پتنت جدید اپل از وجود قابلیت نمایشگر فشار خون در اپل واچ نسل آینده حکایت دارد

از زمان عرضه نخستین نسل اپل واچ حدودا 6 سال گذشته است. در این مدت اپل همواره مشغول ارتقاء عملکرد ساعت هوشمند خود بوده است. بی‌تردید اکنون این گجت‌ها از نمایشگری با کیفیت بهتر، امکانات پیشرفته‌تر در حوزه سلامت، قابلیت ضدآب و سایر امکانات جالب برخوردار هستند. تصاویر مربوط به پتنت جدید اپل اخیرا منتشر شد. با توجه به محتوای پتنت می‌توان دریافت که غول کوپرتینویی به‌دنبال افزودن قابلیت نمایش پیوسته فشار خون به اپل واچ‌های نسل آینده خود است. این فناوری بدون ایجاد هرگونه مزاحمت برای کاربر قادر به انتشار زمان پالس است.

روش‌های فعلی سنجش فشار خون قادر به اندازه‌گیری پایدار این فاکتور نیستند. دستگاه کاف مورد استفاده در روش اسیلومتریک عملیات دم و بازدم هوا را به‌صورت غیرمستقیم اجرا خواهد کرد. این پدیده موجب پیدایش نوعی احساس انبساط و انقباض در مخاطب خواهد شد. در این راستا پتنت جدید اپل امکان نظارت پایدار و بدون محدودیت روی فشار خون را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شرکت اپل در ماه سپتامبر سال جاری و همزمان با عرضه محصولات جدید خود از ششمین نسل اپل واچ و اپل واچ SE رونمایی کرد. اپل واچ نسل جدید به‌همراه حسگر تشخیص میزان اکسیژن خون روانه بازار می‌شوند. این سنسور فرآیند سنجش میزان اکسیژن خون را ظرف مدت 15 ثانیه به اتمام خواهد رساند. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند اپل علاوه بر قابلیت سنجش میزان اکسیژن خون از سنجش پیوسته یا زمان‌بندی شده نرخ ضربان قلب نیز پشتیبانی می‌کنند.

پس از اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از الکتروکاردیوگرام (ECG) به اپل واچ این مشخصه بارها موفق به نجات جان کاربران شده است. در این میان افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های قلبی بخش عمده‌ای از کاربران نجات‌یافته را تشکیل می‌دهند. غول کوپرتینویی پیش‌تر قابلیت تشخیص سقوط را به اپل واچ سری 4 اضافه کرد. این مشخصه عمدتا به منظور پیشگیری از سقوط تصادفی افراد سالمند طراحی شده است.

آیا مشخصه اکسی‌متر (سنجش اکسیژن خون) در اپل واچ بلا استفاده است؟

با این‌حال بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که مشخصه اکسی‌متر اپل احتمالا چندان دقیق نبوده و گزارشگر نشریه واشنگتن پست نیز عمدتا آن‌را بی‌فایده قلمداد می‌کند. در همین رابطه اپل اعلام کرده که این سنسور فاقد درجه پزشکی است. جفری فالر از نشریه واشنگتن پست معتقد است که مشخصه اکسی‌متر اپل واچ سری 6 هیچ کاربردی ندارد.

“دستگاه جدید اپل واچ سری 6 بعضا گزارش می‌دهد که ریه‌ها و قلب کاربر کاملا سالم بوده و خون با درجه اشباع 100 درصدی اکسیژن را داخل رگ‌ها پمپاژ می‌کند. در برخی مواقع دیگر اپل واچ گزارش می‌دهد که میزان اکسیژن خون بسیار کم بوده و همان کاربر احتمالا از بیماری آمفیزم رنج می‌برد (در حالی‌که وی حقیقتا به این بیماری مبتلا نیست). مقایسه چندروزه مقادیر اندازه گیری شده توسط اپل واچ با اکسی‌متر انگشتی موردتائید FDA نشان می‌دهد که مقادیر اعلام شده توسط گجت اپلی عمدتا با مقادیر واقعی 2 تا 3 درصد اختلاف دارند. اگرچه مقادیر اعلام شده بعضا کاملا مطابق با یکدیگر هستند؛ اما نتایج اعلام شده توسط اپل واچ بعضا تا 7 درصد کمتر خواهند بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH