از این پس، شبکه‌های تلویزیونی ایران با کیفیت HD پخش می‌شوند

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در جدیدترین اقدام خود به جهت رشد سطح کیفی پخش شبکه‌های تلویزیونی و گسترش دامنه دریافت کانال‌های پرطرفدار در نقاط محروم، طی چند روز گذشته، نسبت به افزایش کیفیت تصویر 12 شبکه تلویزیونی از SD به HD اقدام کرد. به این ترتیب شبکه‌های پربازدید مانند شبکه یک، شبکه دو، شبکه خبر، شبکه آی‌فیلم، شبکه ورزش، شبکه تماشا، شبکه نسیم و … از این پس با کیفیت HD قابل دریافت هستند.

پیش از این تنها شبکه سه و مستند به صورت اچ‌دی قابل دریافت بودند، اما از روز گذشته تقریبا تمامی شبکه‌های اصلی و پرطرفدار صدا و سیما، برنامه‌های خود را با کیفیت HD پخش خواهند کرد. این شبکه‌ها در تلویزیون‌هایی که گیرنده دیجیتال داخلی دارند یا به گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) متصل هستند، قابل دریافت است.

هر فردی برای دریافت کانال‌های HD باید از طریق گزینه جستجو یا کانال‌یابی در منوی تنظیمات تلویزیون یا گیرنده دیجیتال، کانال‌های HD جدید را دریافت کند. البته طبق گفته مدیر کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما، کانال‌های SD قدیمی نیز همچنان قابل دریافت هستند، به طور مثال افراد با کانال‌‎یابی جدید هم شبکه آی‌فیلم با کیفیت SD و هم آی‌فیلم HD را دریافت می‌کنند و می‌توانند شبکه آی‌فیلم با کیفیت دلخواه را تماشا کنند.

به این ترتیب می‌توان در تلویزیون‌ها یا گیرنده‌های دیجیتالی که از شبکه‌های HD پشتیبانی نمی‌کنند، همان کانال‌های قدیمی شبکه‌های سیما را تماشا کرد. به گفته مدیر کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی در این حالت مردم می‌توانند نسبت به خرید گیرنده دیجیتالی که از شبکه‌های HD پشتیبانی می‌کند، اقدام کنند.

همزمان با افزایش کیفیت شبکه‌های تلویزیونی، گسترش پوشش شبکه‌ها در مناطق دورافتاده و محروم نیز افزایش پیدا کرده و با وجود 7 هزار ایستگاه تلویزیونی در کشور، مناطقی که کانال‌های تماشا، امید، افق و ایران‌کالا را دریافت نمی‌کردند از این پس قادر به دریافت این شبکه‌ها هستند.

2 در مورد “از این پس، شبکه‌های تلویزیونی ایران با کیفیت HD پخش می‌شوند”

  1. باسلام وقت بخیر
    لطفاً شبکه ای در مورد احادیث و روایات اسلامی در شبکه رادیویی یا تلویزیونی داشته باشید .با سپاس فراوان…

  2. من که کانال یابی کردم نه تنها هیچ کدوم از کانال ها اچ دی. نبود بلکه همون دوسه تا یی هم که بودکیفیتsdشده بود باز. بعداککه از دوستام پرسیدم اونا هم همینو گفتن واسه هیچکی نگرفته. بعد که بیشتر جستجو کردم فهمیدم حتما باید تلوزیون خیلی. جدید باشه تاHDبگیر پس اینهمه ملت که طی7الی8سال اخیر تلوزیون خریدن چی بفروشن بااین قیمت های کزایی جدید بخرن
    یا ملک فروختن ست آپ باکس های جدیدیتونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH