طرح مفهومی از گوشی‌ تاشو جدید اوپو با طراحی خاص و نوآورانه!

آیا اسمارت‌فون‌های آینده در کیف پول جیبی ما جای خواهند گرفت؟ با وجود طرح مفهومی اخیرا ارائه شده توسط کمپانی بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون موسوم به اوپو چنین سناریویی امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد. این طرح مفهومی متعلق به یک اسمارت‌فون تاشو است که می‌تواند از یک دستگاه بزرگ 7 اینچی به گجتی بسیار جمع‌وجور با اندازه یک کارت اعتباری تبدیل شود. طرح مفهومی این اسمارت‌فون جدید در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طراحی صنعتی چین (CIIDE) که هم‌اکنون در شهر شنژن برگزار می‌شود؛ به نمایش گذاشته شده است.

دستگاه مفهومی ناشناخته اوپو به سادگی تحت‌عنوان گوشی کشویی (Slide Phone) شناخته شده و با همکاری استودیوی طراحی ژاپنی نندو توسعه داده شد.  اگرچه در این برهه زمانی ظاهرا طرح مفهومی فوق کاملا دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؛ اما با توجه به سرعت پیشرفت فناوری اولد طراحی چنین اسمارت‌فونی حقیقتا امکان‌پذیر است.

در حال حاضر گوشی‌های تاشو بسیار محبوب نسل اول و دوم مانند گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 2 در بازار قابل دسترس هستند. این هندست‌ها تجربه کار با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر امروزی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. همان‌طور که در تصاویر مشخص است؛ گوشی مفهومی اوپو در زمان جمع شدن تنها به اندازه یک کارت اعتباری (و البته کمی ضخیم‌تر از آن) خواهد بود. ابعاد این دستگاه در وضعیت جمع شده تنها برابر با 54×86 میلی‌متر خواهد بود. وجود 3 لولا امکان باز شدن دستگاه در زوایای گوناگون را فراهم می‌کند. همچنین این قابلیت انعطاف‌پذیری لازم برای استفاده از گوشی تاشو در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف نمایشگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

“امروز تصاویری از 2 ایده جدید طراحی منتشر شده است. این تصاویر با همکاری استودیو ژاپنی برجسته در زمینه طراحی با نام نندو تولید شده‌اند. ایده نخست مربوط به یک گوشی کشویی است که از سیستم نمایشگر تاشو با لولای سه‌گانه بهره می‌گیرد.” – Oppo@؛ 14 دسامبر 2020

بر اساس اعلام اوپو دستگاه “Slide Phone” مجهز به سیستم لولای سه‌گانه است که به کاربران امکان می‌دهد تا ابعاد یا اندازه نمایشگر اسمارت‌فون را مطابق با سلیقه خود تنظیم نمایند. در حالت اول با باز شدن نخستین لولا کاربران به نمایشگری با طول قطر 40 میلی‌متر دسترسی پیدا می‌کنند. این حالت برای بررسی اعلان‌ها، لیست تماس‌ها یا صرفا کنترل پخش موسیقی ایده‌آل است.

چنان‌چه شما گوشی کشویی را یک مرحله دیگر باز کنید؛ در این‌صورت به یک نمایشگر 80 میلی‌متری دسترسی پیدا خواهید کرد. بر اساس اعلام اوپو این حالت مشخصا برای ثبت تصاویر سلفی و کنفرانس‌های ویدیویی مناسب است؛ چرا که دوربین می‌تواند به سمت جلو قرار گرفته و در صورت لزوم فرمی زاویه‌دار پیدا کند. در صورت باز شدن کامل دستگاه کل نمایشگر که به‌طور معمول داخل اسمارت‌فون پنهان می‌شود؛ نمایان خواهد شد. بر اساس اعلام طراحان این نمایشگر در صورت بازگشایی کامل بایستی از اندازه 7 اینچی برخوردار باشد. همچنین این اسمارت‌فون در حالت افقی می‌تواند به‌عنوان یک کنسول بازی قابل حمل نیز مورد استفاده قرار گیرد. بعلاوه حتی یک قلم استایلوس نیز احتمالا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی کشویی در حالت افقی می‌تواند به‌عنوان یک کنسول بازی قابل حمل مورد استفاده قرار گیرد.

نه اوپو و نه طراحان در خصوص تولید گوشی کشویی هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌اند. با این‌حال شرکت اوپو در گذشته پتنت‌های متعددی را به ثبت رسانده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان و محققان بر روی دستگاه‌های مجهز به لولای چندگانه کار می‌کنند. شما در خصوص این طرح‌های مفهومی آینده‌نگرانه برای اسمارت‌فون‌ها چه عقیده‌ای دارید؟ چنین دستگاه‌هایی صرفا در حد آرزوهای شما بوده یا در صورت عرضه مایل به خریداری آن‌ها هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH