کاربران آی‌فون بابت باگ‌های اپلیکیشن پیام‌رسان هندست خود در iOS 14 گلایه دارند

ماه گذشته گزارشاتی مخابره شد که نشان می‌داد کاربران گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل هنگام استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان هندست‌های خود مشکلاتی را تجربه نموده‌اند. به‌عنوان مثال برخی کاربران از عدم امکان مشاهده کلیه پیام‌های ارسالی به چت‌های گروهی خود گلایه داشتند. در ادامه اپل با انتشار بیانیه‌ای از کاربران درخواست کرد تا تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهند. آخرین اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که این راهکار ظاهرا در برخی موارد به رفع مشکل کمک می‌کند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان در گوشی‌های سری آی‌فون 12 و سایر مدل‌های آی‌فون با مشکلات دیگری نیز مواجه است.


کاربران آی‌فون‌های اپل در iOS 14 کماکان بابت وجود باگ‌های فاحش در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان گلایه دارند

اخیرا پست‌های جدیدی در صفحه انجمن پشتیبانی اپل منتشر شده است. کاربران در این پست‌ها به وجود مشکل جدیدی در اپلیکیشن Messages اشاره نموده‌اند. به‌عنوان مثال برخی هندست‌های آی‌فون 11 هنگام دریافت یک پیام متنی قادر به نمایش متن پیام یا پخش اعلان‌های صوتی نیستند. اگرچه برخی کاربران پس از به‌روزرسانی هندست خود به iOS 14 به وجود چنین مشکلی پی برده‌اند؛ اما برخی دیگر معتقدند که این مشکل حتی پیش از انتشار آپدیت جدید توسط اپل نیز وجود داشته است. نکته جالب‌توجه اینکه یکی از کاربران با غیرفعال نمودن اعلان پیام‌ها روی اپل واچ موفق به حل مشکل آی‌فون 11 پرو خود شد (این هندست مجهز به سیستم‌عامل iOS 14.2 بود). یکی دیگر از کاربران نیز متوجه شد که قطع ارتباط میان اپل واچ و آی‌فون موجب رفع این مشکل خواهد شد.

کاربران آی‌فون‌های اپل بابت مشکلات موجود در اپلیکیشن پیام‌رسان هندست خود کلافه هستند

یکی از اعضای انجمن پشتیبانی اپل با شناسه JohnnyH24 طی یادداشتی اعلام کرد: “من نیز با این مشکلات دست‌به‌گریبان بوده و قادر به دریافت پیام‌های متنی و اعلان‌های صوتی مربوط به آن‌ها نیستم. در یک روز 4 کاربر دیگر نیز با انتشار یادداشتی به وجود مشکلات مشابه اشاره کردند. در این‌حالت تنها اعلان‌های دریافت شده توسط من مربوط به کاربرانی بود که از گجت‌های اندرویدی استفاده می‌کردند. با این‌حال چنین سناریویی در خصوص کلیه دستگاه‌های اندرویدی نیز صدق نمی‌کند؛ چرا که اکنون من هنگام ارسال پیام از سوی اعضای خانواده خود قادر به دریافت اعلان‌های صوتی و لرزشی روی آی‌فون نیستم؛ این در حالیست که تمامی آن‌ها از هندست‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. با دریافت پیام‌های متنی از دستگاه‌های iOS برای پخش اعلان صوتی تقریبا هیچ شانسی وجود ندارد. با این‌حال پیام‌های ارسالی از سوی واحدهای خدماتی و سیاست‌مداران به شکلی مناسب دریافت شده و این موضوع تمرکز من حین انجام فعالیت‌ها را برهم می‌زنند. اعلان‌های مبتنی بر موقعیت مکانی برای فروشگاه‌های Target، Walmart و Best Buy عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و این برنامه‌ها در صورت اجرا در پس‌زمینه مزاحمت‌های فراوانی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

من تصور می‌کردم که این مشکل از رهگیری پیام‌ها و متون در دستگاه آی‌پد من ناشی می‌شود؛ اما طی مدت 1 الی 1.5 ماه گذشته اپلیکیشن iMessage روی آی‌پد من در وضعیت غیرفعال قرار گرفته است. تورم باتری اپل واچ و خرابی آن در ماه سپتامبر تنها تغییر روی داده در دنیای گجت‌های اپلی من به‌شمار می‌رفت. اما من پیش‌تر صرفا در دستگاه آی‌پد خود با مشکل نمایش تصادفی اعلان‌ها مواجه بودم. سایر موارد کاملا یکسان هستند. در زمینه بررسی DND نیز من این اعلان‌ها را دریافت نمی‌کنم. در واقع اعلان‌های مربوط به مخاطبان مجاز متاسفانه پس از چند ساعت نمایش داده می‌شوند. من از ری‌استور کردن گوشی خود واهمه دارم؛ چرا که هنگام ری‌استور کردن آی‌پد خود در ماه اکتبر با پیام خرابی فایل بکاپ مواجه شدم.”

مشکلات موجود در اپلیکیشن پیام‌رسان شامل عدم امکان ارسال یا دریافت پیام‌ها، عدم دریافت اعلان‌های مرتبط با آن‌ها و برخی ایرادات دیگر است. این مشکلات به تدریج به احساس ناراحتی کاربران آی‌فون دامن زده‌اند؛ تا جایی‌که برخی کاربران از قابلیت‌های پیام‌رسانی کاملا محروم هستند. برخی کاربران هنگام دریافت پیام‌های خاص قادر به مشاهده اعلان‌ها بوده و در سایر موارد هیچ اعلانی را دریافت نمی‌کنند. مشکلات تاثیرگذار بر اپلیکیشن پیام‌رسان برخی برنامه‌های پیام‌رسان متفرقه در iOS نظیر Signal و واتس‌آپ را نیز تحت تاثیر قرار داده‌اند.

در حالی‌که اپل سریعا بایستی به این مشکل رسیدگی کند؛ اما تاکنون این شرکت نسبت به شکایات کاربران آی‌فون بی‌تفاوت بوده و در قبال آن‌ها سکوت اختیار کرده است. این در حالیست که برخی کاربران ادعا می‌کنند که برای مدت بیش از 1 سال با این مشکلات دست‌به‌گریبان هستند. روز گذشته کاربری با نام کریگ ایسبل در صفحه انجمن پشتیبانی اپل اعلام کرد: “من از زمان ارتقاء گجت‌های خود به آی‌فون 11 پرو مکس و اپل واچ سری 5 با این مشکل مواجه شدم. به عقیده من این مشکل با انتشار سیستم‌عامل iOS 13 آغاز شده است. اعلان‌ها دارای ماهیتی متناوب بوده و غالبا غیرفعال هستند. اعلان‌های مربوط به پیام‌های متنی و بعضا تماس‌های تلفنی دریافت نمی‌شوند؛ در حالی‌که تنظیمات مربوط به اعلان‌های صوتی و بصری همگی در وضعیت فعال قرار دارند. بدین‌ترتیب کاربران با عدم مشاهده اعلان‌ها از دریافت پیام‌های مهم برای مدت زمانی طولانی بی‌خبر خواهند ماند. این خطا به‌صورت آنی تکرار نمی‌شود؛ بنابراین نمایش نحوه بروز آن نیز امکان‌پذیر نیست. در این‌حالت بازخوردهای لرزشی دریافت شده از اپل واچ (که من همواره عمدا آن‌را در وضعیت بی‌صدا قرار می‌دهم) غالبا تنها روش برای اطلاع از دریافت پیام‌ها به‌شمار می‌رود. در غیر این‌صورت من بدون مراجعه به گوشی خود ابدا از دریافت پیام‌های جدید مطلع نمی‌شوم. علاوه بر این در صورت قطع کامل صدای گوشی نیز هنگام دریافت پیام‌های متنی بعضا شاهد پخش اعلان صوتی هستم. این مورد یکی دیگر از مشکلاتی است که بایستی به آن رسیدگی شود. اکنون پس از مدت بیش از 1 سال خوشحال هستم که می‌بینم کاربران دیگری نیز با من هم‌ذات‌پنداری می‌کنند.”

کارشناسان امیدوارند که اپل با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری باگ‌های اپلیکیشن پیام‌رسان آی‌فون را هرچه سریع‌تر برطرف نماید؛ زیرا قابلیت نمایش اعلان‌های مربوط به ارسال یا دریافت پیام‌ها برای برخی کاربران آی‌فون بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH