چگونه محدوده چاپ را در اکسل تعیین کنیم؟

گاهی اوقات شاید نیاز داشته باشید که بخش خاصی از صفحه گسترده اکسل خود را چاپ کنید. البته همیشه می‌توانید تمام صفحه را پرینت گرفته و سپس بخش موردنظر خود را هایلایت کنید، اما روشی آسان‌تر نیز وجود دارد. در زیر به نحوه تعیین محدوده پرینت اکسل می‌پردازیم.

محدوده پرینت اکسل همان چیزی است که به نظر می‌رسد. در واقع با تعیین محدود چاپ، فقط ناحیه مهم موردنظر خود را چاپ می‌کنید. بدین ترتیب هم می‌توانید در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کرده و هم اینکه از پرت شدن حواس ناشی از اطلاعات اضافی، جلوگیری کنید.

نحوه تعیین محدوده پرینت در اکسل

در این مثال، ما از یک لیست مخاطبین استفاده می‌کنیم. فرض کنید که باید لیست خاصی از مخاطبین را چاپ کرده و در یک جلسه مورد استفاده قرار دهید.

  1. سلول‌هایی را که قصد قرار دادن آن‌ها در محدود چاپ خود را دارید، انتخاب کنید.محدوده پرینت اکسل
  2. به برگه “Page Layout” رفته و سپس گروه “Page Setup” را پیدا کنید. حال باید بر روی “Print Area” کلیک کرده تا منویی برای شما باز شود.محدوده پرینت اکسل
  3. گزینه “Set Print Area” را برگزینید.محدوده پرینت اکسل
  4. حال باید تغییرات را ذخیره کرده، پنجره را بسته و سپس فایل اکسل خود را مجددا باز کنید.
  5. به منوی “File” رفته و سپس “Print” را انتخاب کنید. اکنون فقط باید ناحیه انتخاب شده خود را در پیش‌نمایش چاپ، مشاهده کنید.محدوده پرینت اکسل

جهت کنار گذاشتن ناحیه انتخاب شده نیز باید گام‌های 1 الی 3 را مجددا طی کرده و سپس این بار به جای Set Print Area، گزینه “Clear Print Area” را انتخاب کنید.

تمام شد! این تمام کاری بود که باید انجام می‌دادید. حال می‌توانید هر بخش هر فایل اکسلی را که بخواهید، چاپ کرده و بدین ترتیب در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH