آی‌فون 12 پرو مکس اپل در تست مقبولیت عمومی دوربین مغلوب وان‌پلاس 8T شد!

طی سالیان گذشته یک کاربر فعال یوتیوبی با شناسه MKBHD با اجرای نوعی تست دوربین در پایان هر سال به بررسی میزان استقبال عمومی کاربران از تصاویر ثبت شده توسط دوربین اسمارت‌فون‌های مختلف پرداخته است. سال 2020 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه نتایج تست امسال احتمالا برای اپل بسیار شرم‌آور است؛ زیرا هیچ‌کدام از اسمارت‌فون‌های ساخت این شرکت در نخستین تجربه تست خود موفق ظاهر نشدند.


حتی پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون پرچم‌دار اپل یعنی آی‌فون 12 پرو مکس نیز با وجود قیمت‌گذاری بسیار گران‌تر در مقایسه با وان‌پلاس 8T در مقابل این هندست مغلوب شد. با وجود تبلیغات فراوان اپل در خصوص پیشرفت‌ها و اصلاحات اعمال شده در بخش دوربین نتایج تست مقبولیت عمومی ظاهرا از برتری اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T نسبت به آی‌فون 12 پرو مکس حکایت دارد.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که این موضوع به‌معنای عملکرد نامناسب دوربین آی‌فون 12 پرو مکس یا کیفیت بالاتر تصاویر ثبت شده توسط این هندست‌ها نیست. همان‌طور که MKBHD در گذشته نیز اشاره کرده است؛ تصاویر ثبت شده توسط اسمارت‌فون‌ها در اکثر مواقع در رسانه‌های اجتماعی بارگذاری می‌شوند؛ جایی که مردم در آن احتمالا به‌دنبال بزرگنمایی تصاویر یا تجزیه و تحلیل کیفیت آن‌ها نیستند.

بعلاوه کیفیت فشرده‌سازی و پردازش تصاویر نهایی در هر اسمارت‌فون با دیگری متفاوت است. با این‌حال یقینا جالب خواهد بود که ببینیم کدام هندست‌ها رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به این تست کافیست اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH