گوگل از نسخه اندرویدی اپلیکیشن iMessage با نام Google RCS رونمایی کرد

بر اساس یک گزارش اخیرا منتشر شده اکنون اپلیکیشن RCS با قابلیت‌های عملکردی بیش‌تر جایگزین SMS در سراسر جهان خواهد شد. بیانیه صادر شده توسط گوگل نشان می‌دهد که این مشخصه اکنون از طریق اپلیکیشن Google Message در سراسر جهان قابل دسترس است. پیام‌رسان Google RCS قصد دارد تا کلیه کاربران اندرویدی بدون استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌آپ یا مسنجر به مجموعه متنوعی از امکانات پیام‌رسانی مشابه اپلیکیشن iMessage اپل دسترسی داشته باشند.

طی چند سال گذشته شرکت گوگل با تولیدکنندگان تجهیزات در صنعت تلفن‌همراه همکاری نموده است. همچنین غول جستجوگر به منظور ارائه اعمال چت مبتنی بر استاندارد باز Rich Communication Service (RCS) در اپلیکیشن Messages با برخی شبکه‌های مخابراتی در بعضی کشورها و مناطق خاص همکاری داشته است. این قابلیت چت موجب ارتقاء پیام‌های SMS معمول خواهد شد. اکنون کاربران قادر به ارسال و دریافت تصاویر و ویدیوها با کیفیتی بهتر و چت کردن از طریق اتصال وای‌فای یا شبکه داده موبایل هستند. همچنین اکنون کاربران می‌توانند از زمان مطالعه پیام ارسالی و اشتراک‌گذاری پاسخ توسط مخاطب مطلع شوند. به بیان ساده‌تر اپلیکیشن RCS امکان برقراری چت‌های گروهی پویاتر و جذاب‌تر را فراهم می‌کند.

بر اساس اعلام گوگل این کمپانی در خصوص عملکرد چت RCS دست به تبلیغات گسترده‌ای در سراسر جهان زده است. غول جستجوگر مایل است تا این پلتفرم پیام‌رسانی مدرن به محبوبیت بالایی دست یافته و در دسترس کلیه کاربران اکوسیستم اندروید قرار گیرد. اکنون کلیه کاربران اپلیکیشن Messages در سراسر جهان قادر به دریافت امکانات پیشرفته چت از شرکت مخابراتی طرف قرارداد خود یا مستقیما از جانب گوگل هستند.

RCS در مقایسه با SMS به‌مراتب ایمن‌تر خواهد بود. این برنامه به منظور اطمینان از عدم دسترسی کاربران (اعم از گوگل یا اشخاص ثالث) به محتوای پیام شما و مطالعه آن‌ها از قابلیت رمزنگاری 2 جانبه استفاده می‌کند. اگرچه این مشخصه به‌صورت جهانی منتشر شده است؛ اما کماکان نسخه نهایی آن آماده نشده است. گوگل برای دریافت بازخورد از جانب کاربران به‌دنبال تست این پلتفرم پیام‌رسانی در مقیاس جهانی است. فرآیند تست این مشخصه تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر قابلیت رمزنگاری 2 جانبه تنها هنگامی قابل دسترس است که کاربر و شخص دریافت‌کننده پیام هر دو اپلیکیشن Google Messages را بر روی دستگاه خود نصب نموده و قابلیت چت را فعال کرده باشند. به منظور دسترسی به جدیدترین قابلیت‌ها لطفا اپلیکیشن Messages را به آخرین ورژن به‌روزرسانی نمایید. همچنین شما می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود نموده و گزینه مربوط به عملکرد چت را فعال کنید.

بدیهی است که جایگزینی کامل SMS سنتی با RCS مدتی زمان خواهد برد. در واقع تا زمانی‌که SMS همچنان وجود داشته باشد؛ جایگزینی کامل آن با RCS بسیار دشوار خواهد بود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که گوگل آماده است تا برای افزایش محبوبیت این پلتفرم پیام‌رسانی فشار بیش‌تری را بر کاربران تحمیل نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH