کاربران پلی‌استیشن 5 سونی از وجود مشکل جدی در کنترلر DualSense گلایه دارند

حدودا 1 ماه پیش شرکت سونی فروش کنسول‌های گیمینگ کاملا جدید خود موسوم به پلی‌استیشن 5 را در مناطق مختلف جهان آغاز کرد. بدین‌ترتیب از زمان عرضه این محصول بیش از 1 ماه گذشته است. با این‌حال به‌دلیل تبعات ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 کارخانجات مختلف سونی با مشکل رکود تولید و کمبود جدی ظرفیت مواجه شده‌اند. کاربرانی که از مدت‌ها پیش منتظر خریداری این کنسول بودند؛ اکنون شرایط خرید بسیار دشواری را تجربه می‌کنند. بعلاوه فروش رسمی این محصول در برخی بازارهای پردرآمد نظیر چین هنوز به‌طور رسمی آغاز نشده است. با این‌حال عدم دسترسی آسان به PS5 تنها خبر ناخوشایند در ارتباط با این کنسول محسوب نمی‌شود؛ بلکه در این میان مشکلات دیگری نیز وجود دارند. بر اساس گزارشات اخیر به‌نظر می‌رسد که کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 با مشکل جدی در زمینه اهرم حرکتی مواجه است.

بر اساس بازخوردهای اخیر کاربران کنترلر جدید DualSense عرضه شده به‌همراه کنسول پلی‌استیشن 5 سونی در زمینه اهرم رانشی دچار مشکل است. گزارشات پیشین نشان می‌دهند که سونی با انتشار یک به‌روزرسانی احتمالا این مشکل را برطرف می‌کند؛ اما اکنون کاربران ادعا می‌کنند که حتی پس از دریافت به‌روزرسانی نیز این مشکل کماکان به قوت خود باقی مانده است. بعلاوه برخی کاربران خاطرنشان می‌کنند که مشکل اهرم رانشی ریشه سخت‌افزاری دارد. به گفته آن‌ها این مشکل هیچ ارتباطی با مقوله نرم‌افزاری ندارد. علاوه بر این جوی‌استیک مربوط به کنسول نسل قبلی پلی‌استیشن 4 نیز با مشکل مشابهی مواجه بود و اکنون به‌نظر می‌رسد که مشکل جوی‌استیک کنترلر DualSense نیز در ادامه مشکل کنسول نسل پیشین است. در حال حاضر مشخص نیست که کمپانی ژاپنی برای حل مشکل کنسول PS5 خود چه راهکاری را در ذهن دارد.

مشخصات سخت‌افزاری کنسول پلی‌استیشن 5 سونی

کنسول‌های سری پلی‌استیشن 5 سونی در 2 نسخه مختلف؛ یکی شامل درایو نوری و دیگری ورژن دیجیتال به بازار عرضه می‌شوند. این کنسول‌ها با پردازنده سفارشی و 8 هسته‌ای Zen 2 ساخت شرکت AMD با فرکانس 3.5 گیگاهرتز و پشتیبانی از قابلیت تبدیل فرکانس به بازار عرضه می‌شوند. کارت گرافیکی دستگاه نیز در واقع یک GPU سفارشی ساخت AMD با معماری RDNA2 است. این GPU با حداکثر فرکانس 2.23 گیگاهرتز فعالیت نموده و از 10.28 تریلیون عملیات ممیز شناور در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از خروجی 120 هرتزی، رزولوشن 8K و افکت‌های صوتی سه‌بعدی سایر امکانات این GPU را تشکیل می‌دهند. بعلاوه این کنسول مستقیما با بازی‌های پلی‌استیشن 4 سازگاری دارد. جیم رایان؛ مدیرعامل پلی‌استیشن تائید کرد که 99 درصد بازی‌های PS4 بر روی PS5 نیز قابل اجرا هستند.

بر اساس اعلام گزارشات، کنسول پلی‌استیشن 5 سونی پیش‌تر تائیدیه آژانس 3C کشور چین را دریافت نموده است. با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها این دستگاه در روز 18 دسامبر (28 آذر ماه) در چین عرضه خواهد شد. با این‌حال فروش آن در چین از روز 21 ژانویه سال آینده (2 بهمن ماه) آغاز می‌شود. این اطلاعات رسمی نیست؛ بنابراین در خصوص زمان عرضه کنسول PS5 نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. با این‌حال انتظار می‌رود که خریداری این کنسول در کشور چین همانند سایر بازارهای جهان دشوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH