تصاویری خیره کننده از کتابخانه زیبای ژونگشوگه در چین

برای تمام عاشقان کتاب، قدم‌زدن در کتابخانه لذت‌بخش است اما کتابخانه ژونگشوگه با معماری بی‌نظیر خود این لذت را دوچندان می‌کند. کتابخانه ژونگشوگه (Zhongshouge) که در جنوب‌غربی چین، واقع در استان سیچوان ساخته شده شما را به یاد نقاشی‌های سورئال موریس اشر می‌اندازد. کتابخانه ژونگشوگه در واقع با استفاده از پله‌های مارپیچ‌، طاق‌نما‌های منحنی و آینه‌، فضایی را به وجود آورده که غیر واقعی به نظر می‌رسد و شبیه به نقاشی‌های گرانش خنثی از اشر است. با آی‌تی‌رسان و معرفی این این کتابخانه زیبا همراه باشید.

Li Xiang معمار این کتابخانه بوده که برای ساخت آن از نزدیک به هزار متر مربع قفسه کتاب استفاده کرده است. او برای طراحی کتابخانه ژونگشوگه از رود‌ها‌ و رود‌خانه‌های شهر Dujiangyan الهام گرفته که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکوست. طراحی این کتابخانه هم مانند رود‌های جاری‌ست که از یک چشمه منشا می‌گیرند.

Li Xiang در مورد طراحی کتابخانه ژونگشوگه می‌گوید:

ما از یک منظره طبیعی الهام گرفتیم و آن را به یک محیط بسته منتقل کردیم. Dujiangyan از گذشته به خاطر صرفه‌جویی در مصرف آب معروف بوده پس با الهام از همین موضوع شما در مرکز کتابخانه قفسه‌هایی به شکل سد در مسیر رود‌خانه‌ها مشاهده می‌کنید.

در طراحی کتابخانه ژونگشوگه از سقف‌های آینه‌ای استفاده شده تا حس نامحدود بودن و بی‌انتها بودن فضا را به بیننده القا کند. قفسه‌های طویل و بلندی که تا سقف ادامه دارند به همراه کاشی‌های براق و تیره که باعث می‌شوند میز‌های مطالعه شبیه به قایق‌های کوچک روی سطح دریاچه به نظر برسند.

بازدیدکنندگان این کتابخانه هنگامی که در این هزارتو قدم می‌زنند با بخش‌های مختلفی که با اهداف متفاوت طراحی شده‌اند، روبه‌رو می‌شوند. مانند اتاق مطالعه کودکان که مملو از پوستر‌های پاندا‌ و گیاهان بامبو و کوسن‌های رنگارنگ است. Dujiangyan علاوه بر رود‌خانه‌های زیبا به خاطر وجود پاندا‌ها نیز شهرت دارد.

کتاب‌های عظیم و قطوری که در بالاترین قسمت قفسه‌های کتاب قرار دارند، فقط تزئینی هستند ولی حدود ۸۰ هزار کتاب از ۲۰ هزار موضوع مختلف در این کتابخانه وجود داد که همه خواندنی و در دسترس علاقه‌مندان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH