مروری براخبار جنجالی هفته گذشته: از خرید واکسن کرونا تا تعلیق رانندگان اسنپ و تپسی

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط خرید واکسن ویروس کرونا، تعلیق رانندگان اسنپ و تپسی و ممنوعیت خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، جزو پر بازدیدترین اخبار بود.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

پاسخ به شبهات پیرامون واکسن کرونا، آیا ایران توانایی خرید واکسن کرونا را دارد؟

طی روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد توانایی یا عدم توانایی ایران در خرید واکسن کرونا از شرکت‌های آمریکایی مطرح شده و بسیاری اعلام کردند که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کشور ما توانایی خرید واکسن کرونا را ندارد. این شایعات از جایی آغاز شد که دکتر مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که ایران قصد خرید واکسن شرکت فایرز آمریکا را ندارد. این صحبت دکتر مردانی شایعه‌ای را در فضای مجازی راه‌انداخت که ایران به طور کلی توانایی خرید واکسن کرونا را ندارد. در این مطلب به جزئیات برنامه ایران برای خرید واکسن کرونا پرداخته‌ایم.


بر اساس اطلاعات جدید، موج دوم و سوم کرونا پس از افزایش مسافرت‌ها رخ داده است!

با گذشت حدود 10 ماه از ورود ویروس کرونا در ایران، به بحرانی‌ترین نقطه از نظر شیوع و مرگ و میر حاصل از این ویروس رسیده‌ایم، به طور قطع رفتار و مراقبت‌های ما در این ایام با تغییرات زیادی همراه بوده و عاملی مهم برای موج‌های پی در پی شیوع کرونا محسوب می‌شود. مسیریاب بلد، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسیریاب‌ها در ایران به تازگی گزارشی از نوع رفتار مردم در این ایام منتشر کرده است. در این گزارش افزایش و کاهش رفت و آمد در مسیرهای مختلف و جستجو مقصد مسیر به مراکز درمانی و تفریحی در بازه زمانی اسفند سال 98 تا ماه مهر مورد بررسی قرار داده شده که اطلاعاتی ارزشمند از تغییر رفتار ما در ایام مختلف را نشان می‌دهد.


آیا با تعطیلی مراکز خدمات پس از فروش، مهلت اتمام گارانتی محصولات تمدید می‌شود؟

با تشدید شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جدیدی که از ابتدای ماه آذر اعمال شده است، مراکز تفریحی، مراکز تجاری و مشاغل غیرضروری تعطیل شده‌اند. در این بین شبهاتی در مورد نحوه کار مراکز خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات به وجود آمده که در این مطلب به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.


محدودیت تردد از ساعت 9 شب برای تاکسی‌های اینترنتی اعمال نمی‌شود

با شروع محدودیت‌های جدید به دلیل شیوع کرونا، در شهرهای دارای وضعیت قرمز، از شنبه اول آذر تردد از ساعات 21 تا 4 بامداد ممنوع است. ستاد ویژه کرونا با اعلام این منع تردد اعلام کرد که بیشترین عامل شیوع کرونا، شب نشینی خانوادگی مردم بوده و به همین دلیل محدودیت تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال شده است.


خرید و فروش اکانت‌های هکی پلی استیشن ممنوع است!

عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به غیرقانونی بودن خرید و فروش اکانت‌ بازی‌های ویدئویی، نسبت به فروش اکانت‌های تقلبی و غیرمجاز توسط فروشندگان اکانت‌های بازی هشدار داد. منصوری با تاکید بر محبوبیت بازی‌های ویدئویی برای کودکان و جوانان گفت: بازی‌های ویدئویی یک تفریح مهیج شناخته می‌شوند و یکی از مهارت‌های درآمد‌زا هستند، بازی‌سازان هزینه، مهارت و امتیاز معنوی بازی را به عنوان یک دارایی مورد معامله قرار می‌دهند.


با حکم وزیر ارتباطات، کمیته ویژه مبارزه با کرونا در وزارت اطلاعات تشکیل شد

طبق اعلام سایت وزارت ارتباطات، آذری جهرمی در حکمی دستور تشکیل کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونا را صادر کرد. بر اساس تاکید رئیس جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات برای تسهیل امور آموزش و کاهش تردد مردم در شهر، وزیر ارتباطات کمیته‌ای ویژه را برای مبارزه با بیماری کرونا تشکیل داد.


انتخابات آنلاین بر بستر بلاکچین نظام صنفی رایانه‌ای کشور دچار اختلال شد

انتخابات سازمان نظام صنفی که برای اولین بار بر بستر بلاکچین انجام شد، هدف حمله‌های سایبری از آی‌پی‌های خارجی و داخلی قرار گرفت. در انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) کشور که از صبح پنجشنبه با همکاری یک استارتاپ بر برستر بلاکچین آغاز شد، به دلیل حملات سایبری بسیاری از رای دهندگان قابلیت ثبت رای یا ورود به سامانه رای دهی را نداشتند، طبق اعلام سازمان نصر، به دلیل وجود اختلال در نرم افزار و برنامه ثبت رای، این انتخابات به مدت 48 ساعت تا پایان روز شنبه تمدید شد.


تعلیق حساب کاربری رانندگان اسنپ و تپسی مبتلا به کرونا

حدود دو هفته پیش بود که امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتر خود از اتصال سامانه‌های فروش بلیط به دولت الکترونیک و مطابقت کدملی مسافران با افراد دارای ویروس کرونا خبر داد، در این طرح از خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس توسط افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، جلوگیری می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH