قابلیت استوری به اپلیکیشن اسپاتیفای اضافه می‌شود!

داستان پشت پرده مشخصه استوری در اپلیکیشن‌ها به سال 2013 و برنامه اسنپ‌چت مربوط می‌شود. در نتیجه اسنپ‌چت به‌عنوان برنامه‌ای شناخته شد که جنسیت و اسنپ‌های کاربران را ظرف مدت 10 ثانیه ناپدید می‌کرد. در آن زمان اسنپ‌چت خواهان تبدیل شدن به برنامه‌ای فراتر از تنها یک اپلیکیشن پیام‌رسان محض بود. در همین راستا اسنپ‌چت از مشخصه استوری‌ رونمایی کرد. این استوری‌ها شامل مجموعه‌ای از عکس‌های تهیه شده توسط کاربران جهت نمایش به دوستان و اعضای خانواده بوده و فعالیت‌های انجام شده توسط کاربر در طول مدت روز را به معرض نمایش می‌گذاشتند. هر استوری پیش از حذف شدن برای مدت 24 ساعت در برنامه منتشر می‌شد.

در سال 2016 اینستاگرام از نسخه اختصاصی استوری‌های خود رونمایی کرد و به منظور دسترسی فوری و آسان کاربران آن‌ها را در بخش فوقانی رابط کاربری برنامه قرار داد. انکار نقش تاثیرگذار اضافه شدن مشخصه استوری به اپلیکیشن اینستاگرام حقیقتا نوعی کم‌لطفی خواهد بود. سایر رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز اخیرا از مشخصه استوری اختصاصی خود رونمایی کرده‌اند. سرویس‌های LinkedIn و توئیتر نیز این قابلیت را به اپلیکیشن‌های خود اضافه نموده‌اند. توئیتر از این مشخصه تحت‌عنوان Fleets یاد کرده است. کاربران توئیتر با وجود Fleets قادر به پاسخگویی به توئیت‌ها، ارسال متن، تصویر، ویدیو و استفاده از تصاویر پس‌زمینه متفاوت خواهند بود.

به منظور مشاهده استوری‌های اسپاتیفای بر روی قسمت نمایش داده شده ضربه بزنید

اکنون به‌نظر می‌رسد که سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای به‌دنبال عضویت در این گروه از اپلیکیشن‌ها است. بر اساس توئیت منتشر شده توسط کاربری با شناسه Internetainerpreneur: TmarTn هنگام جستجو برای لیست پخش سالیانه Christmas Hits که توسط اسپاتیفای تنظیم شده است؛ اعلان “Tap to see the story” بر روی تصویر پروفایل لیست پخش ظاهر می‌شود؛ چرا که سلبریتی‌ها موسیقی کریسمسی موردعلاقه خود را اعلام نموده‌اند. رابط کاربری برنامه مشابه الگوی مورد استفاده توسط سایر اپلیکیشن‌ها با یک نوار گسسته در بخش فوقانی است که استوری‌ها را به بخش‌های مجزا تقسیم می‌کند. ضربه زدن روی قسمت سمت چپ یا سمت راست نمایشگر به‌ترتیب موجب جابه‌جایی استوری‌ها به سمت عقب و جلو خواهد شد.

مشخصه جدید ظاهرا بخشی از تست A/B محسوب می‌شود. بنابراین کاربران در صورت اجرای برنامه روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود احتمالا قادر به بررسی این مشخصه خواهند بود. کارشناسان با اجرای نسخه iOS اپلیکیشن، مراجعه به قسمت جستجو و تایپ عبارت Christmas موفق به کشف آن شدند. آن‌ها با لمس کاور آلبوم Christmas Hits قادر به مشاهده تصویر پروفایل در صفحه‌ای بودند که اعلان “Tap to see the story” روی آن نمایش داده می‌شود. با انجام این‌کار کاربران قادر به مشاهده استوری‌های ویدیویی از سلبریتی‌های مشهوری شامل کلی کلارکسون، مگان ترینر و فیل اسپرینگر (آهنگساز ترانه Christmas Baby) خواهند بود. از آنجا که اسپاتیفای یک اپلیکیشن پیام‌رسانی نیست؛ لذا استوری‌های روی اپلیکیشن احتمالا تنها به اسامی بزرگ در صنعت موسیقی که با طرفداران در تماس هستند؛ محدود خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH