ال‌جی استفاده آزمایشی از ربات خدمتکار در فضاهای سرپوشیده را آغاز کرد

ال‌جی الکترونیکس روز دوشنبه اعلام کرد که استفاده آزمایشی از ربات‌های خدمتکار تحویل‌دهنده در فضاهای مسقف را آغاز نموده است. ربات‌های خدمتکار این شرکت با نام LG Cloi Servebot محصولات را از فروشگاه‌های محلی راه‌اندازی شده توسط زنجیره تامین GS25 دریافت نموده و آن‌ها را به کلیه افراد حاضر در پارک علمی ال‌جی واقع در دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول تحویل می‌دهد.

بر اساس اعلام ال‌جی این ربات‌ها می‌توانند به آسانی سوار آسانسور شده و تا 9 طبقه بالاتر از سطح زمین یا زیرزمین حرکت کرده و بسته‌های حاوی وعده غذایی ناهار، نوشیدنی و ساندویچ را به مخاطبان تحویل دهند. LG Cloi Servebot مجهز به 3 عدد کشو است که هرکدام قادر به حمل بار با حداکثر وزن 15 کیلوگرم خواهند بود.

مشتریان با استفاده از اپلیکیشن چت KakaoTalk قادر به ثبت سفارشات خود خواهند بود. پس از ثبت سفارش کارکنان فروشگاه اقلام سفارش داده شده را درون کشوهای ربات قرار داده و مقصد موردنظر را وارد می‌کنند. سپس ربات‌ها به سمت مقصد حرکت کرده و اطلاعات مقصد را به‌صورت بی‌سیم به آسانسور مجاور ارسال می‌کند. با رسیدن ربات‌ها به مقصد آن‌ها اقدام به برقراری تماس نموده و با ارسال پیام متنی به مشتریان رسیدن سفارشات خود به مقصد را به آن‌ها اطلاع می‌دهند.

افراد مدیریت‌کننده ربات‌ها قادر به نظارت بر وضعیت دستگاه‌ها و مرور سوابق خدمات‌رسانی آن‌ها خواهند بود. ال‌جی اعلام کرده که این ربات‌ها موجب صرفه‌جویی در زمان کارگرهای پرمشغله شده و میزان ارتباطات متقابل انسان با انسان را کاهش می‌دهد. کمپانی کره‌ای اعلام کرده که به منظور سهولت هرچه بیش‌تر فرآیند تحویل و بهبود تجربه کاربری دریافت خدمات با شرکت GS Retail به‌عنوان عامل مدیریت برند GS25 همکاری می‌کند.

در ماه جولای شرکت ال‌جی ربات‌هایی را در بیمارستان دانشگاه ملی سئول مستقر کرد. این ربات‌ها در زمینه حمل تجهیزات پزشکی به کارکنان بیمارستان‌ها کمک می‌کردند. در ماه مارس ربات‌های LG Cloi Servebots که در عوض استفاده از کشو مجهز به قفسه بودند؛ در رستوران‌ها به منظور انتقال سینی‌های غذا به سر میزها مورد استفاده قرار گرفتند. از آن زمان تاکنون این ربات‌ها در بیش از 50 رستوران به‌کارگیری شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH