خرید و فروش اکانت‌های هکی پلی استیشن ممنوع است!

عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به غیرقانونی بودن خرید و فروش اکانت‌ بازی‌های ویدئویی، نسبت به فروش اکانت‌های تقلبی و غیرمجاز توسط فروشندگان اکانت‌های بازی هشدار داد. منصوری با تاکید بر محبوبیت بازی‌های ویدئویی برای کودکان و جوانان گفت: بازی‌های ویدئویی یک تفریح مهیج شناخته می‌شوند و یکی از مهارت‌های درآمد‌زا هستند، بازی‌سازان هزینه، مهارت و امتیاز معنوی بازی را به عنوان یک دارایی مورد معامله قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در اکثر بازی‌ها، قوانین به صراحت می‌گوید که به اشتراک گذاری اطلاعات اکانت غیر مجاز است و مسئولیت استفاده از آن بر عهده سازنده حساب کاربری است. خرید و فروش اکانت هم مانند به اشتراک گذاشتن اطلاعات اکانت است و بازی‌سازان در صورت شناسایی چنین مواردی، حساب کاربری را مسدود می‌کنند. باید توجه داشت که خریداری نام کاربری و رمز یک اکانت به معنای قانونی بودن بهره برداری از آن نیست.

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مسدود سازی اکانت‌های متقلب و برخورد بازی‌سازان با این افراد گفت: افرادی که به عرضه و فروش اکانت مشغول هستند نیز از این خطر در امان نیستند. همچنین برخی از سودجویان با برنامه‌های جانبی و کد‌های تقلب اقدام به cheat boosting اکانت می‌کنند که معمولا پس از مدتی این اکانت‌ها مسدود می‌شوند.

منصوری گفت: زمانی که اکانت غیرمجاز خریداری می‌کنید، صاحب اصلی اکانت می‌تواند در هر لحظه نسبت به بازپس‌گیری اکانت اقدام کند و به این شکل خریدار اکانت، اطلاعات حساب کاربری را از دست می‌دهد و پولی که صرف کرده از بین می‌رود. همچنین بسیاری از اکانت‌های خریداری شده به علت تغییر رمز عبور توسط مالک اصلی حساب کاربری، پس از مدتی از کار می‌افتند.

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای بالا بردن امنیت حساب‌های کاربری به گیمرها توصیه کرد: برای بالا بردن امنیت بهتر است گیمرها از تایید دو مرحله‌ای برای حساب کاربری خود استفاده کنند، با این کار دسترسی هکرها به اکانت به حداقل می‌رسد و اطلاعات شما به دست دیگران نمی‌افتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH