ردیاب کوچک سامسونگ موسوم به Galaxy Smart Tag به‌زودی روانه بازار خواهد شد

کمپانی سامسونگ همزمان با عرضه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت 20 به معرفی مشخصه جدیدی موسوم به SmartThings Find پرداخت. تولیدکننده کره‌ای در توضیحاتی پیرامون نحوه کارکرد اپلیکیشن جدید خود اعلام کرد که این برنامه قادر به یافتن دستگاه‌های گلکسی سازگار با دقتی بالاتر است. اکنون مشخص شده که سامسونگ احتمالا بر روی یک دستگاه ردیاب جمع‌وجور و کاشی‌مانند کار می‌کند.


دستگاه جدید با نام گلکسی اسمارت تگ (Galaxy Smart Tag) با شماره مدل EI-T5300 تائیدیه موسسه Indonesian Telecom Certification را دریافت نموده است. با توجه به نام محصول به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در زمینه توسعه یک دستگاه ردیاب اشیاء با جدیت تلاش می‌کند. با این‌حال اکنون نخستین بار نیست که کمپانی بر روی چنین محصولی کار می‌کند. 2 سال پیش نیز سامسونگ یک ردیاب مجهز به اتصال LTE را تحت‌عنوان SmartThings به بازار عرضه کرد. پیاده‌سازی مشخصه SmartThings Find درون دستگاه ردیاب آینده کمپانی تنها سناریوی منطقی به‌نظر می‌رسد. ردیاب‌های هوشمند اشیاء معمولا با اتصال بلوتوث روانه بازار می‌شوند؛ اما سامسونگ می‌تواند امکانات ارتباطی بیش‌تری از قبیل اتصال فوق پهن‌باند (Ultra-Wideband)، تراشه GPS و NFC را به ردیاب آینده خود اضافه کند؛ خصوصا آنکه کمپانی پیش‌تر در سال 2018 ردیاب خود مجهز به GPS و اتصال LTE را به بازار عرضه کرد.

با توجه به محبوبیت الگوی طراحی Tile گزارش شده که حتی اپل نیز در زمینه توسعه چنین دستگاهی تلاش کرده است. آیا شما مایل به خریداری دستگاه ردیاب کاشی‌‌مانند سامسونگ هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH