اپل بر روی نسخه ارتقایافته پردازنده M1 موسوم به M1X کار می‌کند

کارآیی تراشه جدید شرکت اپل موسوم به M1 به شکل بی‌سابقه‌ای چشمگیر بوده است. این نیمه‌هادی نسخه تکامل‌یافته پردازنده A14 به‌شمار می‌رود. با این‌حال اپل کماکان دست روی دست نگذاشته و بر روی تراشه نسل آینده خود با نام Apple M1X کار می‌کند.


چند روز پیش یک خبرچین توئیتری با شناسه LeaksApplePro@ با انتشار پستی اعلام کرد:

“تراشه M1X اپل مجهز به پردازنده 12 هسته‌ای شامل 8 هسته با کارآیی بالا و 4 هسته با بهره‌وری انرژی بالا بوده و همزمان با برگزاری رویداد معرفی مک‌بوک پرو 16 اینچی برای نخستین بار رونمایی خواهد شد. بر اساس اعلام منبع استفاده‌کننده از نمونه اولیه این محصول، تراشه M1X در مقایسه با تراشه M1 به‌مراتب قدرتمندتر خواهد بود. با این‌حال نام نهایی تراشه جدید هنوز نهایی نشده است.”

تراشه جدید از معماری بزرگ-کوچک استفاده خواهد کرد. این تراشه مجهز به 8 هسته بسیار قدرتمند از نوع Fire Storm و 4 هسته کم‌مصرف Ice Storm برای امور پردازشی سبک‌تر است. این در حالیست که پردازنده M1 اپل شامل 8 هسته پردازشی (4 هسته پرقدرت و 4 هسته با بهره‌وری انرژی بالا) است.

ظاهرا تراشه جدید در مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل به‌کار گرفته خواهد شد؛ موضوعی که احتمالا خیال طرفداران مک‌بوک را آسوده خواهد کرد؛ چرا که تنها تفاوت موجود میان تراشه به‌کارگیری شده در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو به کیفیت خنک‌کنندگی آن‌ها مربوط می‌شد.

شخص خبرچین با استناد به منبع خبری مورد استفاده خود ادعا می‌کند: “چنان‌چه به‌نظر شما M1 تراشه‌ای سریع است؛ در این‌صورت توانایی تراشه M1X شما را بهت‌زده خواهد کرد.”

به‌کارگیری سخت‌افزار جدید به‌همراه سیستم‌عامل بومی در مک‌بوک‌های اپل موجب می‌شود تا کمپانی‌های اینتل و کوالکام به برتری غول کوپرتینویی در این عرصه غبطه بخورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH