اپل و فیس‌بوک همدیگر را به استفاده از روش‌های نادرست گردآوری داده متهم کردند!

شرکت اپل با ارسال نامه‌ای به گروه‌های دیدبان حقوق بشر اطمینان داده که سیستم‌عامل iOS 14 دارای محدودیت‌های جدیدی در زمینه حفظ حریم خصوصی است. همچنین غول کوپرتینویی ادعا کرده که شرکت فیس‌بوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران اطلاعات آن‌ها را گردآوری می‌کند.

فیس‌بوک به این اظهارات بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد که اپل در حال فرافکنی بوده و تلاش می‌کند تا حواس کاربران را از سایر موضوعات منحرف نماید. شبکه اجتماعی ادعا می‌کند که اپل به منظور تنظیم کلکسیون داده‌ها مطابق با اولویت‌های شخصی از سیطره خود بر بازار استفاده می‌کند. این در حالیست که استفاده از داده‌های مشابه برای رقبای اپل تقریبا غیرممکن است.

به‌دنبال شکایات توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها بابت عدم وجود زمان کافی برای مهیا شدن، شرکت اپل انتشار محدودیت‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی روی پلتفرم خود را تا سال 2021 به تعویق انداخت. بر اساس گزارش نشریه فایننشیال تایمز انتظار می‌رود که تغییر کسب‌وکار تبلیغاتی میلیاردها دلار از درآمدهای حاصل از مشاغل متکی بر تبلیغات را از بین خواهد برد. فیس‌بوک اعلام کرده که نگرانی اپل بابت حفظ حریم خصوصی نوعی اقدام عامدانه برای منحرف نمودن توجهات از تحولاتی است که درون این شرکت در حال وقوع هستند؛ جایی که در آن اپل به جای تمرکز بر محصولات سخت‌افزاری نوآورانه بر رسانه‌ها و نرم‌افزارهای داده محور تمرکز نموده است.

در حالی‌که هر 2 کمپانی مشغول انجام فعالیت‌های تجاری مشکوک هستند؛ سازمان‌های تنظیم مقررات ضد انحصاری در ایالات‌متحده مشغول بررسی دقیق آن‌دسته از اقدامات تجاری هستند که برخلاف میل یا رفاه کاربران عمل می‌کنند. با این‌حال در جریان چنین نبردی هر 2 شرکت اپل و فیس‌بوک درآمدهای خود را از دست می‌دهند. فیس‌بوک درآمد خود از تبلیغات در دستگاه‌های اپلی را از دست داده و از سوی دیگر اعتماد کاربران به نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای اپلی بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH