سامسونگ پشتیبانی از برخی گجت‌های پوشیدنی خود را در سال 2021 متوقف خواهد کرد

در سال 2020 بازار گجت‌های پوشیدنی به روند روبه رشد خود ادامه داد و بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان فروش این گجت‌ها در سال 2021 نیز افزایش خواهد یافت. گجت‌های پوشیدنی شامل اسمارت‌واچ‌ها، دستبندهای هوشمند، دستگاه‌های صوتی TWS و سایر فناوری‌های پوشیدنی بوده و به لطف افزایش تعداد محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه توجه مشتریان را به سوی خود جلب می‌کنند. بازار دستگاه‌های پوشیدنی از جمله بخش‌هایی بود که با شیوع فراگیر بیماری کووید 19 به‌مراتب کمتر از سایر بخش‌ها دچار زیان شد. به همین دلیل امسال کمپانی‌های بسیاری به عرصه تولید گجت‌های پوشیدنی وارد شدند.


کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که برندهای معتبر بازار در راستای تلاش‌های خود برای مهار موج پیش‌رونده کمپانی‌های جدید کماکان به عرضه محصولات باکیفیت بالا در سال 2021 ادامه خواهند داد. سامسونگ یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این حوزه به‌شمار می‌رود. با این‌حال کمپانی کره‌ای صرفا در زمینه تولید اسمارت‌واچ‌های ممتاز فعالیت می‌کند. این تولیدکننده احتمالا در تدارک عرضه محصولات جدیدی برای سال 2021 است؛ اما ناچارا تولید برخی مدل‌های قدیمی‌تر یا پشتیبانی از آن‌ها را متوقف خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک گزارش کمپانی سامسونگ با عرضه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 خود پشتیبانی از برخی اسمارت‌واچ‌ها و ابزارهای ردیاب سلامت خود را متوقف خواهد کرد. این خبر به اندازه تصورات برخی کاربران ناخوشایند نیست؛ زیرا توقف پشتیبانی بدان معناست که برخی ابزارهای پوشیدنی قدیمی کمپانی از پرچم‌داران سال 2021 سامسونگ و مدل‌های پس از آن‌ها پشتیبانی نخواهند کرد. فهرست گجت‌های پوشیدنی که احتمالا با گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ سازگاری ندارند به شرح زیر است:‌


بر اساس اعلام انجمن Galaxy Club دستگاه‌های فوق کماکان با اسمارت‌فون‌های قدیمی‌تر سامسونگ کار خواهند کرد. در واقع مشکل اساسی هنگامی ایجاد می‌شود که کاربران با وجود در اختیار داشتن یک ابزار پوشیدنی قدیمی‌تر مایل به خریداری اسمارت‌فون جدید گلکسی S21 باشند. تاکنون سامسونگ با انتشار تعداد زیادی بسته به‌روزرسانی از این دستگاه‌ها با شیوه مناسبی پشتیبانی نموده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که گجت‌های فوق به روزهای پایانی حیات خود نزدیک می‌شوند.

البته چنین رویدادی به منزله نوعی اعلان هشدار برای کاربرانی است که کماکان از دستگاه‌های قدیمی نظیر گیر فیت و گیر S استفاده می‌کنند. بنابراین در آینده کاربران برای خریداری پرچم‌داران جدید گلکسی احتمالا بایستی گجت پوشیدنی خود را نیز به مدل‌های جدیدتر ارتقاء دهند. چنان‌چه قادر به پرداخت هزینه لازم برای خریداری یک اسمارت‌فون جدید و ارتقاء اسمارت‌واچ خود به‌صورت همزمان نیستید؛ در این‌صورت بهترین گزینه این است که کماکان از اسمارت‌فون فعلی خود استفاده کنید. البته ضرورت چنین سناریویی هنگامی آشکار می‌شود که کاربر مایل به استفاده از هر 2 فناوری فوق باشد. کارشناسان بر این باورند که طی هفته‌های آینده شرکت سامسونگ احتمالا پیرامون فهرست فوق جزئیات بیش‌تری را ارائه خواهد کرد. احتمالا در جریان مراسم رونمایی از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 کمپانی در این زمینه توضیحات بیش‌تری را ارائه خواهد داد. گیر S2 و گیر S3 نیز دستگاه‌هایی قدیمی هستند؛ اما اکنون ظاهرا در این فهرست جای ندارند.

خانواده جدید گلکسی S21 سامسونگ در ژانویه سال 2021 معرفی خواهند شد؛ لذا یقینا به‌زودی شاهد افشای جزئیات بیش‌تری خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH