بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400 تعیین شد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، روز گذشته لایحه بودجه سال 1400 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.  بر همین اساس بودجه دولت برای وزارت ارتباطات در سال 1400 مبلغ 3 هزار و 810 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این رقم، 687 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و 3 هزار و 123 میلیارد تومان در بخش تملک دارای‌های سرمایه (عمرانی) اختصاص داده می‌شود.

یادآور می‌شویم که بودجه دولت برای وزارت ارتباطات در سال 1400، مبلغ 3 هزار و 713 میلیارد تومان بود که 600 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و 3113 میلیارد تومان برای بخش عمرانی صرف شد.

بودجه 1400 وزارت ارتباطات به طور کلی صرف توسعه زیر ساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه کاربردها و خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه زیرساخت‌ها،‌ خدمات،‌ کاربردها و مدیریت بخش فضایی، آموزش تخصصی فناوری‌های دیجیتال، تامین و توسعه فناوری‌های نوین فضایی و دیجیتالی، برنامه پژوهش و راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه تجاری‌سازی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعمال مقررات و مدیریت بهینه‌سازی منابع کمیاب بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توسعه زیرساخت اقتصاد دیجیتال و  کسب‌وکارها و برنامه توسعه فن‌آفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

همچنین براساس تبصره 18 ماده لایحه بودجه سال 1400 وزارت ارتباطات، شرکت‌های زیر مجموعه و تابعه این وزارتخانه می‌توانند با اجازه وزیر تا سقف 140 میلیارد تومان برای پیشرفت حوزه ارتباطات، کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا از محل منابع داخلی وزارتخانه دریافت کنند، البته شرکت‌های تابعه باید مابه‌التفاوت نرخ سود را محاسبه و پرداخت کنند.

همچنین وزارت ارتباطات می‌تواند توسط سازمان‌های تابعه خود به منظور انجام پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی، منابع مورد نیاز به جهت سرمایه‌گذاری در بخش دولتی را تا مبلغ 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات خود وزارت ارتباطات و البته منابع داخلی شرکت‌های تابعه و با تائید سازمان برنامه و بودجه کشور تامین کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH