بیت‌کوین سد قیمتی 19500 دلاری را شکست

به گفته یک تحلیل‌گر صعود قیمت بیت‌کوین به بیش از 19500 دلار در اوایل وقت روز سه‌شنبه احتمالا از سودآوری سرمایه‌گذاران بزرگ در قاره آسیا ناشی شده است. بر اساس داده‌های موسسه CoinDesk 20 ظرف مدت تنها 2 ساعت بالاترین نرخ بیت‌کوین از 19555 به 19035 دلار کاهش یافت.

کی یانگ جو؛ مدیرعامل شرکت کره‌ای تجزیه و تحلیل بلاک‌چین موسوم به CryptoQuant در گفتگو با وبسایت CoinDesk ضمن اشاره به افرادی که دارای مقادیر هنگفت ارزهای رمزنگاری شده هستند؛ اعلام کرد: “من تصور می‌کنم که غول‌های آسیایی با فروش رمزارزهای خود در محدوده قیمتی 19500 دلار موجب افت قیمت بیت‌کوین شدند.” به گفته وی مدت کوتاهی پیش از آغاز افت قیمت، جریان رمزارزهای ورودی به صرافی مبادله سنگین ارزهای دیجیتالی موسوم به Huobi Global افزایش پیدا کرد. به گفته آقای جو ظرف مدت تنها 15 دقیقه پیش از افت قیمت مجموعا 2013 سکه در بلوک‌های 661425 تا 661430 به حساب صرافی Huobi منتقل شد. وی افزود که بلوک شماره 661425 دارای 1017 سکه بود که بالاترین میزان ورودی تک‌ بلوکی به صرافی Huobi از روز 30 نوامبر (10 آذر ماه) محسوب می‌شود.

رقم ورودی کلی به صرافی Huobi در روز دوشنبه به 8836 بیت‌کوین رسید و رقم میانگین معاملات نیز برابر با 4.5 بیت‌کوین بود؛ رقمی که بر اساس اعلام موسسه CryptoQuant بالاترین رقم از ماه مارس سال 2018 محسوب می‌شود.

جریان ورودی بیت‌کوین به صرافی Huobi

میزان افزایش متوسط اندازه سپرده‌های مبادله‌ای نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگتر سکه‌های خود را به صرافی Huobi منتقل می‌کردند و آن‌ها احتمالا دارایی خود را در محدوده قیمتی 19500 دلاری تعدیل نموده‌اند؛ رقمی که اخیرا به‌عنوان حد مقاومت سخت عمل کرده است. از روز 25 نوامبر (5 آذر ماه) تاکنون بیت‌کوین بارها از دستیابی به نقطه قیمتی بالاتر ناتوان بوده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این وضعیت عمدتا از رفتار سرمایه‌گذارانی ناشی می‌شود که به‌دلیل ترس از کاهش سود اقدام به فروش زودهنگام دارایی‌های خود می‌کنند.

به گفته تحلیل‌گران در یک دوره زمانی کوتاه ارزش بیت‌کوین مجددا به رقم حدودا 19300 دلار بازگشت و مسیر کمترین مقاومت برای رمزارز در سمت بالاتر باقی‌مانده است.

بر اساس اعلام موسسه تحلیل‌گر داده Skew در پایان ماه دسامبر قیمت بیت‌کوین به احتمال 35 درصد به بیش از 20 هزار دلار خواهد رسید. این رقم در مقایسه با احتمال تک رقمی مطرح شده در 3 ماهه گذشته به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است. در آن زمان قیمت‌گذاری بیت‌کوین حدودا برابر با 10 هزار دلار بود. به‌نظر می‌رسد که برخی سرمایه‌گذاران در روز دوشنبه از طریق تماس اقدام به خریداری بیت‌کوین با قیمت جنجالی 20 هزار دلاری نموده‌اند.

داده‌های موسسه Skew نشان می‌دهند که سود باز یا تعداد موقعیت‌های باز در تماس صعودی 20 هزار دلاری از طریق 1054 قرارداد در صرافی Deribit قرار دارد. Deribit بزرگترین مرکز تبادل رمزارزها در جهان از نظر حجم و بهره باز به‌شمار می‌رود. با این‌حال شکست سقف قیمتی بالغ بر 20 هزار دلاری احتمالا در کوتاه مدت کاری دشوار خواهد بود؛ زیرا با وجود ثبت رکورد قیمتی بالا و جدید احتمالا حجم سفارشات فروش به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

پاتریک هوسر؛ رئیس مرکز تجاری Crypto Broker AG در شهر زوریخ ضمن گفتگو با وبسایت CoinDesk اعلام کرد: “کماکان پیشنهاداتی بالاتر از رقم 19500 تا 20 هزار دلار وجود دارد. صرافی آمریکایی Coinbase که در زمینه تبادل رمزارزها فعالیت می‌کند؛ مبلغ 700 بیت‌کوین را برای فروش با قیمت 20 هزار دلاری ارائه نموده است. اما سایر مبادلات نیز پیشنهاداتی در محدوده 200 تا 300 بیت‌کوین را شامل می‌شوند.”

1 در مورد “بیت‌کوین سد قیمتی 19500 دلاری را شکست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH