سامسونگ پنل‌های اولد آی‌پد پرو سال 2021 را با کیفیتی بهتر می‌سازد

در حال حاضر کمپانی سامسونگ به امید عقد قرارداد با اپل جهت تامین نمایشگرهای موردنیاز آی‌پد پرو سال 2021 این شرکت کیفیت پنل‌های اولد سایز کوچک خود را ارتقاء داده است. برخی منابع صنعتی از کشور زادگاه سامسونگ یعنی کره‌جنوبی ادعا می‌کنند که کمپانی مشغول بازسازی کارخانه A4 خود در شهر Asan-si ایالت چانگنام است. نمایشگرهای مورد استفاده در سری آی‌فون 12 عمدتا توسط سامسونگ تولید می‌شوند؛ اما اپل به‌دنبال استفاده از پنل‌هایی با مشخصات بسیار پیشرفته‌تر برای محصولات آینده خود است و در همین راستا درخواست خود را به شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی ارائه نموده و  کماکان منتظر اعلام قیمت از جانب این 2 تولیدکننده است.

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ در پاسخ به این درخواست توانمندی خود برای تولید فناوری جدید Blue QLED را افزایش داد. این فرآیند چند هفته پیش به سرانجام رسید. با این‌حال ال‌جی اکنون تجهیزات ضروری برای تولید انبوه پنل‌های اولد سایز تبلتی را در اختیار دارد. این تجهیزات مربوط به قراردادهای پیشین میان ال‌جی و خودروسازان اروپایی و آمریکایی برای تولید نمایشگرهای روی داشبورد با ساختاری مشابه پنل تبلت‌ها هستند.

اپل برای تبلت‌های آی‌پد خود نمایشگرهای پیشرفته‌تری را درخواست نموده است؛ اما از پرداخت هزینه بیش‌تر برای آن‌ها اطمینان ندارد

چنان‌چه اپل تصمیم بگیرد که سری جدید آی‌پد پرو خود را پس از 3 ماهه نخست سال 2021 به بازار عرضه کند؛ در این‌صورت برتری فعلی ال‌جی احتمالا اهمیتی نخواهد داشت. برخی گزارشات مخابره شده طی چند ماه گذشته نشان می‌دهند که اپل به‌دنبال معرفی چندین تبلت iOS جدید در اوایل سال آینده است. بعلاوه اپل به‌طور طبیعی استفاده از پنل‌های LED LCD را به پنل‌های اولد معمول ترجیح می‌دهد (این موضوع از هزینه کمتر پنل‌های LCD ناشی می‌شود)؛ مشروط بر اینکه نمایشگر LCD به اندازه کافی پیشرفته بوده و نقش یک جایگزین مناسب را ایفا نماید. بدین‌ترتیب استفاده از تکنیک‌های نمایشی مدرن نظیر نورپردازی محلی امکان‌پذیر خواهد شد.

نهایتا قرارداد پردرآمد میان سامسونگ دیسپلی و اپل اکنون مدتی است که مورد تهدید قرار گرفته است. گزارش امروز خطرات احتمالی پیش رو برای این کسب‌وکار را نشان می‌دهد. این خطرات در شرایطی نمود پیدا می‌کنند که اپل برای تبلت‌های پیشرفته نسل آینده خود به قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه بیش از نوآوری اهمیت دهد؛ چرا که غول کوپرتینویی هر ساله به‌دنبال فروش تعداد زیادی از تبلت‌های خود است. در این میان محصولات پیشرفته‌ای نظیر آی‌پد پرو گزینه‌های مطلوبی برای بهینه‌سازی هستند؛ موضوعی که همواره یکی از کلید واژه‌های مورد استفاده توسط تیم کوک؛ مدیرعامل اپل بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH