اپل واچ سری 7 با قابلیت‌های مضاعف در زمینه تناسب اندام به بازار عرضه خواهد شد

قابلیت‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام یکی از بزرگترین موارد کاربری اسمارت‌واچ‌ها به‌شمار می‌روند. ساعت‌های هوشمند مختلف دارای حسگر‌ها و حالات عملکردی متفاوتی هستند که امکان نظارت کاربر بر وضعیت جسمانی خود را فراهم می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که اپل واچ 7 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تیم کوک (که برخی افراد به آن تیم اپل نیز می‌گویند)؛ مدیرعامل اپل نیز به گجت پوشیدنی آینده کمپانی اشاره نموده است.


تیم کوک اخیرا در پادکستی موسوم به Outside حاضر شد و از جنبه نگرش شخصی و فناوری‌های اپلی پیرامون مقوله تناسب اندام به‌طور مفصل صحبت کرد. هنگامی که مایکل رابرتز؛ مجری برنامه در خصوص برخی اطلاعات پیرامون اپل واچ سری 7 و مشخصا وجود سنسورهای اضافی در این محصول پرسش‌هایی را مطرح کرد؛ تیم کوک پاسخ داد: “ما در آزمایشگاه‌های خود مشغول بررسی ایده‌هایی بسیار جالب و خلاقانه هستیم. کماکان نوآوری‌های متعددی در اپل واچ قابل عرضه هستند.”

این نقل‌ قول‌ها به تنهایی دربردارنده اطلاعات خاصی پیرامون نسل‌های آینده اپل واچ نیستند. تیم کوک تقریبا همواره در خصوص دستگاه‌های اپلی به شکلی رمزآلود صحبت می‌کند. با این‌حال چنین بحثی احتمالا سرنخ‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ این گفتگو تماما در رابطه با سلامت و تناسب اندام بود.

تیم کوک در بخشی از مصاحبه خود بیان کرد: “من واقعا معتقدم که با بررسی چشم‌انداز وقایع آینده و ارزیابی رویدادهای گذشته این پرسش مطرح می‌شود که حضور اپل در کدام حوزه پررنگ‌تر بوده است؟ در پاسخ بایستی به مقوله‌های بهداشت، سلامت و تناسب اندام اشاره کرد.” اظهارات فوق موجب شکل‌گیری این تصور خواهد شد که مدل‌های آینده اپل واچ از امکانات بیش‌تری در زمینه تناسب اندام برخوردار خواهند بود.

سرویس اشتراکی Fitness Plus اپل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. ساعت‌های هوشمند فعلی اپل نیز دارای امکانات کلیدی مختلفی در زمینه تناسب اندام هستند. اکنون گجت‌های پوشیدنی به‌دلیل برخورداری از قابلیت‌های مرتبط با سلامت دارای محبوبیت بالایی هستند؛ اما کماکان زمینه افزودن امکانات بسیار بیش‌تر نیز وجود دارد.

اپل تمایل دارد تا با عرضه حالات مختلف مرتبط با سلامت سایر رقبای خود را پشت سر بگذارد. سال گذشته شاهد اضافه شدن قابلیت‌های ردیاب خواب و پایش SPo2 خون به اپل واچ بودیم. البته برخلاف سایر اسمارت‌واچ‌ها از قابلیت ردیاب استرس و نمودارهای مربوط به سطح انرژی بدن هیچ خبری نبود. از جنبه حالات ردیاب تناسب اندام نیز اپل از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفته است.

ساعت‌های اپل واچ 16 حالت مختلف تمرین را نمایش می‌دهند. بدین‌ترتیب این گجت‌ها به ابزارهایی مناسب جهت انجام تمرینات گاه‌ و بی‌گاه تبدیل می‌شوند. اما اسمارت‌واچ‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS و رقبای تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها مجهز به بیش از 100 حالت تمرینی مختلف هستند. این دستگاه‌ها دارای حالات مختلف فعالیت و نمودارهای متعددی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تا فعالیت‌های تمرینی جدید و متفاوتی را تجربه نمایند.

بنابراین اگرچه اپل واچ‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت و تناسب اندام افراد بسیار مفید باشند؛ اما این گجت‌ها در برخی حوزه‌ها کماکان از رقبای خود عقب‌تر هستند. بنابراین یقینا عملکرد آن‌ها در برخی حوزه‌ها قابل ارتقاء خواهد بود. پیرامون امکانات مورد بررسی در آزمایشگاه‌های اپل حدس و گمان‌های متعددی مطرح شده است؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها قطعی نیستند؛ چرا که اپل واچ سری 7 احتمالا در اواخر سال 2021 معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH