نقش شهید فخری زاده در تولید کیت تشخیص و واکسن کرونا چه بود؟

روز گذشته خبر ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط موساد منتشر شد. طبق اطلاعات منتشر شده، شهید فخری زاده همراه خانواده در راه بازگشت از یکی از شهرهای شمالی بودند که با ضرب گلوله و انفجار مواد منفجره در نزدیکی خودروی‌شان، مجروح شده و سپس در بیمارستان به شهادت رسیدند.

شهید فخری زاده علاوه بر خدمات ارزشمندی که در حوزه دفاعی، موشکی و هسته‌ای انجام داده‌اند، طی ماه‌های اخیر در پروژه ساخت کیت تشخیص کرونا نیز حضور داشتند. بر اساس صحبت‌های امیر حاتمی، وزیر دفاع کشور، شهید فخری زاده، از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار بود، وی به عنوان رئیس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) ریاست تیم تحقیقاتی در مورد ویروس کرونا را بر عهده داشت. حتی اولین کیت تشخیص کرونا نیز در همین مجموعه و تحت مدیریت شهید فخری زاده تولید شد.

اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا، در ابتدای سال تولید شد و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار گرفت. این کیت به علت کیفیت و دقت بالایی که دارد به برخی از کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود.

شهید فخری زاده همچنین در پروژه ساخت واکسن ایرانی کرونا نیز حضور داشتند، واکسن کرونا تولیدی مجموعه سپند با ریاست فخری زاده، تا مرحله آزمایش انسانی نیز پیشرفته و مراحل آزمایش‌های بالینی را پشت سر می‌گذارد.

ترور شهید فخری زاده واکش‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با ریتوییت کردن پیام یک خبرنگار یهودی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد، خبرنگار یهودی در توییت خود اعلام کرد که فخری زاده سال‌ها جزو اهداف موساد بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH