بازار گوشی موبایل

قانون رجیستری موبایل مجددا تغییر یافت / رجیستری غیر حضوری از ابتدای دی‌ماه

اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر ارسال نامه توسط گمرک به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت مشکلات جدید به وجود آمده در زمینه رجیستری گوشی‌های مسافری منتشر شد. در آن خبر ذکر شد که به دلیل مبارزه با قاچاق کالا به اسم گوشی مسافری، طبق قانون جدید تمامی مسافران باید گوشی‌های خود را در فرودگاه رجیستر کنند.

طبق اعلام گمرک تغییر فرایند رجیستری موجب شد تا در فرودگاه‌ها، صف‌های طولانی برای رجیستری تلفن همراه شکل بگیرد و این درحالیست که نظارت کافی بر این کار وجود نداشت و موارد بهداشتی شامل رعایت فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد. به این ترتیب  معاون فنی گمرک کشور با ارسال نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خواستار تغییر فرایند رجیستری تلفن همراه شد.

حال معاون فنی گمرک اعلام کرد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، فرایند رجیستری تلفن همراه از اول دی ماه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد، به این ترتیب تنها وظیفه مسافران در فرودگاه احراز هویت است که این کار با دستگاه‌های بارکدخوان تنها در یک دقیقه انجام خواهد شد.

به دنبال مکاتبه گمرک ایران با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره تبعات ثبت حضوری گوشی تلفن همراه در مبادی ورودی، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که طی پیگیری‌های صورت گرفته رجیستری گوشی تلفن همراه از ابتدای دی ماه غیرحضوری خواهد شد و تمامی فرایند حضوری در مبادی ورودی برای ثبت مشخصات در کمتر از یک دقیقه توسط بارکدخوان انجام می‌شود.

در طی این فرایند پیش‌بینی شد که اظهارنامه مسافری توسط آژانس‌های مسافری در هواپیما توزیع و تکمیل شود، در این اظهارنامه باید مشخصات گوشی از جمله شماره IMEI درج شده باشد. در ادامه این فرایند نیروهای گمرک، گوشی و پاسپورت را بازدید خواهند کرد و بارکد پاسپورت و IMEI گوشی را با دستگاه بارکدخوان به سیستم منتقل می‌کند. کار احراز هویت مسافر با این کار به اتمام می‌رسد و او تا یک ماه زمان دارد تا با ورود به سامانه گمرک نسبت به رجیستری گوشی خود اقدام کند.

طبق اعلام گمرک تا انتهای ماه آذر رجیستری گوشی طبق روال گذشته انجام خواهد شد و با شروع ماه دی، مسافران می‌توانند به صورت غیر حضوری گوشی خود را رجیستری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH