مشخصات آی‌پد 10.5 اینچی سال 2021 شرکت اپل اعلام شد

امسال شرکت اپل چندین مدل جدید آی‌پد را به بازار عرضه کرد؛ اما ارزان‌ترین مدل آن‌ها یعنی آی‌پد نسل هشتم به‌همراه آی‌پد ایر 2020 حدودا چند ماه پیش عرضه شدند. اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که مدل جانشین این تبلت با برچسب قیمتی ارزان‌تر در اوایل سال آینده روانه بازار می‌شود.

آی‌پد نسل 8 با قیمت‌گذاری پایه 329 دلاری در دسترس مشتریان قرار گرفت. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 10.2 اینچی و تراشه A12 Bionic اپل است؛ در حالی‌که مدل جانشین از نمایشگری بزرگتر، تراشه‌ای قوی‌تر و قیمت‌گذاری پایه ارزان‌تر برخوردار خواهد بود؛ پدیده‌ای که یقینا فوق‌العاده به‌‌نظر می‌رسد.

بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین با شناسه cozyplanes@ آی‌پد سال 2021 مجهز به یک نمایشگر رتینا 10.5 اینچی به‌همراه دکمه هوم یکپارچه با تاچ آی‌دی است. این پدیده بدان معناست که تبلت آینده احتمالا همانند مدل فعلی از حواشی ضخیم در اطراف نمایشگر برخوردار خواهد بود. با این‌حال شخص خبرچین ادعا می‌کند که آی‌پد جدید دارای ابعادی باریک‌تر و وزنی سبک‌تر خواهد بود.

“آ‌ی‌پد 10.5 اینچی در اوایل سال 2021 عرضه می‌شود. این گجت از یک نمایشگر 10.5 اینچی رتینا، تراشه A13 Bionic، رم 4 گیگابایتی، طراحی باریک‌تر و سبک‌تر، دکمه هوم یکپارچه با تاچ آی‌دی و قیمت‌گذاری پایه 299 دلاری برخوردار خواهد بود.” cozyplanes@؛ 13 دسامبر 2020

توان پردازشی آی‌پد 10.5 اینچی از طریق تراشه A13 Bionic تامین خواهد شد. این نیمه‌هادی پیش‌تر در سری آی‌فون 11 اپل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این پردازنده همراه با حافظه رم 4 گیگابایتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما پیرامون پیکره‌بندی حافظه‌داخلی دستگاه هیچ‌گونه توضیحاتی ارائه نشده است. آی‌پد نسل فعلی (2020) مجهز به 3 گیگابایت رم بوده و در 2 نسخه مختلف 32 و 128 گیگابایتی قابل خریداری است.

بر اساس گزارش اخیر مدل جدید آی‌پد با قیمت‌گذاری پایه 299 دلاری عرضه خواهد شد؛ رقمی که حتی در مقایسه با قیمت‌گذاری پایه 329 دلاری برای مدل 2020 نیز ارزان‌تر است. با این‌حال برچسب قیمتی ارزان‌تر احتمالا نشان‌دهنده آن است که مدل پایه این محصول مجهز به 32 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. بی‌تردید کلیه کاربران به محدودیت این میزان حافظه‌داخلی اذعان دارند؛ اما با توجه به قیمت‌گذاری ارزان‌تر و توان پردازشی بالاتر مدل جدید جای انتقاد چندانی باقی نمی‌ماند.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که آی‌پد جدید احتمالا از اپل پنسیل (شاید اپل پنسیل نسل 2)، صفحه‌کلید هوشمند اپل و کنترلرهای ایکس‌باکس، PS4 یا PS5 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین نسخه‌ای از این تبلت نیز احتمالا از قابلیت اتصال با شبکه LTE برخوردار خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل آی‌پد جدید خود را در اوایل سال 2021 به بازار عرضه خواهد کرد. بدین‌ترتیب مدل جدید با فاصله زمانی کمتر از 6 ماه نسبت به مدل 2020 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. با این‌حال تا زمان انتشار جزئیات بیش‌تر پیرامون این گجت کماکان توصیه می‌شود تا به صحت و سقم گزارش فوق با دیده تردید نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH