از توازن مناسب رنگ سفید، جزئیات بالا و کنترل مطلوب جلوه‌های تصویری تصنعی برخوردار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH