سامسونگ برای ارتقاء عملکرد گرافیکی پرچم‌داران خود اپلیکیشن GameDriver را منتشر کرد

شرکت سامسونگ اخیرا با هدف ارتقاء عملکرد گرافیکی دستگاه‌های گلکسی خود اقدام به انتشار اپلیکیشن جدیدی تحت‌عنوان GameDriver نموده است. این اپلیکیشن از ابزار GPU Inspector کمپانی گوگل استفاده می‌کند؛ ابزاری که اوایل سال جاری عرضه شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سرویس ارائه شده از جانب غول جستجوگر با همراه داشتن درایورهای GPU امکان بهبود تجربه گیمینگ کاربران را فراهم می‌کند. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی اعلام کرد که کمپانی کوالکام به منظور ارائه درایورهای GPU قابل آپدیت برای دستگاه‌های مختلف اندرویدی دارای چیپست‌های سازگار با گوگل همکاری نموده است. در زمان نگارش این مطلب، تراشه‌های فوق شامل اسنپ‌دراگون 765، اسنپ‌دراگون 855، اسنپ‌دراگون 855 پلاس و اسنپ‌دراگون 865 هستند.


سامسونگ با انتشار این اپلیکیشن جدید قصد دارد تا از طریق ارتقاء عملکرد گرافیکی دستگاه بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربران خلق نماید.

GameDriver اپلیکیشن جدید شرکت سامسونگ است که درایورهای GPU قابل به‌روزرسانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

این‌بار نیز سامسونگ دقیقا همانند رویکرد پیشین خود در خصوص اکثر ویژگی‌ها و برنامه‌های جدید، اپلیکیشن GameDriver را صرفا با دستگاه‌های پرچم‌دار نسل فعلی خود سازگار نموده است. این دستگاه‌ها شامل گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس، گلکسی S20 اولترا، گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا هستند. همچنین این اپلیکیشن بر روی اسمارت‌فون جدیدا عرضه شده گلکسی S20 FE نیز قابل اجرا است. از آنجا که کلیه این گجت‌ها در 2 مدل مختلف مجهز به تراشه اگزینوس (با پردازنده گرافیکی Mali) و تراشه اسنپ‌دراگون (با GPU آدرنو) به بازار عرضه می‌شوند؛ لذا اپلیکیشن مذکور نیز در 2 نسخه مجزا منتشر می‌شود.

سامسونگ احتمالا مشغول تست این برنامه با دستگاه‌های پرچم‌دار خود بوده و احتمالا به‌زودی قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن فوق را به تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد. بعلاوه در حال حاضر این برنامه صرفا با 3 بازی شامل Black Desert، Call of Duty:Mobile و Fortnite سازگاری دارد. با این اوصاف سامسونگ وعده داده تا بازی‌های بیش‌تری را به این فهرست اضافه نماید. البته هنوز مشخص نیست که بازی‌های جدید چه زمانی به این فهرست افزوده خواهند شد.

سامسونگ از طریق اپلیکیشن GameDriver قادر به انتشار به‌روزرسانی درایور سخت‌افزاری و رفع باگ‌های موجود روی دستگاه‌های خود خواهد بود. تمامی این اقدامات از طریق فروشگاه پلی‌استور انجام می‌شوند؛ لذا انتشار یک فیرم‌ور به‌صورت کامل ابدا ضروری نخواهد بود. همچنین سامسونگ از طریق این برنامه قادر به انتشار آپدیت‌های مربوط به ارتقاء عملکرد و پایداری بازی‌های مورد پشتیبانی خواهد بود. اکنون هر 2 نسخه اپلیکیشن GameDriver از طریق فروشگاه گوگل پلی استور قابل دانلود هستند.

گزارشات برخی کاربران از عملکرد نه‌چندان موثر اپلیکیشن GameDriver حکایت دارند

اگرچه اپلیکیشن GameDriver ادعا می‌کند که عملکرد گرافیکی دستگاه‌های گلکسی را ارتقاء می‌دهد؛ اما تعداد محدودی از کاربران دریافت‌کننده این برنامه گزارشات متفاوتی را منتشر نموده‌اند. به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن مذکور کارآیی دستگاه را کاهش داده و موجب ریبوت شدن ناگهانی آن می‌شود. در صورت صحت چنین ادعایی انتظار می‌ر‌ود که سامسونگ به‌زودی با انتشار یک پچ به‌روزرسانی این مشکل را برطرف نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH