قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی سال آینده به ویندوز 10 اضافه می‌شود

کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته تا در آینده به‌روزرسانی‌های مهم و البته متفاوتی را برای سیستم‌عامل ویندوز 10 خود منتشر نماید. بر اساس اعلام وبسایت Windows Central کمپانی در آستانه معرفی امکاناتی مهم و بسیار پرطرفدار برای سیستم‌عامل کامپیوتری خود در سال 2021 است. ویندوز 10 از سال 2015 مورد استفاده قرار گرفته و از آن زمان تا به امروز به یک نرم‌افزار تکامل‌یافته تبدیل شده است. غول آمریکایی در آستانه معرفی سیستم‌عامل ویندوز 10X قرار دارد. به باور کارشناسان این سیستم‌عامل برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر دوگانه عرضه خواهد شد. در واقع این سیستم‌عامل به‌عنوان نسخه سبک شده ویندوز برای کامپیوترهای شخصی رده پایین شناخته می‌شود. البته موتورولا در آینده این پلتفرم را برای دستگاه‌های 2 نمایشگره بهینه‌سازی خواهد کرد. با این‌حال قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز یکی از جالب‌ترین مشخصه‌های آتی این سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود.

ویندوز 10X در 6 ماهه نخست سال 2021 منتشر می‌شود. به‌دنبال ایجاد شرایط ناپایدار و اختلالات ناشی از ویروس کرونا عرضه این نرم‌افزار به تعویق افتاده است. سیستم‌عامل جدید برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر پردازنده‌های ARM طراحی شده و به منظور رقابت با سیستم‌عامل‌های ChromeOS و iPadOS روانه بازار می‌شود. امسال شرکت اپل از سیستم‌عامل macOS Big Sur با قابلیت پشتیبانی از تراشه‌های ARM و سازگاری با اپلیکیشن‌های آی‌فون رونمایی کرد. سیستم‌عامل جدید با هدف پشتیبانی از تراشه اپل M1 معرفی شد. این تراشه نخستین نیمه‌هادی طراحی شده توسط غول کوپرتینویی مبتنی بر معماری ARM محسوب می‌شود. مایکروسافت از رویه جدید عرضه کامپیوترهای مبتنی بر معماری ARM آگاه است؛ لذا بایستی نرم‌افزار خود را در این راستا مهیا نماید. البته با انتشار به‌روزرسانی آینده ویندوز 10X این سیستم‌عامل از اپلیکیشن‌های Win32 پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که مشغول بررسی ایده انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه خود و سیستم‌عامل ویندوز 10 طی سال آینده است. تلاش‌های مایکروسافت در زمینه عرضه یک سیستم‌عامل موبایلی با شکست مواجه شد. به همین دلیل کمپانی احتمالا به سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های آن پایبند خواهد بود. بر اساس اعلام این گزارش مایکروسافت به‌دنبال انتشار یک به‌روزرسانی کوچک در 6 ماهه نخست سال 2021 است. این آپدیت چارچوب لازم برای انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر در 6 ماهه دوم سال 2021 را فراهم می‌کند. غول آمریکایی یک برنامه شبیه‌ساز X86 را عرضه خواهد کرد. این برنامه برای اجرای اپلیکیشن‌های دسکتاپی معمول به کامپیوترهای شخصی مبتنی بر معماری ARM کمک خواهد کرد. وبسایت Windows Central خاطرنشان می‌کند که این امکانات به‌زودی وارد مرحله پیش‌نمایش خواهند شد؛ اما عرضه آن‌ها به سال 2021 موکول می‌شود.

همچنین مایکروسافت از قابلیت جدیدی موسوم به “Cloud PC” رونمایی خواهد کرد. این سرویس به کاربران امکان خواهد داد تا به منظور اجرای برنامه‌های نیازمند منابع سخت‌افزاری قدرتمند بدون نیاز به سخت‌افزار محلی، نسخه‌ای از ویندوز 10 را از طریق اتصال اینترنت اجرا نمایند. این قابلیت بسیار جالب بوده و کاربران به منظور مشاهده نحوه کارکرد آن در زندگی واقعی کاملا کنجکاو هستند. بدین‌ترتیب کاربران قادر به پخش بازی‌های در حال اجرا روی یک کامپیوتر از راه دور خواهند بود.

چنان‌چه 2020 سال آرامی برای علاقه‌مندان به ویندوز 10 بوده باشد؛ در این‌صورت سال 2021 دوران هیجان‌انگیزی برای کاربران این سیستم‌عامل به‌شمار خواهد رفت. گزارشات پیشین نشان دادند که در سال آینده این سیستم‌عامل یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های خود را دریافت خواهد کرد. البته صحت و سقم این اظهارات تنها با گذر زمان روشن خواهد شد. اخیرا شرکت اپل از مک‌بوک‌های پیشرفته خود مجهز به تراشه M1 و سیستم‌عامل macOS Big Sur رونمایی کرد. بنابراین بدیهی است که مایکروسافت نمی‌تواند نسبت به شرایط کنونی بی‌تفاوت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH