اسمارت‌فون پرچم‌دار ردمی K40 پرو با تراشه اسنپ‌دراگون 888 عرضه خواهد شد

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی کمپانی کوالکام بالاخره از تراشه پرچم‌دار جدید خود با نام اسنپ‌دراگون 888 رونمایی کرد. تراشه پرچم‌دار جدید امکانات پیشرفته‌ای را به ارمغان آورده و بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید شده است. مدت کوتاهی پس از معرفی این تراشه بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون فرآیند پخش تبلیغات برای پرچم‌داران سال 2021 خود مجهز به تراشه جدید را آغاز کردند.

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی اخیرا ضمن سخنرانی در جریان یک رویداد اعلام کرد که شیائومی Mi 11 یکی از نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار خواهد رفت. مدت کوتاهی پس از برگزاری این رویداد کمپانی شیائومی با انتشار یک تیزر تبلیغاتی تائید کرد که Mi 11 نخستین پرچم‌دار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 محسوب می‌شود. امروز لو ویبینگ؛ مدیرعامل ردمی نیز اعلام کرد که این برند جزو نخستین تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار مجهز به تراشه فوق خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ شیائومی صریحا به نام Mi 11 اشاره نموده است؛ اما ردمی در خصوص هویت اسمارت‌فون مجهز به تراشه جدید یا زمان عرضه آن هیچ توضیحی ارائه نداده است. با این‌حال پی بردن به نام این محصول کار چندان دشواری نیست؛ چرا که بر اساس گمانه‌زنی‌ها هندست مذکور احتمالا تحت‌عنوان ردمی K40 پرو عرضه خواهد شد. ردمی با عرضه اسمارت‌فون‌های سری ردمی K خود به رقابت با دستگاه‌های پرچم‌دار پرداخت و نام خود را به‌عنوان یک برند مستقل تثبیت کرد. این کمپانی 1 سال پیش از سری ردمی K30 رونمایی کرد و به‌دنبال آن چند ماه بعد اسمارت‌فون ردمی K30 پرو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 را به بازار عرضه کرد. اکنون کارشناسان بر این باورند که برند چینی بر روی گوشی ردمی K40 پرو کار می‌کند؛ محصولی که به‌عنوان یک اسمارت‌فون پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه روانه بازار خواهد شد.

ردمی K40 پرو با ماژول دوربین پاپ‌آپ عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات ردمی K40 پرو در مقایسه با مدل نسل قبلی ردمی K30 پرو تغییرات چندانی را تجربه نخواهد کرد. این هندست به لطف بهره‌گیری از مکانیسم دوربین پاپ‌آپ کماکان مجهز به نمایشگری با طراحی بدون حاشیه خواهد بود. در سال 2020 اکثر کمپانی‌ها از به‌کارگیری این سبک طراحی فاصله گرفته و در عوض از طراحی نمایشگر حفره‌دار استفاده کردند. اگرچه در سال آینده احتمالا شاهد عرضه اسمارت‌فون‌هایی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هستیم؛ اما ردمی کماکان از الگویی استفاده خواهد کرد که موفقیت آن پیش‌تر به اثبات رسیده است. از زمان عرضه اسمارت‌فون ردمی K20 پرو 1 سال و چند ماه گذشته است و تاکنون پیرامون مشکلات دوربین سلفی پاپ‌آپ هیچ‌گونه گزارشی منتشر نشده است. لذا مکانیسم مورد استفاده در دوربین پاپ‌آپ ظاهرا قابل اعتماد است. بر اساس پیش‌بینی‌ها ماژول دوربین این هندست پیشرفت قابل‌توجهی نظیر به‌کارگیری سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی را تجربه خواهد کرد. ظرفیت باتری هندست احتمالا بالغ بر 4500 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. همچنین این باتری احتمالا از قابلیت شارژ سریع با توانی بالغ بر 33 وات پشتیبانی خواهد کرد.

ردمی K30 پرو در ماه مارس 2020 عرضه شد؛ بنابراین عرضه ردمی K40 پرو به‌عنوان مدل جانشین این هندست طی همین ماه ابدا مایه تعجب نخواهد بود. از این گذشته عرضه پرچم‌دار ردمی پیش از سری Mi 11 امری بعید به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH