لپ تاپ برای بازی

این لپ‌تاپ‌های گیمینگ را از بازار ایران بخرید

در این مقاله با بهترین لپ تاپ گیمینگ جهان، لپ تاپ برای بازی با قیمت ارزان، انواع لپ تاپ مخصوص بازی در بازار و بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس آشنا می‌شوید.

صنعت گیمینگ نیز همراه با تکنولوژی، همیشه درحال رشد و خودنمایی است. در سراسر دنیا، کمتر کسی پیدا می‌شود که از انجام بازی کامپیوتری لذت نبرد و اهل آن نباشد. گاهی آنقدری در بحر بازی‌ها و هیجان و گرافیک آن غرق می‌شویم که گذر‌ زمان را نیز از یاد می‌بریم.

البته صنعت بازی امروزه دیگر به عنوان یک تفریح مطرح نیست بلکه به عنوان یک رقابت بین کاربران و کمپانی‌های بازی‌سازی و کنسول‌سازی در دنیا، شناخته می‌شود. حال اینکه این صنعت در بخش‌های کنسول، موبایل، PC و لپ‌تاپ تقسیم‌بندی شده و هرکدام هواداران متعصب خود را دارند؛ اینکه شما هوادار کدام دسته هستید، مهم است. شما می‌توانید مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های دل را نیز بخوانید.

این مطلب برای طرفداران انجام بازی با لپ تاپ نوشته شده، آنهایی که به دنبال اجرای بازی‌های روز دنیا در لپ تاپ های مخصوص بازی یا بهترین لپ تاپ گیمینگ بازار هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در رده‌های مختلف پرداخته و آن‌ها را بررسی کنیم؛ بنابراین اگر طرفدار بازی با لپ‌تاپ گیمینگ هستید؛ با این مطلب همراه آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بهترین لپ‌ تاپ‌ گیمینگ (‌پایین‌رده)

با توجه به اینکه همه لپ‌تاپ‌های وارداتی و قیمت آن‌ها وابسته به نرخ‌ ارز است، متأسفانه برای خرید یک لپ‌تاپ در حداقل رده، باید حدود 25 میلیون تومان هزینه کنید؛ هرچند با پرداخت این مبلغ هم انتخاب زیادی ندارید.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازه قیمتی 25 میلیون تومان، برای اجرای بازی‌های کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی مناسب و مقدار رم کافی عرضه می‌شوند و انتظار اجرای بازی‌های با گرافیک بالا در این مدل‌ها کمی نابه‌جاست.

لپ‌تاپ لنوو Ideapad Gaming 3

لنوو از همان ابتدای ورود به بازار، به برندی با لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت مشهور بود. لپ تاپ آیدیاپد گیمینگ 3 این شرکت یکی از بهترین و ارزان‌ترین مدل‌های مخصوص بازی محسوب می‌شود.

البته این لپ‌تاپ برای اجرای تمام بازی‌های روز کارآمد نیست و بییشتر یک لپ‌ تاپ گیمینگ متوسط برای اجرای بازی‌ها با کیفیت مناسب است که از پس اجرای اکثر بازی‌های موجود در بازار بر می‌آید اما اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید یک سیستم تمام عیار داشته باشید، بهتر است دو برابر قیمت آیدیاپد گیمینگ 3 خرج کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اینتل Core i5 11300H است که چهار هسته دارد و به فرکانس 4.4 گیگاهرتز نیز می‌رسد. این پردازنده عملکرد بسیار خوبی دارد و شما را در اجرای دیگر برنامه‌های سنگین نیز به خوبی همراهی خواهد کرد. در بخش حافظه داخلی، این لپ‌تاپ یک حافظه 512 گیگابایتی از نوع SSD را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بازی‌های جدیدی که نیاز به SSD دارند را نیز بتوانید تجربه کنید.

کارت‌گرافیکی که در این لپ‌تاپ قرار داده شده، ساخته انویدیا بوده و 1650 نام دارد. این کارت، پایین‌رده و اقتصادی است یعنی نباید انتظار اجرای تمام بازی‌ها در بهترین تنظیمات را از آن داشته باشید. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ‌تاپ رزولوشنی برابر با Full HD دارد و نرخ به‌روزرسانی آن به 120 هرتز هم می‌رسد که برای یک لپ‌تاپ پایین‌رده بسیار مناسب است.

مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ لنوو آیدیاپد گیمینگ 3:

  • نمایشگر: 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی
  • پردازنده: Core i5 11300H
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 1650
  • باتری: 45 وات ساعت

لپ‌تاپ MSI GF63

لپ‌تاپ‌های MSI در ایران برای گیمینگ و سرسخت بودن، شناخته شده هستند، که کاملا برآزنده‌ آن‌هاست. پس اگر ما بخواهیم مقاله‌ای درمورد بهترین لپ تاپ های گیمینگ بنویسیم، باید نماینده‌ای از این شرکت را در آن معرفی کنیم.

لپتاپ ارزان گیم

لپ‌تاپ GF63 از ام‌اس‌آی از پردازنده i5 11400H برای امور پردازشی استفاده می‌کند که با 6 هسته به فرکانس 4.5 گیگاهرتزی می‌رسد. می‌توانید انتظار عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه‌های سنگین را از این پردازنده داشته باشید. کارت گرافیکی که با خرید این لپ‌تاپ به دست خواهید آورد، RTX 3050 خواهد بود که عضو ارزان قیمتی  از آخرین نسل انویدیا است.

جدید بودن کارت به این معنی است که امکانات نرم‌افزاری جدید مانند DLSS و Ray Tracing نیز توسط این کارت پشتیبانی می‌شوند. شاید ویژگی ری تریسینگ در این بازه قیمتی، هیچ اهمیتی نداشته باشد، اما ویژگی دوم یعنی DLSS، در تجربه‌های گیمینگ با بودجه‌های محدودتر، بسیار مهم می‌شود.

داشتن 512 گیگابایت SSD می‌تواند سرعت بالا را برای شما تضمین کند، اما شاید ظرفیت آن برای بسیاری از افراد کم و محدودکننده باشد، اما بخش رمی که فقط 8 گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده، برای بسیاری، کم خواهد بود.

مشخصات لپ‌تاپ MSI GF63:

  • نمایشگر: 15.6 اینچی فول اچ‌دی با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز
  • پردازنده: Core i5 11400H
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • کارت گرافیک: انویدیا RTX 3050
  • باتری: 52.4 وات ساعت

بهترین لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ (‌میان‌رده)

قیمت این مدل لپ‌تاپ‌ها از 30 تا 40 میلیون تومان شروع می‌شود، در این مجموعه می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و لپ‌تاپی را انتخاب کنید که بازی‌های بیشتری با تنظیمات گرافیکی بهتر اجرا کند. یک نکته خیلی مهم که باید بدانید، این است که ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در بازه قیمتی 30 میلیون تومان تغییر می‌کند و با طراحی‌های خاص و متفاوت به‌ همراه کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ رنگارنگ مواجه خواهید شد.

ایسوس TUF FX516PM

شرکت ایسوس نیز در ارائه لپ‌ تاپ گیمینگ در بخش میان‌رده عملکرد خوبی داشته و مدل TUF را به بازار معرفی کرده است. این سری همواره قصد دارد تا سخت‌افزار‌های بالارده را با قیمت پایین‌تری ارائه کند و این کار را با انجام چند فداکاری در دیگر بخش‌های کم‌اهمیت‌تر، به خوبی انجام می‌دهد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

کارت‌گرافیک به کار رفته در این لپ‌تاپ قدرتی برابر با کنسول‌های نسل جدید دارد و شما می‌توانید تمام بازی‌های چند سال آینده را با تنظیمات خوبی با کمک کارت گرافیک 3060 این لپ‌تاپ اجرا کنید. این لپ‌تاپ فقط با تمرکز بر گیمینگ طراحی و ساخته شده و به همین دلیل از پردازنده اختصاصی گیمینگ اینتل یعنی Core i7 11370H استفاده شده است.

برای پردازش‌های لازم برای اجرای بازی‌ها، داشتن 4 هسته، اهمیت بالایی دارد و بیش‌تر از آن برای به‌دست آوردن فریم‌ریت هرچه بیشتر است، به همین دلیل Core i7 11370H از 4 عدد هسته قدرتمند و سریع تشکیل شده است تا بتواند هزینه را پایین نگه دارد ولی همزمان عملکرد خوبش را در بازی‌ها حفظ کند.

در این لپ‌تاپ نیز مانند موارد قبلی لیست، با تنها یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت طرف هستیم. اگر کمی از موارد پایین‌رده فاصله بگیریم، لپ‌تاپ مورد نظر باید مانند این لپ‌تاپ، 16 گیگابایت رم داشته باشد. نمایشگری که با آن به تجربه بازی‌ها خواهید نشست، 15.6 اینچ ابعاد دارد و رزولوشن آن 1920 در 1080 با نرخ به‌روزسانی 144 هرتز است.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس TUF FX516PM:

  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول اچ‌دی با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز
  • پردازنده: اینتل Core i7-11370H
  • رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • کارت گرافیک: GeForce RTX 3060
  • باتری: 76 وات ساعت

ایسر Nitro 5 AN515-57-76Y4

ایسر لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار زیادی را در سری Nitro 5 خود عرضه کرده است که بسیاری از آن‌ها با داشتن قیمت پایین همراه با کیفیت بالا، ارزش خرید بالایی را برای خود ثبت کرده‌اند.

در معرفی مدل قبلی گفتیم که استفاده از 4 هسته، حد خوبی برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ است و بیش‌تر از آن وارد رده حرفه‌ای می‌شود. ایسر در این لپ‌تاپ از پردازنده هشت هسته قدرت‌مند اینتل یعنی Core i7 11800H استفاده کرده تا ارزش خرید نماینده میان‌رده خود را بالاتر ببرد.

کارت‌گرافیک 3060 نیز یکی از بهترین کارت‌های میان‌رده است و همان‌طور که در معرفی مدل قبلی گفتیم، نیازی به نگرانی اجرای بازی‌های جدید در چند سال آینده نخواهید داشت چرا که قدرت این کارت، با کنسول‌های نسل جدید بازی‌ها برابری می‌کند.

در دیگر بخش‌ها نیز این مدل تفاوت خاصی با TUF FX516PM ندارد فقط در بخش پردازنده بهتر عمل کرده و در بخش باتری، یک باتری ضعیف‌تر را در خود جا داده است. این یعنی در بخش رم و حافظه داخلی، همچنان شاهد استفاده از 16 گیگابایت نسل 4 و 512 گیگابایت از نوع SSD هستیم.

مشخصات لپ‌ تاپ گیمینگ ایسر Nitro 5 AN515-57-76Y4:

  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول اچ‌دی با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز
  • پردازنده: اینتل Core i7 11800H
  • رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • کارت گرافیک: Geforce RTX 3060
  • باتری: 57.5 وات ساعت

بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ (‌بالا‌‌رده)

و اما معرفی لپ‌تاپ‌های بالا‌رده در عرصه گیمینگ که می‌توان گفت از 40 میلیون تومان به بالا باید دنبال آن‌ها باشید. این مدل لپ‌تاپ‌ها قادر هستند تا علاوه بر دادن یک هیجان و چیزی که در ذهن شماست، هر محاسباتی را نیز انجام دهند.

لپ‌تاپ ایسوس  ROG Strix G513RW

سری راگ استریکس به عنوان پرچم‌داران لپ‌تاپ‌های ایسوس هستند و همواره در تلاشند تا بهترین‌ها را برای خریداران خود رقم بزنند. البته با انجام این کار و انتخاب بهترین قطعات، قیمت محصولات نیز سر به فلک می‌کشد.

این لپ‌تاپ از کارت‌گرافیک تازه عرضه شده انویدیا یعنی 3070Ti استفاده می‌کند که عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها از خود نشان داده است. پردازنده موجود در این مدل نیز از آخرین خانواده AMD بوده و بهترین عضو آن‌هاست. پردازنده هشت هسته Ryzen 9 6900HX، در مقایسه با تمام لپ‌تاپ‌های این لیست، بهتر و قوی‌تر است. نمی‌توان ایرادی از نظر سرعت و ظرفیت به 16 گیگابایت رم نسل 5 و یک ترابایت حافظه SSD از این لپ‌تاپ گرفت.

کار کردن قطعات بالا در کنار هم، تضمین می‌کند که در اجرای هیچ بازی و برنامه سنگینی نگرانی نداشته باشید و همواره بهترین نتایج را انتظار داشته باشید. همچنین این لپ‌تاپ با داشتن صفحه نمایشی که ابعاد 15.6 اینچی و رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی آن به ترتیب 2560 در 1440 پیکسل و 165 هرتز دارد، از تمام پتانسیل‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کند تا بهترین تجربه ممکن برای شما نمایش داده شود.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513RW:

  • نمایشگر: 15.6 اینچ با رزولوشن 2560 در 1440 با نرخ به‌روزرسانی 165 هرتز
  • ‌پردازنده: ای‌ام‌دی R9 6900HX
  • رم: 16 گیگابایت DDR5
  • حافظه: یک ترابایت SSD
  • کارت گرافیک: GeForce RTX 3070 Ti
  • باتری: 90 وات ساعت

ایسر Nitro 5 AN515-45-R1JM

 بهترین لپ تاپ گیمینگ

این لپ‌تاپ به یک نمایشگر 15.6 اینچی با نرخ رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی مجهز شده= است که مناسب بازی کردن است. از لحاظ سخت‌افزاری کاملا می‌توان روی این مدل حساب کرد. ایسر نیترو 5 به کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 مجهز شده که یکی از بهترین‌ها در دنیای لپ‌ تاپ های گیمینگ به حساب می‌آید.

بنابراین اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ خوب و قدرتمند برای اجرای بازی‌ها داشته باشید، حتما نگاهی به این مدل بیندازید. پردازنده Ryzen 9 5900HX به همراه 32 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD از نوع پرسرعت M.2 Nvme یعنی همه‌چیز برای اجرای بازی‌های سنگین در بالاترین کیفیت فراهم شده است. وجود 3 درگاه USB 3.0، 1 درگاه USB-C، بدنه با آلیاژ فیبر کربن و ویندوز 10 اورجینال از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ قدرتمند هستند.

مشخصات لپ تاپ ایسر نیترو 5 مدل AN515-45-R1JM:

  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول اچ‌دی با نرخ به‌روزرسانی 165 هرتز
  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 9 5900HX
  • رم: 32 گیگابایت DDR4
  • حافظه: یک ترابایت SSD M.2 Nvme
  • کارت گرافیک: GeForce RTX 3080
  • باتری: 57 وات ساعت

ایسوس ROG Strix G513QY-A

ایسوس از نام‌های مشهور لپ‌تاپ گیمینگ در بازار است و تعداد زیادی نماینده در لیست ما دارد. لپ تاپ گیمینگ مدل G513QY-A نیز از بهترین لپ تاپ های گیمینگ این برند بوده و در بازار ایران هم طرفداران خاص خود را دارد. این لپ‌تاپ به صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ‌دی و پردازنده Ryzen 9 5900HX با حداکثر فرکانس 4.6 گیگاهرتز در حالت توربو مجهز شده است. این مدل با وزن 2.3 کیلوگرم یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسبتا سنگین بازار به حساب می‌آید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

این لپ‌تاپ جزو معدود محصولاتی هست که هم در بخش پردازنده و هم در بخش کارت‌گرافیک از محصولات ای‌ام‌دی استفاده می‌کند و این تمام ای‌ام‌دی بودن باعث شده تا با استفاده از تکنولوژی SAM هر دو بخش عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین کارت‌گرافیک 6800M موجود در این لپ‌تاپ می‌توان گفت یکی از بهترین کارت‌گرافیک‌های لپ‌تاپ هاست. جدا از قدرت، این کارت باعث شده تا قیمت نهایی لپ‌تاپ نوجومی نباشد. به همین دلیل لپ‌تاپ پیشنهادی ما به کسانی که به دنبال حداکثر قدرت هستند راگ استریکس مدل G15 G513QY-A است.

نکته مهم، بعد از خریدن این لپ‌تاپ بهتر است رم موجود در آن را عوض کنید چرا که در یک تصمیم عجیب، ایسوس از رم‌های بسیار ضعیفی استفاده کرده که عملکرد نهایی کارت را تا 20 درصد محدود می‌کند! لازم به ذکر است که با احتساب این 20 درصد، همچنان لپ‌تاپ قوی بوده و ارزش خرید بالایی دارد و حتی اگر این لپ‌تاپ را با رم جدید خریداری کنید همچنان از دیگر رقبایش هزینه‌ کمتری خواهد داشت.

مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G513QY-A:

  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول اچ‌دی با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز
  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 9 5900HX
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: یک ترابایت SSD
  • کارت گرافیک: Radeon RX 6800M
  • باتری: 90 وات ساعت

17 در مورد “این لپ‌تاپ‌های گیمینگ را از بازار ایران بخرید”

    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز، بله این دو لپ‌تاپ نیز بسیار قدرتمند هستند ولی به خاطر موجودی کمی که تو بازار ایران دارن، به لیستمون اضافه نکردیم

    1. مجتبی مسکینی

      قبلا قیمت‌ها رو میذاشتیم اما در حال حاضر ارز نوسان خیلی بالایی داره و برای همین قیمت‌ها مدام تغییر می‌کنه
      کسی هفته آینده مقاله رو ببینه عملا همه قیمت‌ها اشتباه میشه بنابراین مدل رو معرفی می‌کنیم و برای قیمت هرکسی می‌تونه آنلاین چک کنه

  1. با سلام و عرض ادب به تیم خوب ای تی رسان که جهت ارتقاء سطح اموزش کاربران مطالب جامع و بروزی منتشرر می کند امیدوارم همچنان با قدرت بیشتر به کار خود ادامه بدهید. با تشکر تیم “مگ روز”

  2. لپ‌تاپ ۱۲ میلیونی (دو سال پیش) ، شده ۴۵ میلیون

    اینقدر دانش‌آموز و دانشجو میشناسم که تحت هیچ شرایطی ابداً نمیتونن لپ‌تاپ بخرن.هیچوقت نمیتونن
    و این روند تأسف‌بار یکی دو سال دیگه شامل لوازم‌التحریر هم خواهد شد

  3. لپ تاپ های alienware رو هم کاش معرفی میکردین ،
    واقعا از هر لحاظ عالین و جاش تو بازار خالی عه به نظرم .

    1. سعید صانعی

      همونطور که احتمالا می‌دونید برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ کارت گرافیک حرف اول رو میزنه که گرافیک qr به شدت از گرافیک qm قوی‌تره

    1. پدرام مقدمی

      سلام دوست خوبم، قسمت میان رده را ملاحظه بفرمایید. مدل ام‌اس‌آی GF63 Thin 9SCXR شرح داده شده است.

  4. برند ایسوس بهترین لپ تاپ های گیمینگ رو میزنه لنوو نخرید که بیشتر از یه سال دووام نمیاره

    3
    9
    1. پدرام مقدمی

      برند ایسوس واقعاً در عرصه تکنولوژی و معرفی لپ تاپ های عالی به دنیا بسیار سرآمد هستش. منتها لنوو هم خیلی وقت نیست که وارد عرصه گیمینگ شده و بهرحال جای ترقی حتماً داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH